.

Ernst & Young SRL, în parteneriat cu S&T România SRL, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza" din Iași, Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, Universitatea „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia și Universitatea „Dunărea de Jos" din Galați, au lansat pe 10 martie proiectul strategic „Formare și asistență în domeniul managerial-antreprenorial pentru mici și viitorii întreprinzători, manageri și angajați din cadrul IMM-urilor din regiunile Nord-Est, Nord-Vest, Centru și Sud-Est" - proiect POSDRU ID 62459.

Proiectul se va derula pe o perioadă de 3 ani și este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007–2013, Axa prioritară 3: Creșterea adaptabilității lucrătorilor și a întreprinderilor, Domeniul Major de Intervenție 3.1. Promovarea culturii antreprenoriale.

Liderii antreprenori nu numai crează și construiesc companii de succes, produc schimbări economice și crează locuri de muncă, dar și contribuie la schimbarea în bine a comunităților din care fac parte. Dinamismul, flexibilitatea, spiritul inovator, capacitatea de orientare către nevoile clienților sau capacitatea de adaptare rapidă în piață, reprezintă trăsăturile definitorii ale acestor companii. Nu este nici o îndoială că o mare parte a progreselor înregistrate până acum de România se datorează inițiativelor a mii de întreprinzători, cu activitate în prima linie a tranziției către o economie de piață.

Faptul că în anul 2009, înființarea de noi IMM-uri nu a scăzut dramatic demonstrează, pe de o parte, potențialul antreprenorial al României, iar pe de altă parte, necesitatea susținerii dezvoltării sectorului IMM, ca o soluție de ieșire din criză și o modalitate de relansare a creșterii economice.

Deși sectorul IMM-urilor este unul dintre cele mai afectate de criza financiară, pe fondul lipsei de lichidități și scăderea cererii, perioada actuală poate fi considerată ca o oportunitate pentru companiile mici și mijlocii în identificarea și reacția promptă la schimbările pieței, în găsirea unor modalități flexibile și inovatoare în desfășurarea activității lor.

Restructurarea companiilor, introducerea unor modalități noi de evaluare și selectare a angajaților bazată pe competivitate și de competență, consolidarea portofoliului actual de clienți, lansarea de produse sau servicii noi, flexibilitate în găsirea modalităților de finanțare a unor active noi, posibilitatea de obținere a fondurilor structurale pot reprezenta o soluție de stabilizare sau gestionare a crizei economice.

În acest context, obiectivul general al proiectului îl constituie promovarea culturii antreprenoriale și dezvoltarea cunoștințelor, aptitudinilor, deprinderilor antreprenorial-manageriale în rândul a 2.880 de persoane, mici întreprinzători și viitori întreprinzători sau persoane ce doresc să inițieze activități independente, manageri și angajați din cadrul IMM-urilor din regiunea Nord-Est, Nord-Vest, Centru și Sud-Est, pentru inițierea de noi afaceri și (re)organizarea afacerilor existente în scopul creșterii competitivității acestora.

În proiect va fi dezvoltat și implementat un program integrat de consultanță, formare și asistență adresat întreprinderilor pregătite, capabile și adaptabile în scopul creșterii eficienței prin dezvoltarea capacității de adaptare și (re)organizare internă a acestora în funcție de cerințele contextului socio-economic actual. Consultanța, modulele de pregătire și cursurile adaptate necesităților întreprinderilor furnizate prin proiect vor contribui pe termen lung la adoptarea unor sisteme moderne de îmbunătățire a managementului, productivității, flexibilității și competitivității întreprinderilor din grupul țintă.

La conferința de lansare a fost prezentat și portalul web ce va fi principalul mijloc de promovare a proiectului, diseminare a rezultatelor, interacțiune și cooperare cu și între participanți și publicul larg. În cadrul portalului vor fi implementate următoarele funcționalități: modul noutăți, modul informații generale despre proiect, modul administrare utilizatori, modul administrare conținut, modul forum, modul sondaje.

Realizarea obiectivelor asumate asigură contribuția directă la promovarea culturii manageriale moderne și a antreprenoriatului ca măsură alternativă de ocupare viabilă în România. Prin intermediul instruirii și asistenței manageriale customizate, participanții vor dobândi cunoștințele și abilitățile antreprenorial-manageriale necesare pentru materializarea propriilor idei de afaceri /proiecte și /sau pentru organizarea eficientă și modernă a afacerilor conform celor mai bune practici existente la nivel european.

Mai mult, proiectul va contribui la creșterea capacității de integrarea a indivizilor pe piața muncii, inclusiv a tinerilor absolvenți, prin inițierea de noi activități independente, urmare a dezvoltării competențelor și aptitudinilor și implicit gradului acestora de flexibilitate în angajare.

•Camelia Horlaci, Director General, Ernst & Young SRL

„În acest proiect, Ernst & Young în parteneriat cu S&T și patru universități de prestigiu din România oferă companiilor mici și mijlocii și antreprenorilor acces la o gamă largă de studii, cunoștințe, metodologii și instrumente, în dorința de a contribui la creșterea performanței lor și la încurajarea unor idei inovatoare de dezvoltare.

