.

Micile întreprinderi pot beneficia din plin de cele mai recente tehnologii pentru a-și îmbunătăți eficiența operațională, însă aceste tehnologii pot, de asemenea, deschide perspective dintre cele mai nefaste. În anul 2014, vom observa accentuarea necesităților utilizatorilor de a-și proteja dreptul la confidențialitate, o emfază asupra dezvoltării sistemului „Internet of Things" și inovații din partea tehnologiilor mobile, acestea vor influența în mod direct modelul de business al micilor întreprinderi.

Cu ochii pe protejarea dreptului la confidențialitate. Despre Privacy

Este necesar un semnal de alarmă care să atragă atenția asupra fenomenului de colectare a datelor confidențiale, utilizatorii și micile întreprinderi vor putea deveni precaute în legătură cu informațiile de natură personală partajată și colectată în mod cotidian. Anul 2014 ne promite dezvoltarea protejării datelor de natură confidențială ca funcționalitate specifică în cadrul produselor noi sau deja existente. Ca nouă facilitate, în mod inevitabil, funcția de protejare a datelor în regim Privacy este subiectul unei dezbateri în legătură cu eficiența acestui protocol. Este de așteptat ca Tor, serviciu care oferă anonimitate online, să devină o aplicație din ce în ce mai folosită în rândul utilizatorilor de Internet. Este prevăzută și o creștere a numărului de utilizatori care își asumă alias-uri și pseudonime pe site-urile de socializare pentru a-și proteja dreptul la confidențialitate.

Dacă ai un IMM, în 2014 ar fi bine să: Evaluezi nivelul de necesitate al colectării de informații în legătură cu proprii clienți și consumatori, să oferi transparență în legătură cu aceasta și să stabilești o relație de încredere cu clienții pe fondul unui schimb de informații unanim acceptat.

Pentru micile întreprinderi, conceptul de „Internet of Things" devine „Internet al Vulnerabilităților"

Pe măsură ce dispozitivele devin tot mai smart, ne adaptăm cu tenacitate. Accesăm Internetul de pe o varietate de platforme digitale cu sisteme de operare vulnerabile exploatărilor de securitate, hacking-ul. Rapoarte de securitate prezintă atacuri cyber împotriva televizoarelor cu funcții smart, echipamentului medical, monitoarelor de bebeluși, camerelor de supraveghere etc. Companiile care construiesc platformele și dispozitivele conectabile la Internet nu dispun de mijloace software de notificare a utilizatorilor în momentul unor încălcări de protocol, această realitate se poate dovedi problematică în cazul companiilor IMM.

Dacă ai un IMM, în 2014 ar fi bine să: Iei în considerare dreptul la confidențialitatea informațiilor stocate și accesate prin intermediul dispozitivelor mobile din cadrul unei companii tip depozit sau firmă de curierat. Instituirea unei politici de drept privat tip „Internet of Things" cu proprii angajați în legătură cu funcționalitățile dispozitivelor și accesul la rețeaua de administrare a datelor confidențiale se poate dovedi utilă.

Probleme întâmpinate în relația de socializare în rețea cu clienții

Rețelele de socializare atrag infractorii cibernetici, mai ales pe măsură ce cresc în popularitate. Micile companii se folosesc de posibilitatea de a crea aplicații care oferă câștiguri sau vouchere nominale pentru a spori interacțiunea cu publicul pe paginile acestor rețele, potențială vulnerabilitate întâmpinată cu iscusință de hackeri interesați să obțină informații de natură personală, e-mail, număr de telefon, adresă, conturi bancare, prin intermediul deghizării unei aplicații de phishing (colectare ilegală de informații și date confidențiale) în produse de marketing tip gift card sau „ofertă surprinzătoare, câștig garantat!".

Symantec prezintă cazuri ale unor conturi de spam care specifică cu caractere ilizibile faptul că utilizatorul va fi întâmpinat de o ofertă „imediată" care îl va îndepărta de oferta companiilor atacate, ceea ce poate afecta imaginea online a unei companii și poate vicia relația cu clienții. Protejarea datelor de factură personală și a informațiilor confidențiale este imperativ necesară. Oriunde ai fi pe Internet, ia în considerare aceste sfaturi de bune practici online în materie de securitate.

Dacă ai un IMM, în 2014 ar fi bine să: Alegi care sunt acele comunități sociale care se potrivesc cel mai bine brand-ului personal înainte de a crea o prezență pe cele mai la modă rețele.

Despre Symantec

Symantec Corporation (NASDAQ:SYMC) este expertul în securitatea informației care susține oameni, afaceri și instituții guvernamentale să fructifice oportunitățile oferite de tehnologie, oricând și oriunde. Fondată în aprilie 1982, compania Symantec, prezentă în topul companiilor Fortune 500, operează una dintre cele mai vaste rețele de inteligență a datelor, oferă soluții performante de securitate backup și disponibilitate a datelor stocate în vederea accesării și partajării acestora. Compania numără peste 21,500 de angajați din peste 50 de țări. 99% dintre companiile din Topul Fortune 500 fac parte din portofoliul de clienți Symantec. În anul fiscal 2013, Symantec înregistrează venituri de 6.9 miliarde de dolari. Pentru a afla mai multe informații despre companie, puteți accesa www.symantec.com sau puteți urmări actualizările Symantec pe go.symantec.com/socialmedia.