.

C@M: Cum poate face Xerox trecerea de la gestionarea
documentelor la managementul documentelor inteligente?
Andrei Pănculescu: Strategia noastră depășește managementul exclusiv al documentelor tipărite, concentrându-se pe managementul documentelor inteligente. Imprimarea este numai o parte a ecuației. Noi îi ajutăm pe clienți să analizeze interacțiunea dintre oameni, procese și tehnologii pentru a identifica economiile reale și măsurabile pe care le pot realiza. Xerox pune accentul pe identificarea unor modalități inteligente de producere și gestionare a documentelor când și unde este nevoie de ele. Noile produse și servicii Xerox urmăresc acest obiectiv.

C@M: Care este noua strategie Xerox România?
Andrei Pănculescu: În prezent, activitatea Xerox se desfășoară pe două direcții importante, cea a echipamentelor destinate producției și a celor destinate activităților de birou. În ambele categorii sunt produse ce se adresează atât clienților mari, cât și celor din firmele mici și mijlocii. Celui din urmă segment, fiind cel mai dinamic și cu un potențial important de dezvoltare, este normal să i se acorde o importanță în creștere. Astfel, operațiunile indirecte, prin intermediul distribuitorilor și a reselerilor, au ca principal obiectiv segmentul IMM. Cum pe piața românească numărul companiilor ce se încadrează în categoria enterprise este foarte redus, acesta este acoperit în mare parte de operațiunile directe. În final, nici unul dintre clienții noștri nu va suferi în favoarea altuia.

C@M: Cum se poziționează Xerox România în cadrul peisajului
competițional din țară?
Andrei Pănculescu: În domeniul echipamentelor de birou, în 2003 produsele Xerox ocupau 30% din piață. În 2004 însă, datorită noilor produse care au fost și vor fi lansate pe parcursul anului și acordării unei atenții mai mari aspectelor de marketing, ne așteptăm la câștigarea unei importante cote de piață. În privința echipamentelor de producție, suntem lideri de piață.
Implementarea de anul acesta a procesului Lean Six Sigma va aduce rezultate importante privind eficientizarea activității noastre.
C@M: Care sunt avantajele unice pe care compania d.voastră le promovează în 2004 și care vor asigura succesul strategiei Xerox în țara noastră și în regiune?
Andrei Pănculescu: Xerox este prezent pe piața românească de peste 30 de ani, perioadă în care a acumulat o vastă experiență în producția și managementul documentelor și compania și-a creat o imagine puternică în rândul clienților.
Faptul că noi oferim, în prezent, soluții adaptate specificului activității clienților din cele mai variate domenii, precum: bănci, telecomunicații, industria manufacturieră, afaceri guvernamentale și educație, arte grafice și media, utilități și comerț cu amănuntul, reprezintă un atu major pentru Xerox.
Un rol important în obținerea satisfacției clienților îl joacă și serviciile profesioniste pe care le oferă specialiștii noștri din București și din întreaga țară.
Strategia Xerox urmărește nu numai asigurarea clienților cu produse având performanțe superioare la prețuri accesibile, ci și a unor servicii care să le aducă acestora un plus de valoare. Să nu uităm, totuși, că Xerox este una dintre primele firme care a implementat servicii de outsourcing în România, această piață fiind în continuă creștere.