.

Neelie Kroes, Comisarul European al Agendei Digitale:

Pe 27-28 februarie 2012 președinția daneză a Uniunii Europene găzduiește o conferință la nivel înalt pe piața unică digitală, la Copenhaga. Unul dintre sesiunile conferinței, al cărei moderator sunt, se va concentra pe modul de a îmbunătăți încrederea în toate posibilitățile aproape nelimitate de pe Internet - de la beneficiul cetățenilor și al sectorului public, de afaceri, cât și al consumatorilor.

Toată lumea care citește acest blog, probabil, sunt obișnuiți cu achiziția produselor și serviciilor on-line, cum ar fi cărți și DVD-uri, bilete de companii aeriene, hoteluri, masini de închiriere, și așa mai departe. Cei mai mulți dintre "noi",având un interes în tehnologiile informației și comunicării, ar lua în considerare acest eveniment normal și ar pierde foarte mult în cazul în care a încetat să existe.

Cu toate acestea, cifrele ne spun că, în Europa, e-commerce reprezintă doar puțin peste trei procente din vânzările cu amănuntul și că dimensiunea sa transfrontalieră este minusculă. Există multe motive pentru acest lucru. Alte părți ale lumii, de exemplu America de Nord, au o tradiție mai dezvoltată de vânzări poștale și au dezvoltat un sector logistic remarcabil. În plus, diferențele dintre sistemele juridice, facilități de plăți, precum și limbi complică tranzacțiile transfrontaliere. Multe oferte on-line sunt limitate la țara de origine sau la un grup de țări.

În general, mulți clienți potențiali nu sunt obișnuiți cu cumpărarea on-line. Acest lucru presupune mulți oameni care nu folosesc Internetul ș nu au "încredere" în e-commerce. Aceasta sesiune va fi dedicată ideii de a crea această încredere care lipsește.

Dovezile sugerează că europenii văd internetul ca o posibilă sursă de pericol mai mult decat americanii sau asiaticii. Prin urmare, este esențial să se găsească modalități care să ii liniștească pe clienți că frauda și alte abuzuri afectează doar o mica parte din cumpărăturile online. Trebuie să ne amintim, de asemenea, că e-commerce este un sector în mare măsură, în fază incipientă. Astfel, este la fel de important să nu crească preocupările prin introducerea unor măsuri care pot sufoca inovarea sau vor avea un impact disproporționat asupra întreprinderilor mici.