.

Cel mai mare furnizor finlandez de programe SMS-TV, deținând o treime din această piață, este compania Sofia Digital, cu sediul în Helsinki. 'Toate canalele TV mari rulează programele noastre'

În fiecare noapte, finlandezul Vesku Paanen petrece oră după oră trimițând mesaje text pe televizorul propriu. Ca întreprinzător familiarizat cu tehnologia, el folosește propriul telefon Sony Ericsson pentru a concura, alături de alți participanți, într-un joc televizat bazat pe SMS-uri, joc creat  de către rețeaua de televiziune YLE. Scopul? Să învingă alți zeci de jucători la Quiz, un concurs în stilul trivia la care participanții se întrec în a oferi răspunsuri corecte la întrebările puse de către organizatori, răspunsuri trimise doar de pe telefoanele mobile ale concurenților. Nota de plată pentru o singură noapte poate astfel să atingă cifra de 30 USD.

Paanen este doar unul dintre miile de finlandezi care folosesc în fiecare zi propriul televizor pentru chat, jocuri bazate pe SMS-uri sau alte metode de divertisment alfanumeric. Asemenea 'programe' încep de obicei după orele de vârf ale televiziunilor, cele mai populare '“ cum ar fi jocul de golf 3D intitulat Putti '“ primind peste 4.000 de mesaje într-o singură oră. Având în vedere faptul că acești consumatori plătesc aproape 1 USD per mesaj, asemenea emisiuni pot genera venituri lunare de aproape 120.000 USD. O cifră destul de bună pentru o țară în care stațiile TV obișnuiau să 'umple' programul de noapte cu reluări ale episodelor din celebrul serial Dallas sau chiar să întrerupă emisia pe timpul nopții.

Cel mai mare furnizor finlandez de programe SMS-TV, deținând o treime din această piață, este compania Sofia Digital, cu sediul în Helsinki. 'Toate canalele TV mari rulează programele noastre', arată Olli Vaatainen, unul dintre vicepreședinții Sofia Digital. Compania creează astfel de jocuri, bazate pe text, doar din 2002, însă acum unele dintre ele, cum ar fi FusionX, un concurs în genul popularului Tetris, sunt atât de cunoscute încât acestea includ moderatori ce discută în timp real strategiile și mișcările jucătorilor. Există de asemenea camere de chat în care cei care urmăresc jocurile pot discuta unii cu alții despre jocul în curs sau despre victoriile recente. 'Moderatorii au dus la dublarea numărului de participanți', arată Kaapo Sepanen, business development manager în cadrul rețelei TV Nelonen. 'Trimiterea unui SMS reprezintă 3 secunde de faimă pentru un utilizator.'

Sofia Digital, cu un personal de doar 30 de persoane, arată că a înregistrat anul trecut vânzări record, în valoare de 2 mil. USD, a programelor sale interactive, această cifră urmând să fie depășită în 2005. Succesul companiei a atras competiția, inclusiv o altă companie finlandeză, numită RedLynx, care produce un program bazat pe SMS-uri destinat întâlnirilor. 'Este o piață incredibil de competitivă și nu oricine va supraviețui', arată Vaatainen.

Sofia Digital caută acum oportunități în afara granițelor finlandeze, producând deja jocuri și camere de chat bazate pe SMS pentru stații TV din alte țări europene, cum ar fi Bulgaria sau Elveția. În Finlanda, cea mai profitabilă piață a companiei, Sofia Digital a început să experimenteze cu emisiuni TV în direct, care le permit utilizatorilor să facă dedicații muzicale via SMS (melodiile putând fi apoi ascultate la o cunoscută stație radio). Vaatainen  a arătat că în curând televiziunile vor oferi canale dedicate jocurilor și programelor, în care cei ce le urmăresc să controleze acțiunea, cum ar fi seriale TV în care acțiunea să fie determinată de către mesajele text trimise de spectatori. Cine l-a ucis pe J.R.? În curând răspunsul va fi dat de către finlandezi și telefoanele lor mobile.