Încrederea Ernst & Young într-o comunitate a antreprenorilor cu forța de a transforma economii, de a răspunde unor probleme largi și complexe, de antrenare a spiritului inovator și încurajare a suportului pentru comunitate s-a dovedit a fi adevărată an după an, de-a lungul celor 25 de ani ai programului global "Antreprenorul anului". Astfel anual Ernst & Young recunoaște succesul în afaceri ca antreprenor și premiază acei lideri vizionari, care prin succesul lor creează joburi și contribuie la vibrația comunității.

Ne dorim ca în cei trei ani de derulare a acestui proiect, împreună cu partenerii noștri, să aducem prin expertiza noastră o contribuție importantă la creșterea competențelor manageriale ale viitorilor antreprenori și la transformarea ideilor în afaceri de succes."

•Bogdan Cocora (foto), Director General, S&T România SRL

„Consolidarea activității unei companii se bazează pe componenta IT, cea care îi conferă flexibilitate și scalabilitate. Alegerea soluțiilor și serviciilor optime poate pune în valoare sau poate inhiba aceste două caracteristici.

Prin experiența acumulată în implementări de succes, consultanții S&T România sprijină viitorii întreprinzători și managerii organizațiilor de tip IMM să analizeze corect situația existentă și să aleagă instrumentele IT cele mai potrivite din perspectiva obiectivelor de afaceri stabilite."

•Conf.Univ. Dr. Irina Manolescu, Coordonator Regional, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" Iași

„Prin implicarea sa în acest proiect, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" își reafirmă orientarea către prioritățile pieței muncii din România – parteneriat, inovație și abordarea integrată a problemelor. Atuurile pe care le deține acest proiect sunt: plierea pe oportunitățile existente la nivel regional, potențialul antreprenorial important, însă insuficient valorificat, calitatea parteneriatului și suportul integrat acordat grupului țintă. Proiectul presupune eforturi comunicaționale intense, ceea ce reprezintă o provocare pentru organizațiile implicate, o dovadă a maturității și o reflectare directă a dorinței lor de implicare în problemele comunității."

•Prof. Dr. Ing. Daniela Popescu, Coordonator Regional, Universitatea Tehnică, Cluj-Napoca

„Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca are o contribuție importantă la dezvoltarea elitei științifice și inginerești și la dezvoltarea industrială și economică în mediul de inserție. Componenta educațională în strânsă legătură cu cercetarea științifică trebuie să asigure competențele de care au nevoie viitorii specialiști într-o lume concurențială pe o piață liberă.

Strategia universității se bazează pe conceptul de schimbare cu ajutorul dezvoltării durabile, centrată pe creativitatea intelectuală, o trăsătură ce joacă un rol esențial în trecerea spre un nou model de societate. Inginerii sunt conștienți de faptul că viitoarele produse vor implica o analiză intelectuală și o componentă creativă, o componentă managerială care să respecte cerințele unei societăți bazată pe informație și intensiv culturală."

•Rector Prof.Univ. Dr. Ing. Moise Ioan Achim, Universitatea „1 Decembrie 1918", Alba Iulia

"Universitatea "1 Decembrie 1918" Alba Iulia este o universitate de stat acreditată de către ARACIS cu gradul „Încredere ridicată", care a implementat cu succes sistemul de management al calității. Deși o instituție tânără – anul acesta aniversăm 20 de ani de activitate academică – ne-am remarcat prin calitate, dinamism și competitivitate, stabilind o legătură strânsă cu absolvenții și partenerii din mediul de afaceri.

Suntem onorați să facem parte din consorțiul acestui proiect strategic alături de Ernst & Young, S&T România și celelalte universități cu tradiție și renume. Implementarea proiectului va oferi posibilitatea absolvenților să își demareze propria afacere, iar partenerii noștri din mediul de afaceri vor putea veni cu exemple de bune practici în domeniile lor de activitate."

•Prof. Dr. Daniela Șarpe, Coordonator Regional, Universitatea „Dunărea de Jos", Galați

"Fiind cea mai importantă instituție de învățământ superior din Sud-Estul României, având 16000 de studenți, 16 facultăți și 2 departamente, la care se adaugă 5 compartimente de suport academic, Universitatea „Dunărea de Jos" din Galați se constituie în vârful de lance al progreselor tehnice, științifice, culturale sociale cu aplicabilitate imediată sau pe termen mediu și lung, menit să contribuie în primul rând la progresul zonei de Sud-Est a României.

Împreună cu ceilalți parteneri ne vom implica în derularea acestui proiect strategic contribuind la proiectarea, planificarea și desfășurarea programului de formare, la crearea comunității online prin identificarea colaboratorilor regionali, la realizarea studiului comparativ, la acordarea de asistență/consiliere și bineînțeles la diseminarea rezultatelor proiectului."