.

Visa Europe, împreună cu băncile membre din România, lansează o campanie de informare și educare dedicată IMM-urilor privind modul în care utilizarea cardurilor de firmă (carduri business) poate facilita gestionarea cheltuielilor companiilor și contribuie pe termen lung la reducerea economiei subterane. ampania de informare "Afacerea ta merge mai ușor cu cardul de firmă!" se desfășoară în perioada 1 mai - 31 august 2014 cu sprijinul Departamentului pentru IMM, Mediu de afaceri și Turism și al Oficiului Național al Registrului Comerțului. Campania este susținută și de organizații patronale precum Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR).

Visa Europe, împreună cu băncile membre și partenerii campaniei își propun să faciliteze accesul întreprinzătorilor la informații utile despre modul în care utilizarea corectă a cardurilor business simplifică gestionarea finanțelor și îi ajută să economisească timp și bani.

"Am observat o nevoie reală de informare în ceea ce privește instrumentele de plată și gestiune a finanțelor pentru IMM-uri. Din păcate, suntem o societate încă bazată pe numerar, iar acest lucru se reflectă în modul în care IMM-urile își gestionează afacerile și în ponderea extrem de ridicată a economiei subterane în PIB. Peste 50% dintre IMM-uri întâmpină dificultăți în gestionarea fluxului de numerar și aproape 60% consideră o provocare să aibă o evidență clară a finanțelor și un control bun asupra cheltuielilor. Cardurile business ușurează din start gestiunea financiară a unei firme. Este ca și cum ai avea un contabil personal virtual, fără a mai sta cu grijă că se încurcă tranzacțiile, că se pierd chitanțele sau, mai rău, că ți se pot fura banii", a declarat Cătălin Crețu, director regional pentru România și Croația, Visa Europe.

Studiile independente realizate la inițiativa Visa Europe în rândul IMM-urilor arată că acestea se preocupă constant de gestionarea resurselor financiare și sunt foarte precaute în luarea unor decizii financiare complexe, spre exemplu contractarea unui credit, când vine vorba de supraviețuirea afacerii lor. Două din trei IMM-uri (aproximativ 66%) au un singur cont curent și lucrează cu o singură bancă, dar o mare parte dintre acestea realizează în principal depuneri și retrageri de numerar.

Cardurile business prezintă avantaje multiple pentru companii, inclusiv reducerea costurilor datorită faptului că nu se percepe comision la plățile realizate direct la comercianți, acces permanent la fondurile din cont și un control sporit asupra cheltuielilor realizate. Astfel, tranzacțiile realizate direct cu cardul sunt înregistrate automat în contul firmei, fără a mai fi nevoie de o evidență contabilă separată a cheltuielilor, iar accesul angajaților la banii din cont poate fi monitorizat și restricționat astfel încât să corespundă necesităților firmei. Totodată, cardurile business oferă un nivel ridicat de securitate întrucât, spre deosebire de numerar, cardurile pierdute sau furate pot fi blocate imediat, dar firma are în continuare acces la banii din cont, iar tehnologia CIP & PIN permite utilizarea cardului doar de către o persoană autorizată și reduce considerabil riscul de fraudă.

Campania "Afacerea ta merge mai ușor cu cardul de firmă!" este susținută de mai multe componente de comunicare cu întreprinderile mici și mijlocii din România, inclusiv prin realizarea și prezentarea unui studiu independent privind necesitățile și atitudinile IMM-urilor față de dezvoltarea plăților electronice, precum și a unor exemple de bune practici implementate de unele firme locale privind utilizarea cardurilor business.

Campania de informare dedicată IMM-urilor vine în completarea numeroaselor inițiative desfășurate până în prezent de Visa Europe și băncile membre în România, care vizează dezvoltarea plăților electronice, accesul la educație financiară pentru o categorie cât mai largă de populație și sprijinirea reducerii evaziunii fiscale. Astfel, Visa Europe a implementat de-a lungul timpului campanii pentru conștientizarea faptului că nu se percepe comision la plata directă cu cardul la comercianți, promovarea unor modalități alternative de plată a taxelor și impozitelor locale cu cardul, programe de educație financiară și, cea mai recentă, strategia de promovare a plăților cu cardul în sectorul public.

Despre Visa Europe

Visa Europe este o companie de tehnologii de plată deținută și operată de băncile membre și alți furnizori de servicii de plăți din 37 de țări din Europa.

Visa Europe utilizează cele mai noi tehnologii pentru a crea servicii și infrastructură care să permită milioanelor de consumatori, companii și guverne din Europa să facă plăți electronice. Membrii săi sunt responsabili de emiterea cardurilor, înscrierea comercianților și stabilirea comisioanelor pentru posesorii de carduri și comercianți.

Visa Europe operează un model de afaceri cu volum mare și costuri reduse care oferă servicii membrilor săi. Surplusul obținut este reinvestit în afacere și folosit la îmbunătățirea capitalului și rezervelor.

În Europa, există 500 milioane de carduri Visa și 1 € din fiecare 6,5 € cheltuiți este pe un card Visa. În anul financiar încheiat în septembrie 2013, sumele totale cheltuite pe carduri Visa au însumat 2.000 miliarde de euro, în timp ce cheltuielile efectuate la POS au crescut cu 8,5%, la 1.400 miliarde de euro. Cheltuielile online efectuate cu carduri Visa au continuat să crească (+20% față de anul anterior) și s-au situat la 240 miliarde de euro.

Începând cu anul 2004, Visa Europe, fondată în Marea Britanie, a devenit independentă de Visa Inc., cu licență exclusivă, irevocabilă și perpetuă în Europa. Ambele companii acționează în parteneriat pentru a facilita plățile cu Visa la nivel global. Fiind un sistem de plată european, Visa Europe are capacitatea de a răspunde rapid la cerințele specifice ale pieței băncilor europene și ale clienților acestora – posesori de carduri și comercianți – și de a îndeplini obiectivul Comisiei Europene de a crea o adevărată piață internă de plăți.

www.visaeurope.com