.

Publicația The Sun, cel mai vândut ziar din Marea Britanie, a introdus de la 1 august o taxă pentru accesarea conținutul său online. Versiunea online a publicației, denumită Sun+, poate fi accesată contra unei taxe de 2 lire sterline pe săptămână, informează bbc.co.uk, citat de Mediafax. Site-ul oferă abonaților posibilitatea de a testa noua versiune, la prețul de o liră pe lună. Pentru a cumpăra versiunea pe hârtie, cititorii tabloidului The Sun trebuie să plătească 3,20 de lire pe săptămână. Site-ul The Sun este accesat în prezent de circa 1,7 milioane de utilizatori zilnic, în timp ce tirajul zilnic al publicației pe hârtie este de 2,3 milioane de copii. The Sun, un ziar editat de compania News UK, deținută de magnatul Rupert Murdoch, a anunțat în luna martie că va introduce o taxă pentru accesul la conținutul său online în cea de-a doua jumătate a lui 2013, după cum relata la momentul respectiv guardian.co.uk.

La momentul respectiv, Mike Darcey, directorul executiv al News International (companie care ulterior a trecut printr-un proces de scindare a diviziei sale editoriale de activitățile sale de divertisment), a declarat că strategia companiei - care le permite milioanelor de cititori accesul gratuit la conținutul publicat pe site-ul The Sun - nu este sustenabilă.

Introducerea sistemului de plată pentru accesarea conținutului online al The Sun coincide cu lansarea proiectului pe care tabloidul îl are cu Premier League, care permite publicarea pe site-ul ziarului a unor înregistrări video cu golurile și cu cele mai importante faze din meciuri.

Pe de altă parte, publicația The Times, deținută tot de News UK, a introdus sistemul cu plată pentru conținutul său online în urmă cu trei ani.

De asemenea, în luna martie, publicația britanică The Daily Telegraph, editată de Telegraph Media Group, a anunțat că va taxa conținutul său online, dar încă nu a anunțat momentul în care va fi implementat acest sistem. Atunci, The Daily Telegraph a implementat un sistem de cuantificare a materialelor postate pe site-ul său.

După introducerea taxei pentru conținutul său online, The Daily Telegraph va deveni primul ziar național de interes general din Marea Britanie care introduce plata conținutului postat pe site-ul său. Decizia The Telegraph de a introduce sistemul de taxare a conținutului său online vine după lansarea, în noiembrie, a acestui model de plată pentru site-ul său internațional. Potrivit oficialilor companiei, nouă din zece persoane care au avut acces gratuit timp de o lună la site-ul publicației și-au arătat interesul de a se abona.