.

AeL Enterprise se definește ca platformă integrată completă de instruire și gestiune a conținutului, dedicată mediilor de instruire din cadrul corporațiilor, ușor adaptabilă cerințelor specifice fiecărei organizații.

Sistemul deține o interfață prietenoasă, fiind simplu de utilizat datorită dezvoltării sale pe o platformă ce poate fi portabilă sau accesibilă chiar printr-un browser la Internet, accesul fiind pe deplin securizat. Platforma AeL este destinată instruirii asistate de computer (Computer Assisted Learning - CAL), putând fi folosită și pentru instruirea la distanță/ ne-asistată (Computer Based Learning). Sistemul este construit după un model flexibil, atât din punct de vedere organizațional, cât și din punct de vedere al materialelor de instruire gestionabile (permite realizarea unor sesiuni interactive cu ajutorul facilităților multimedia, a video-conferințelor, iar în cadrul prezentărilor putându-se integra majoritatea tipurilor de documente MS Office cunoscute, filme și alte materiale multimedia).

Versatilitatea AeL recomandă folosirea acestuia în diferite limbi, pe regiuni, pe niveluri de studiu și tipuri de organizații, fiind optimizat pentru:

  • învățare sincronă - instructorul controlând în întregime lecția, creând, coordonând, adaptând și monitorizând mediul educațional;
  • învățare asincronă - studiu în ritmul personal al cursanților, proiecte de colaborare, învățare la distanță.

Respectând feed-back-ul procesului educațional, AeL dispune de facilități de testare avansate. Se răspunde astfel cerințelor de măsurare a impactului și eficacității programelor de instruire ale organizației pentru îmbunătățirea continuă a performanțelor angajaților.

Tipuri de utilizatori implicați în procesul de instruire
AeL oferă un suport adecvat factorilor responsabili în domeniile decizional, de control, de planificare, prognoză, urmărire și previziune a activității de instruire. Sistemul permite definirea mai multor tipuri de utilizatori, grupați pe privilegii de acces:

  • cursanții activi sunt înscriși cel puțin la un curs și primesc notificări în sistem când sunt înscriși la alte cursuri. Ei pot parcurge un material on-line sau off-line, iar cu permisiunea trainerului pot alege doar materialele din cadrul unui curs ce prezintă interes pentru ei). Cursanții activabili sunt introduși în sistem doar pentru păstrarea informațiilor despre cursurile parcurse.
  • trainerii creează materiale de instruire și le importă în AeL. Tot ei planifică această activitate, specificând tipul de curs (on-line sau off-line) ce trebuie parcurs de fiecare angajat în parte, perioada predefinită de timp în care trebuie parcurs, precum și cursanții și grupele de cursanți ce participă la instruire. AeL îi oferă instructorului instrumente pentru: evaluarea performanței fiecărui participant și monitorizarea cursanților (materialele parcurse de fiecare și comportamentul în timpul testelor, având posibilitatea urmăririi în permanență a ecranului fiecărui participant la curs).
  • administratorii de training au pe lângă dreptul de a genera aceleași seturi de rapoarte ca orice instructor din sistem, și posibilitatea de a evalua prin rapoarte specifice activitatea de instruire pentru fiecare unitate operațională/ departament/ subdepartament/ post în parte sau pentru întreaga companie.
  • administratorii de sistem sunt singurul tip de utilizatori ce au drepturi privind crearea și editarea profilurilor utilizatorilor. Aceștia activează sau inactivează un cont la cererea administratorilor de training și pot modifica detaliile privind datele personale și profesionale ale angajaților (nume, prenume, adresă, vârstă, data angajării, departament, data plecării din firmă etc).
  • managerii - fiecare manager este asociat în AeL cu cel puțin un departament, având posibilitatea generării rapoartelor privind instruirea efectuată pentru departamentele/ proiectele pe care le conduce, dar primește rapoarte de acest tip și de la trainerii/ administratorii de training.

AeL - platforma integrată și completă de eLearning
Platforma de eLearning AeL asigură cadrul instruirii și învățării permanente, pentru testare și evaluare, pentru administrarea conținutului, monitorizarea procesului de instruire și evaluare din cadrul organizației moderne. De asemenea, AeL poate fi folosită pentru instruirea condusă de trainer sau pentru instruirea autonomă, oferind o instruire unitară pentru toți participanții la cursuri. AeL se definește ca o soluție completă și integrată de eLearning, cu facilitățile gestionării și prezentării diferitelor tipuri de conținut educațional precum: materiale interactive tip multimedia, ghiduri interactive, exerciții, simulări și teste.

Avantajele AeL ca instrument de training
Pentru majoritatea corporațiilor, investițiile în resurse umane se numără printre cele mai importante, nu doar prin măsura lor valorică, ci și prin semnificația pe care instruirea personalului o are pentru organizație. Utilizarea AeL permite nu doar gestionarea resurselor de instruire ale organizației, ci și monitorizarea rezultatelor și a progreselor înregistrate prin folosirea acestui sistem. În acest sens, AeL asigură o instruire unitară, o eficientă monitorizare a procesului și rezultatelor obținute de cursanți și de instructori, evaluarea metodelor didactice folosite, legăturile cu domeniile conexe subiectelor abordate, planificarea atentă a resurselor (instructori, săli de curs), economie de timp, și optimizarea procesului de instruire.

Beneficiile utilizării platformei AeL

  • reducerea costurilor de instruire;
  • sprijinirea procesului de instruire/ învățare prin mijloace informatice moderne, punând la dispoziția instructorilor un instrument modern și eficient;
  • monitorizarea procesului de instruire și a rezultatelor obținute de cursanți și instructori, atât pe perioada cursurilor cât și după finalizarea acestora;
  • planificarea eficientă a resurselor (instructori, săli de curs);
  • economie de timp;
  • optimizarea planificării carierei;
  • eficientizarea activității de administrare;
  • diminuarea timpilor neproductivi datorați participării la cursuri;
  • reducerea cheltuielilor logistice pentru organizarea cursurilor;
  • facilitarea procesului de învățare, mărind receptivitatea și gradul de asimilare a cunoștințelor;
  • stimularea creativității și a competiției, a lucrului individual dar și a celui în echipă;
  • posibilitatea de simulare a diferitelor acțiuni, ca substitut pentru materialele și instrumentele de instruire; costisitoare sau dificil de procurat;
  • accesul rapid și controlat la o bază de informații vastă și complexă.