.

SKIN, unic importator Nikon în România, anunță rezultatele ultimului studiu Nikon care dezvăluie cele mai memorabile arome captate în fotografii. Românii sunt atat de conectați cu simțurile lor încât își pot aminti aroma asociată unei scene sau unui loc doar privind fotografiile acestora. Acest lucru este dezvăluit de cercetarea lansată de Nikon pentru a sărbători lansarea noii game de aparate foto compacte COOLPIX, care captează amintirile cu detalii mai vii decât oricând. Studiul, realizat în 23 de țări, a dezvăluit ca aproape 80% dintre români își pot aminti parfumul asociat unei fotografii, în timp ce 68% declară că ar realiza fotografia unui subiect numai pe baza felului în care acesta miroase. Dintre toate țările participante în sondaj, spaniolii sunt cei care își amintesc cel mai ușor parfumul asociat unei imagini sau fotografii, în vreme ce britanicii își amintesc cel mai greu. De asemenea, rezultatele indică faptul că femeile românce acordă mai multă atenție decât bărbății parfumului zonei înconjurătoare atunci când realizează o fotografie, 71% declarând că ar fotografia ceva care miroase frumos, de exemplu o grădină de trandafiri.

Vorbind despre cercetare, Dr Rachel Herz, expert mondial în psihologia mirosului și profesor la Universitatea Brown, declară: „Această cercetare indică cât de puternică este legătura dintre amintirile noastre și simțul mirosului. În timp ce o fotografie ne amintește vizual de un anumit moment în timp, dacă este asociată unui parfum va evoca cu atât mai mult amintiri emoționale și evocatoare – mai mult decât orice alt declanșator al amintirilor."

Rugați să acorde note unei liste de parfumuri care ar declanșa cel mai probabil amintiri, 72% dintre români au menționat mirosul asociat Crăciunului de vin fiert și brad ca fiind prima dintre „amintirile parfumate", iar mirosul de iarbă proaspăt tăiată și de lemn ars aflându-se pe locurile doi și trei.

Top 5 amintiri parfumate ale românilor:

1. Vin fiert și brad – vacanțele la schi sau Crăciunul

2. Iarba proaspăt tăiată – zilele de sport la școală și verile copilăriei

3. Lemn arzând la focuri de tabără – vacanțele cu cortul

4. Vata de zahăr – bâlci / carnaval

5. Crema pentru protecție solară – vacanțele la plajă și verile

Referindu-se la rezultate, Dr Herz declară: „Timp de mulți ani, oamenii de știință au realizat cercetări privind legătura dintre simțuri și abilitatea de a ne aduce aminte. Cercetarea mea indică faptul că simțul mirosului în special are o legătură unică, directă și intimă cu zona creierului care controlează memoria emoțională. Nu este surprinzator că atât de mulți oameni au ales iarba proaspăt tăiată pe primul loc între amintirile parfumate, deoarece aceste arome sunt puternic asociate cu copilăria – perioadă în care se formează primele amintiri parfumate. Pentru mulți dintre noi, orice arome asociate copilăriei – cum ar fi mirosul verilor fierbinți la locul de joacă – au puterea de a declanșa amintiri emoționale care ne transpun înapoi în tinerețe."

Mark Pekelharing, Product Manager Consumer Products în cadrul Nikon declară: „Noua gamă de aparate foto compacte COOLPIX pot capta amintiri mai bine decât oricând și, deși nu pot înregistra încă mirosul, cu siguranță îl pot evoca".

La acest studiu au luat parte 11.500 de persoane din 23 de țări, cercetarea fiind realizată pentru a marca lansarea unei noi game de aparate foto compacte Nikon COOLPIX: S8000, S4000, P100, L110, L21 și L22.