.

Iulian COSTEA a fost delegat de Dan BEDROS președintele Alcatel România, să ridice Premiul cel mai drag nouă - 'Partenerul anului 2005'. Alcatel România prin Dan Bedros, Emil Visloguzov și Iulian Costea au fost cei mai fervenți susținători ai revistei noastre de-a lungul acestui întreag an. Nu putem decât să le mulțumim!

Evoluția serviciilor de telecomunicații a inclus 3 etape importante. În fiecare din aceste etape predomină un anumit tip de serviciu în funcție de aplicațiile disponibile la acel moment pe piața de comunicații.

Între anii 1995 și 2000 comunicațiile se limitau la servicii de conectivitate multiplă, cerință impusă de aplicațiile de la acea vreme (Web, mail) care solicitau o conectivitate cât mai mare între locațiile între care se asigurau comunicațiile.

Mai târziu, în perioada 2000 - 2005, odată cu apariția noilor aplicații multimedia, a devenit evidentă necesitatea unor conexiuni de bandă cât mai mare, lucru care a facilitat pătrunderea pe piață a tehnologiilor broadband ce includeau vocea mobilă, LAN, Internet etc.

În prezent asistăm la o tendință de personalizare în funcție de utilizator a serviciilor în bandă largă, fie ele fixe (DSL), wireless (Wi-Fi) sau mobile (3G), tendință ce va domina anii 2005-2010. Toate acestea reprezintă o gamă variată de servicii, dar și o experiență fragmentată. În momentul de față există pe piață un număr impresionant de servicii de comunicații broadband, dar aceste servicii nu interoperează astfel încât să ofere servicii unificate către utilizatori (ex: telefonie fixă și mobilă, aplicații de mesagerie etc. unic identificabile per utilizator).

Alcatel își dezvoltă strategia de evoluție tehnologică pornind de la o realitate a pieței, aceea potrivit căreia utilizatorii își doresc simplitate înainte de orice atunci când aleg și adoptă noi servicii. Acest lucru se traduce prin utilizarea oricărui tip de dispozitiv, printr-o singură autentificare, printr-o cât mai mare personalizare și printr-o sincronizare transparentă. Alcatel structurează toți acești parametri în conceptul experienței în bandă largă orientată către utilizator.

Furnizorii de servicii fixe și mobile se confruntă cu 4 amenințări majore: operatorii exclusiv mobili amenință cu substituția totală fix-mobil, jucătorii VoIP vin cu prețuri mai reduse pentru voce, furnizorii de servicii Internet (ISP) și de servicii externalizate (MSP) cu convergența, iar jucătorii triple-play cu pachete atractive de servicii.

Serviciile în bandă largă orientate către utilizator ajută operatorii de linii fixe și mobile să atenueze impactul acestor amenințări.
Furnizorii de servicii au două obiective principale care le determină acțiunile atunci când se confruntă cu aceste amenințări, și anume câștigarea de noi venituri din servicii și apărarea afacerii tradiționale.

Ca viziune pentru viitor, serviciile în bandă largă orientate către utilizator includ acces universal în bandă largă, conexiuni fără fir prin satelit, prin linii fixe etc. - toate bazate pe integrarea rețelelor mobile și de transport de date și o platformă deschisă de furnizare de servicii.

Strategia recomandată de Alcatel furnizorilor de servicii convergente identifică 2 opțiuni: 1) să își folosească activele existente pentru noi servicii orientate către utilizatori, 2) să își transforme activele rețelei pentru a atinge o structură optimă de costuri. Alcatel punctează că ambele căi se pot realiza mai rapid prin subcontractarea expertizei de integrare a rețelei și serviciilor.

Abordarea Alcatel: O convergență totală prin servicii
Pachete comerciale:
O singură factură pentru telefonul fix și cel mobil, pachete de minute combinate, un singur centru de contact, pachete de servicii (telefonie fixă, telefonie mobilă, bandă largă, TV), factură fixă pentru servicii mobile

Servicii îmbunătățite:
Servicii VoIP (mesagerie, comunicații video, mobilitate), personalizare (tonuri de apel, tonuri de apelare a apelantului, căsuță vocală, servicii de localizare), plată (eWallet, plată în timp real - facturare convergentă, micro plăți)

Servicii integrate
Interconectare/sisteme inteoperaționale de mesagerie (IM/SMS/MMS); comunicații video interconectate, prezență interconectată fix-mobil, preferințe personale interconectate, integrarea altor servicii (divertisment) fix-mobil.

Furnizor de servicii complete
Servicii de comunicații total integrate (incluzând aici orice tip de rețea, de dispozitiv sau de serviciu); - Servicii de divertisment total integrate (incluzând aici orice tip de rețea, de dispozitiv sau de serviciu).

Abordarea Alcatel prin intermediul costurilor către o convergență totală

  • Acces universal în bandă largă
  • Acces multi-standard (management și noduri de acces comun; 2G, 2,5G, 3G, HSDPA și WiMAX; xDSL, READSL, BPON, GPON)
  • Service aware edge & data aware transport
  • Service aware converged network (consolidarea rețelei, control în timp real al accesului la servicii, service specific QoS & taxare)
  • Mediu deschis de furnizare a serviciilor - Platforme comune (evoluția convergentă NGN-IMS; provisioning și controlul serviciului; componente pre-integrate și reutilizabile; QoS, prezență, localizare, auto-provisioning)

Alcatel reduce timpul lansării pe piață prin integrarea serviciilor și a rețelei și se definește ca partener pentru integrarea serviciilor, pentru integrarea rețelei și a operațiunilor și ca furnizor de soluții optime best-of-breed.

Concluzie:
Furnizorii de servicii pot deveni mai competitivi prin oferirea de servicii orientate către utilizator
Prin integrarea serviciilor fixe și mobile, furnizorii de servicii vor deveni mai competitivi, vor atrage noi venituri și își vor asigura fidelitatea clienților
Alcatel susține oferta de servicii în bandă largă orientate către utilizator.
Alcatel dispune de importante produse și soluții integrate ce pot ajuta furnizorii de servicii în definirea, integrarea și lansarea de servicii orientate pe utilizator.