.

Sloganul SMS.ac la Congresul 3GSM a fost 'Mobilul e o durere de cap!' Oricine ai fi în spațiul mobil - consumator, operator, dezvoltator, furnizor de conținut etc - ai probleme. 'Pentru operatori, SMS.ac generează venituri incrementale din date mobile și concomitent reduce tendința de migrare a clienților lor spre alte rețele. Pentru dezvoltatorii de conținut, SMS.ac oferă o piață deja construită și în creștere de 50 de milioane de consumatori și o distribuție globală. Oferim, de asemenea, un mecanism de plată încorporat prin intermediul operatorilor din toată lumea - și suntem încrezători că această funcționalitate va deveni în curând disponibilă și în România, așa cum e în toată Europa. SMS.ac se pregătește să facă mai multe anunțuri majore în prima săptămână din aprilie, anunțuri care, credem noi, vor schimba felul de a comunica al întregii lumi' - a declarat Greg Wilfahrt, vicepreședintele executiv și cofondatorul SMS.ac., în exclusivitate pentru COMUNIC@ȚII Mobile.

Telefoanele mobile devin un mediu prin care nu numai că iei legătura cei pe care îi știi, ci și cu persoane pe care nu le cunoști. Tot mai puternice și optimizate pentru Internet, ultimele modele de telefoane suportă schimb de email, video, muzică, foto și navigare Web.

Era inevitabil ca și servicii online atât de populare ca site-urile de 'socializare online' să treacă pe mobil. Deși, față de Europa și Asia, SUA a adoptat târziu mesageria SMS, în ultimii ani mesageria text a explodat și aici.
Portalul american de platforme de mesagerie text SMS.ac găzduiește în prezent zeci de mii de comunități de utilizatori ce formează cluburi și comunică pe teme de interes comun din sport, muzică sau politică prin intermediul telefonului mobil și își pot chiar crea propriile aplicații de comerț.

Cu cca. 50 milioane de utilizatori înregistrați din peste 180 de țări, SMS.ac este cea mai mare comunitate mobilă din lume la ora actuală. Produsele și serviciile firmei sunt accesibile prin site-ul www.sms.ac și de pe telefoane mobile cu acces web și se bazează pe o tehnologie proprietară, ce asigură interoperabilitate SMS și MMS și taxarea micro-tranzacțiilor prin orice standard mobil, protocoale și Internet.
Tipic pentru asemenea servicii este că utilizatorii nu trebuie să își dea datele reale de contact, în acest caz numărul de telefon. Serviciul folosește un nume de identificare, mesajele fiind trimise către un ID, nu către numărul de telefon al destinatarului, SMC.ac fiind cel care le redirecționează către numărul de telefon via SMS sau MMS. O facilitate utilă este aceea de a crea cluburi și grupuri de utilizatori, așa încât un singur mesaj poate fi trimis simultan către grupuri întregi.

Unele grupuri folosesc această facilitate ca sistem de avertizare. De exemplu, școlile alertează părinții dacă au ajuns sau nu la școală copiii lor. Serviciul permite trimiterea mesajelor text fie de pe telefon, fie de pe interfața web. SMS.ac mai permite utilizatorilor să cumpere și să vândă produse și servicii, costurile urmând să apară pe factura lunară de mobil sau fiind instantaneu debitate din conturile de cartele pre-plătite. Primele 5 mesaje din zi sunt gratuite, după care mesajele încep să coste, prețul variind după țară și furnizorul de telefonie mobilă.

Accesul la comunitatea SMS.ac este disponibil și din România prin rețelele tuturor celor 4 operatori mobili. Mesajele gratuite zilnice de la SMS.ac au fost inițial disponibile și în România până acum 5 ani, dar nu și în prezent. 'Mesageria gratuită va deveni disponibilă pentru membrii din România numai când operatorii mobili vor include tarifarea premium ca o componentă a relației noastre cu ei, așa cum au făcut sute de operatori în toată lumea', a declarat, pentru COMUNIC@ȚII Mobile, Greg Wilfahrt, vicepreședintele executiv și cofondatorul SMS.ac.
Modelul de business al SMS.ac se bazează pe împărțirea veniturilor din date mobile cu  operatorii mobili și terți furnizori cu care colaborează în a asigura schimb de date mobile între utilizatorii de telefoane mobile. Compania SMC.ac generează venituri din mesageria premium și din abonamente lunare la aplicațiile multimedia accesate prin intermediul comunității mobile a SMS.ac - fie de pe telefoanele mobile, fie de pe Internet.

În prezent, SMS.ac nu are reclame ca sursă de venituri, ne-a precizat Greg Wilfahrt.
'Tehnologia noastră proprietară este complet interoperabilă și este prima din istorie care a reușit să unifice o comunitate globală de consumatori mobili și furnizori de conținut, folosind sistemele de tarifare ale operatorilor de rețea, astfel încât consumatorii să poată plăti folosind telefonul propriu', a detaliat el. Ca diversitate geografică, la nivelul lui martie, din cei cca. 50 de milioane de membri ai comunității mobile SMS.ac, aproximativ 35% sunt din Europa, 35% din Asia și Australia, 14% din SUA, iar restul sunt răspândiți prin America Latină, Africa și Orientul Mijlociu. Demografic vorbind, 40% din utilizatorii SMS.ac au acum peste 30 de ani. 52% sunt bărbați și 48% femei.