.

Interviu cu Imfred de JONG - Managing Director Nokia Mobile Phones.

C@M: Care este strategia Nokia la nivel mondial ținând cont că la Congresul Cannes 2004 ați anunțat o trecere mai accentuată spre segmentul utilizatorilor corporate?
Imfred de Jong: În cadrul evenimentului de la Cannes, compania Nokia a prezentat noua structură organizațională, aliniată strategiei sale, care include diviziile: Mobile Phones; Multimedia; Networks and Enterprise Solutions. Aceasta demonstrează un mod diferit de organizare a activității și o atenție specială dedicată fiecăreia dintre direcții. Nokia oferă de mai mult timp soluții mobile de comunicare pentru comunitatea utilizatorilor corporate, schimbările operate fiind menite să asigure faptul că structura companiei răspunde direcțiilor strategice.

C@M: Care sunt componentele esențiale ale strategiei Nokia de abordare a pieței românești?
Imfred de Jong: Acestea sunt foarte aproape de abordarea generală a companiei Nokia: viața devine mobilă, prin urmare toate produsele și soluțiile noastre răspund acestei tendințe. Ceea ce înseamnă: soluții de vârf, de încredere și ușor de utilizat, un portofoliu larg și bine armonizat '“ de unde posibilitatea de a alege soluții aproape individualizate pentru fiecare utilizator.

C@M: Cum se prezintă echipa Nokia România și care este libertatea acestei echipe de a elabora strategiile de piață pentru România, ținând cont că managementul este controlat acum de la Budapesta?
Imfred de Jong: După cum știți, Nokia își desfășoară relațiile comerciale prin intermediul distribuitorilor autorizați. Responsabilitățile echipei Nokia sunt legate de monitorizarea acestei activități și de asigurarea faptului că toate procedurile comerciale sunt respectate, iar informația ajunge la partenerii noștri în timp util. Echipa Nokia din România are o puternică relație de cooperare cu biroul regional aflat la Budapesta, din momentul deschiderii sediului oficial în România, în 1999. Datorită potențialului pieței locale, gradul meu de implicare în dezvoltările locale a crescut.

C@M: Cum se prezintă Nokia România în contextul regional și care sunt aprecierile liderilor regionali față de Nokia România?
Imfred de Jong: Noi vedem România ca o piață în curs de maturizare, cu un potențial înalt de creștere. Începând cu vara trecută piața înregistrează o accelerare, iar pentru acest an ne așteptăm la o creștere de peste 10% a nivelului de penetrare. Echipa locală este dinamică, bine pregătită, cu o bună cunoaștere și înțelegere a pieței, în acord cu standardele noastre profesionale, rezultatele lor fiind apreciate la nivel regional.

C@M: Cum își alege Nokia România companiile partenere, care sunt procedurile corporatiste de care trebuie să țină cont partenerii Nokia de la noi?
Imfred de Jong: Fiecare companie are propriile proceduri și standarde care sunt principalele criterii în alegerea partenerilor din fiecare domeniu. Încredere, standarde profesionale înalte, deschidere și onestitate '“ acestea sunt o parte din valorile pe care se bazează relația noastră cu oricare dintre companiile partenere.

C@M: În ce fel tratează Nokia marii operatori mobili naționali (există un tratament egal pentru toți, sau funcționează deja un set de priorități în favoarea unuia sau altuia dintre aceștia)?
Imfred de Jong: Nokia întreține relații bune cu toți operatorii naționali (și cu distribuitorii noștri oficiali precum World Com Trading și Avenir) și are colaborări excelente cu fiecare dintre aceștia.

C@M: Care sunt diferențele unice care particularizează produsele și oferta Nokia față de ceilalți competitori de pe piața noastră (și cea internațională)?
Imfred de Jong: Nokia urmărește în primul rând evoluția necesităților de comunicare ale consumatorilor săi, oferind tehnologii de vârf și de încredere, cele mai noi funcții și caracteristici, interfețe de utilizator ușor de folosit, produse revoluționare, portofoliu larg de produse.

C@M: Care sunt cele mai sensibile probleme cu care se confruntă Nokia în România?
Imfred de Jong: Nu văd subiecte sensibile în cadrul pieței '“ înțelegând că piața de comunicații mobile din România este în proces de maturizare. Îmbunătățirea generală a cadrului economic, înțelegerea tendințelor globale către mobilitate sunt procese care se costruiesc în timp în mintea consumatorilor. Observăm un progres important în ultimii ani și apreciem deschiderea românilor către comunicarea mobilă.
C@M: Care este secretul Nokia de a se menține ca lider al pieței de terminale mobile și în România?
Imfred de Jong: Nokia este lider în domeniul telecomunicațiilor mobile, atât la nivel internațional cât și local, în principal pentru că împlinim constant promisiunea mărcii: tehnologie de încredere, varietate funcțională și confort în utilizare. Prin urmare, majoritatea celor care au deja un telefon Nokia vor opta în mod aproape sigur pentru un nou Nokia.

C@M: Care sunt cele mai eficiente divizii ale Nokia la nivel mondial? Se păstrează același algoritm și în România?
Imfred de Jong: Repet, Nokia a prezentat la Cannes noua sa structură organizațională care răspunde strategiei și include diviziile: Mobile Phones; Multimedia; Networks and Enterprise Solutions. Dintre acestea, Mobile Phones este la acest moment cel mai mare grup de afaceri. În concordanță cu strategia noastră, cercetăm fiecare piață și ne concentrăm activitățile în jurul nevoilor identificate.

C@M: Cum reacționează Nokia în fața ofensivei puternice a concurenței (creșterile Samsung și Motorola)?
Imfred de Jong: În orice piață este nevoie de competiție; te ține în alertă și poți dezvolta produsele care răspund nevoilor consumatorilor. În acest an vom introduce pe piață 40 de noi modele, dintre care câteva au fost deja lansate, precum Nokia 7610 '“ primul nostru dispozitiv pentru imagini cu cameră încorporată de 1 megapixel, sau noul nostru dispozitiv pentru jocuri - N-Gage QD.

C@M: Se consideră Nokia o organizație orientată mai degrabă pe marketing sau pe vânzări?
Imfred de Jong: Nici una, nici alta, ne concentrăm asupra consumatorilor!

C@M: Care este semnificația prezenței dvs. la București din luna iunie? Care este mesajul dvs. către piața românească?
Imfred de Jong: Mă aflu destul de des în România, pentru a fi pe cât de mult posibil implicat în dezvoltările acestei foarte interesante piețe. Fiecare vizită în țara dvs. - România este pentru un mine o ocazie să înțeleg piața; prin discuțiile cu clienții, vizitarea magazinelor de telecomunicații, întâlnirile cu oameni ca dumneavoastră și expunerea la cultura românească.
Ca mesaj, aș vrea să spun doar că apreciez într-adevăr interesul românilor către mobilitate, lucru care demonstrează dorința de împărtășire a gândurilor și experiențelor.
Suntem pregătiți să răspundem acestei deschideri printr-un portofoliu care cuprinde mai mult de 20 de posibilități de selecție pentru diverse tipuri de nevoi de comunicare. Pentru mine, fiecare prezență în România este o mare plăcere!