Telesystem International Wireless Inc. (TIW) și ClearWave N.V. au anunțat că au ajuns
la un acord cu firma de investiții Emerging Markets Partnership (EMP) privind vânzarea unui pachet de 5,68% din
capitalul MobiFon, pentru suma de 42,5 milioane USD, se arată într-un comunicat al TIW.
Tranzacția urmează să
fie finalizată în cursul primului trimestru din 2003.
MobiFon are ca principali acționari compania olandeză
ClearWave N.V., care controlează 63,5% din capitalul operatorului român, și compania britanică de telecomunicații
Vodafone, cu 20,1% din acțiunile societății.
TIW deține o participație de 85,6% la ClearWave, fiind, în acest
fel, acționar principal al operatorului de telefonie mobilă MobiFon prin intermediul companiei
olandeze.
Tranzacția anunțată în această săptămână ar putea fi finalizată în primul trimestru al anului viitor,
dar depinde de îndeplinirea anumitor condiții și trebuie aprobată de restul acționarilor MobiFon.
'Firma
americană de investiții EMP este unul dintre investitorii fondatori ai Cesky Mobil, divizia noastră din Cehia.
Rezultatele favorabile pe care le-am obținut de pe urma acestei colaborări se vor extinde, în acest fel, și asupra
operațiunilor MobiFon', a apreciat Bruno Ducharme, președintele și directorul executiv al TIW.
Conducerea
ClearWave a precizat că va utiliza fondurile obținute din această vânzare pentru a achita o parte din datoriile
acumulate către TIW. La rândul său, operatorul canadian va folosi aceste resurse pentru rambursarea unui credit în
valoare de 62,4 milioane USD.
TIW a obținut, la începutul lunii decembrie, o prelungire a termenului de
maturitate pentru acest împrumut, până pe 30 iunie 2003.
Grupul estimează că va reuși să își achite datoriile
până la acel termen, cu ajutorul sumelor care îi vor reveni de pe urma vânzării de acțiuni MobiFon și a altor
resurse financiare, care exclud o nouă finanțare sau vânzări de active.
MobiFon a lansat, recent, un program de
răscumpărare a unor acțiuni în valoare de 38,8 milioane USD, dintre care aproape 24,6 milioane USD vor reveni
ClearWave. După finalizarea acestui program, pachetul controlat de grupul olandez se va reduce la
56,58%-58,9%.
TIW, prin intermediul subsidiarei sale ClearWave N.V., este principalul operator de telefonie
mobilă din Europa Centrală și de Est, furnizând servicii unui număr de peste 3,7 milioane de
utilizatori.
Servicii integrate voce-date de la Connex
Pe 30 ianuarie 2003, Connex și-a upgradat rețeaua cu
3 comutatoare Passport 20000 Multiservice de la Nortel Networks, care îi permit integrarea traficului de voce și
de date prin aceeași rețea magistrală. Noua tehnologie suportă trafic mobil 2G și permite, în același timp,
migrarea fără întreruperi către o infrastructură cu comutare de pachete de a treia generație. Migrarea are ca
principal avantaj reducerea costurilor la transportul de trafic în rețeaua Connex, eficientizând livrarea
serviciilor de voce și de date către clienți.
Connex este primul operator din Europa ce folosește tehnologia
Passport 20000. 'Prin implementarea Nortel Networks Passport 20000, Connex a mărit capacitatea rețelei și și-a
îmbunătățit abilitatea de a oferi noi servicii de date, de felul rețelelor virtuale private bazate pe protocolul
Internet (IP VPN). Integrarea Passport 20000 în rețeaua Passport existentă a accelerat ritmul de implementare și
ne-a protejat investiția într-o viitoare extindere', a declarat Vishant Vora, director tehnic la Connex. Connex a
achiziționat anterior de la Nortel Networks comutatoare software (softswitch) Succession și comutatoare Passport
15000 Multiservice.
Passport 20000 este proiectată să ajute furnizorii de servicii să extindă și să integreze
rețele disparate în condiții de eficiență a costurilor și permite migrarea treptată de la rețele ATM (Asincronous
Transfer Mode) la IP/MPLS.
Anterior anunțului de integrare a traficului date-voce, Connex a achiziționat și un
sistem de facturare unificată a traficului de voce și de date. Noua platformă, Amdocs Enabler de la Amdocs,
achiziționată pe 5 noiembrie 2002, are avantajul că reduce costurile de proprietate prin înlocuirea sistemelor
separate de facturare folosite până la acea dată. Inițial destinată serviciilor cu abonament, Connex intenționează
să extindă folosirea platformei unificate de facturare și la serviciile preplătite. Serviciul de Relații cu
Clienții al Connex va beneficia cu atât mai mult cu cât noua platformă se sincronizează firesc cu aplicațiile
Amdocs deja instalate la Connex - ClarifyCRM ClearCallCenter și ClearSupport CRM. 'Amdocs Enabler ne permite să
avem o imagine unificată asupra clientului și ne permite să oferim pachete integrate de voce-date, cu timp minim
de acces pe piață', a anticipat Vishant Vora.
Amdocs Enabler suportă funcții de achiziție și formatare,
monitorizare și tarifare atât pentru servicii de voce, cât și de date în medii preplătite, ca și post-plătite.
Amdocs a furnizat Connex, în plus, module suplimentare de Accounts Receivable, Resource Management, Provisioning
și Service Management.