.

Telefoanele cu cameră devin instrumente de afaceri tot mai valoroase, pe măsură ce utilizatorii descoperă noi aplicații pentru mesageria foto în activități de mentenanță și reparații, controlul și raportarea proceselor de producție, inspecție și audit, securitate și siguranță și vânzări dintr-o paletă largă de industrii, arată un studiu asupra practicilor mobile globale de la Strategy Analytics. Noile utilizări ale mesageriei foto nu vor veni ca indicații de la departamentele IT ale marilor companii, ci se vor dezvolta în primul rând în fluxul de activitate al firmelor foarte mici și la domiciliu (SOHO) și, posibil, în companiile cu până la 100 de angajați.
Japonia oferă cele mai multe exemple de firme ce utilizează mesageria foto. Departamentul de chirurgia nervilor cranieni Spitalului Memorial Murakami ce ține de Universitatea Askahi, fabrica Tokai Senko KK și compania de construcții Takenaka Corp. folosesc imaginile mobile pentru a permite unor persoane mai puțin specializate să trimită o poză către cartierul general pentru evaluări.
Recent lansatele servicii MMS atrag, însă, și utilizatorii business. Strategy Analytics dă exemplul unui patron de firmă de inspecție la domiciliu din Toronto, ACISS Home Inspection, care a început să folosească un telefon cu cameră în octombrie trecut și care a comandat apoi încă 10 telefoane pentru ceilalți inspectori din firma sa. 'Când fac o inspecție la domiciliu, pot face o poză a unui obiect de care nu sunt sigur și o trimit unui specialist. Așa pot obține răspunsul în 5 minute și îl pot da clientului pe loc. Este mult mai ușor decât cu o cameră digitală', declară patronul respectiv, adăugănd că, tot astfel, a putut trimite poze unor cumpărători potențiali din Pakistan la timp pentru ca aceștia să respecte termenii unui contract. Pozele le trimite, deocamdată, către adrese de e-mail și nu folosește facilitățile audio, preferând să dea un telefon pentru a discuta poza. Oricum, conținutul audio codat în standardele AMR (pentru GSM) și QCP (CDMA) nu poate fi citit, la ora actuală, de programele audio standard pentru desktop.
Majoritatea membrilor diverselor industrii deplâng gradul scăzut de interoperabilitate al serviciilor MMS, atât cea telefon-email, cât și cea între MMS și terminalele noi și mai noi ale acelorași producători. De exemplu, în prezent, nu se poate trimite o poză între un Siemens S55 și un Siemens M55, deși ambele sunt compatibile MMS și li se poate atașa același model de cameră. Lipsa interoperabilității între terminale MMS diferite este o problemă generală în Europa.
Unii operatori au încercat să dreagă această problemă permițând utilizatorilor să acceseze poza prin intermediul browserului WAP, iar pentru cazul în care destinatarul nu are WAP, textul MMS-ului este inclus într-un SMS. Toate acestea se întâmplă înainte de a încerca să trimiți un MMS către altă rețea. În multe țări europene se poate trimite un MMS doar între rețelele locale, dar nu și internațional.
În România este invers: Connex oferă MMS prin GPRS Roaming în 19 țări, prin rețelele a 24 de operatori din toată lumea, dar interoperabilitatea MMS între rețelele Orange și Connex nu este disponibilă.
În SUA, interoperabilitatea MMS între rețele nu va avea loc înainte de sfârșitul lui 2004, nici măcar sub formă de alerte text. SUA este în mod particular dependentă de conectivitatea GSM-CDMA, datorită parității de răspândire a celor 2 tipuri de rețele. Specificațiile Open Mobile Alliance în domeniu au fost publicate la jumătatea lui noiembrie 2003.

Veniturile din MMS vor atinge 22 miliarde în 2008
Brandurile furnizoare de conținut vor juca un rol cheie în răspândirea și educarea publicului în direcția serviciilor de mesagerie multimedia, arată un studiu din octombrie trecut asupra potențialului aplicațiilor MMS de la Strategy Analytics, care recomandă operatorilor să își optimizeze platformele MMS pentru industria furnizoare de conținut. Utilizarea MMS de către marile companii media pentru distribuția de conținut video, foto și animat va servi la accelerarea utilizării MMS și va duce la creșteri ale veniturilor de până la 22 miliarde USD în 2008 la nivel global.
În prezent, mulți operatori sunt dezamăgiți de nivelul scăzut de adoptare a serviciilor lor MMS. Strategy Analitics evidențiază 5 domenii cheie în maximizarea potențialului MMS în termeni de venituri, printre care îmbunătățirea procesului de livrare și a experienței utilizatorului final și crearea de modele de tarifare adecvate fiecărui grup țintă. Raportul estimează că numărul utilizatorilor de MMS va crește la 380 milioane până în 2008, incluzând aici mesageria persoană-la-persoană (P2P) și conținutul aplicație-persoană (A2P). Analiștii recomandă operatorilor o abordare duală en-gros/cu amănuntul pentru a beneficia de o adoptare în masă a serviciilor, pe lângă creșterea traficului MMS în rețelele lor.