Piața românească a computerelor mobile a înregistrat în perioada aprilie-iunie 2003 o creștere spectaculoasă de 85,8%, față de aceeași perioadă a anului trecut, informează 'Cabinetul Călin Tatomir' pe baza unui studiu IDC, pe trimestrul II din 2003. Creșterea din România este cu atât mai atractivă cu cât cea corespunzătoare înregistrată la nivel mondial a fost de 22%. Spre comparație, desktopurile s-au vândut în România cu 29,6% mai mult în 2003 față de 2002, în timp ce la nivel mondial sporul a fost de numai 2%. În contextul unei creșteri generale record a pieței IT din România de 33,2% în trimestul 2 din 2003, brandurile internaționale au câștigat teren în fața celor românești, lor revenindu-le 32,2% din piața de desktop-uri, portabile și servere. HP și IBM au înregistrat cele mai rapide creșteri ale cotelor pe piața locală a portabilelor, urmate îndeaproape de FSC și Dell, în timp ce vânzările de portabile ale Toshiba și Flamingo aproape că au stagnat, ceea ce le-a adus pierderi în cota de piață.
HP, numărul 1 mondial la vânzările de notebook-uri pe trimestrul 2 din 2003 (1,5 milioane unități), a înregistrat în România o creștere a vânzărilor de portabile de 127,1% față de trimestrul 2 din 2002, comparativ cu 48% la nivel mondial. Tot în România, HP a înregistrat în trimestrul 2 și cea mai mare creștere (7,2%) a cotei de piață pe segmentul portabile comparativ cu anul trecut, deși, per total, cota sa de piață s-a erodat în ultimul an cu 3,5%, din cauza scăderii vânzărilor sale la capitolul servere și desktop-uri.
Dell, numărul 2 mondial la vânzările de notebook-uri pe trimestrul 2 din 2003 (1,3 milioane unități), a avut în România o creștere anuală a vânzărilor în acest segment de 233,30% (față de 31% la nivel mondial), rezultând într-un câștig de cotă de piață de 1,3% față de trimestrul 2 din 2002, în linie cu ritmul său general de penetrare a pieței românești (1,4%).
Toshiba, numărul 3 mondial (970.000 de laptop-uri vândute în trimestrul 2, 2003), a pierdut cotă de piață și în România (-3,6%), și la nivel mondial (-1,35), în condițiile unei creșteri modeste a vânzărilor sale față de anul trecut: 38,10% în România și 9% la nivel mondial.
IBM, numărul 4 mondial (837.000 de laptop-uri vândute în trimestrul 2 din 2003), a vândut în România cu 197,6% mai multe laptop-uri decât în aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce ritmul său de creștere la nivel mondial a fost de 21%. Cota sa de piață pe segmentul laptop-uri a crescut cu 5% în ultimul an, în timp ce cota sa generală de piață a scăzut în România cu 1,2%, procent mai mic decât scăderea HP.
Fujitsu Siemens Computers și-a făcut o intrare spectaculoasă în clasamentul românesc, la numai un an de la înființarea reprezentanței sale din România, având cea mai mare creștere a vânzărilor totale (661,1%) și a cotei de piață generale (8,9%), datorate performanțelor la capitolul desktop-uri.
- • 5G
- • SmartCity
- • Strategii şi politici
- • ABCdar European
- • MWC 2015
- • MWC 2016
- • MWC 2017
- • MWC 2018
- • MWC 2019
- • Operatori
- • Furnizori
- • eBanking
- • Biblioteca Digitală
- • New Media
- • Educatie
- • Tehnopolis