.

Interviu cu Dorin OSTAFICIUC - Country Manager Allied Telesyn

Prezența pe piața românească de comunicații și Internet a companiei Allied Telesyn aduce un plus de profesionalitate japoneză. Orientându-și politica de companie mai ales asupra firmelor mijlocii și mici, care sunt de fapt motorul real al oricărei economii performante, profesioniștii de la Allied Telesyn ne provoacă de la 1 octombrie cu un proiect de e-learning.

C@M: Compania dvs. dezvoltă proiecte educaționale interne sau externe (care este natura acestor proiecte)?
Dorin Ostaficiuc:
În primul rând, orice inginer care-și dorește aprofundarea cunoștințelor de rețele de date, voce sau video, are acum la dispoziție două Centre de Training autorizate Allied Telesyn. Acestea sunt investiții în comun cu partenerii noștri Genesys și Sentriq (Tornado Sistems). Gama de training-uri oferite variază de la elementar la complex, iar unul dintre marile avantajele ale acestor centre este că, pe lângă pregătirea teoretică, studenții au la dispoziție și echipamente pe care pot aplica ce-au învățat. Acestei componente educaționale reale, să-i spunem, îi vom adăuga o componentă virtuală. Este un proiect de e-learning, disponibil tuturor celor interesați de ITC, începând cu 1 octombrie, la adresa www.telesyn-training.ro.

C@M: Care este viziunea companiei dvs. în privința promovării vectorului educațional în societate?
Dorin Ostaficiuc:
Vorbim azi de integrare, de deschidere economică, de concurență. Sincer, nu știu dacă suntem încă deplin pregătiți. Mentalitatea de luptător și abilitățile de management necesare sunt sensibil mai prezente. Cred că sesizăm acest lucru cu precădere în companiile mari, în special în multinaționale.

La companiile de talie mai mică, e mai pregnantă supraviețuirea de azi pe mâine, mica înțelegere și ciupeala. Este mai rar întâlnită viziunea, competitivitatea, planul pe termen mediu și lung. Or, mai ales când planifici iei în calcul și vectorul educațional. Noi mizăm, totuși, pe apariția acestor elemente de cultură și mentalitate. Nu este chiar o viziune de promovare a vectorului educațional în societate, dar bazându-ne pe aria noastră de expertiză, ne-am gândit că putem contribui la creșterea nivelului de educație în afaceri, prin comunicații și Internet. Lucrăm astfel la un portal informațional și de afaceri, care să se adreseze antreprenorului, spunându-i: sunt aici ca să te ajut în problemele tale legate de comunicații și de Internet.

De exemplu, ești nemulțumit de conexiunea ta de Internet? Află cum să evaluezi corect un furnizor de servicii de comunicații. Sau, permite-mi să-ți arăt cum poți câștiga clienți și piețe noi folosind Internetul. Sau, uite câteva exemple de acțiuni online care te-ar putea ajuta să-ți reduci costurile sau să-ți crești profitul. Au fost aplicate de alții și funcționează. Câștigă timp, nu inventa roata. Află cine sunt clienții tăi și încearcă să le sporești satisfacția; aceștia vor reveni și te vor recomanda. Sunt lucruri simple, par evidente și totuși prea puțin folosite. Multe se vor regăsi pe portalul www.satul-global.ro, începând cu luna octombrie. Este un proiect educațional inițiat de Allied Telesyn, ce va fi susținut, cu conținut, de toți cei care cred în succesul IMM-ului românesc pe piețe noi.

C@M: În ce manieră poate ajuta ITC educația noastră să ajungă la un nivel internațional acceptat și respectat de țările din UE?
Dorin Ostaficiuc:
Și acum 15 ani, când ITC'“ul nu era poate un element determinant în calitatea și nivelul educației, nivelul la care ne prezentăm în Europa era, cred, acceptat și respectat. Totuși, factorul legat de ITC, care ne influențează astăzi educația, este viteza. Viteza de circulație a informațiilor, de asimilare a acestora, precum și cea de decizie bazată pe informațiile deținute. Legat de acest aspect, n-aș insista asupra elementelor ITC evidente, cum ar fi lărgimea de bandă mai mare, puterea de procesare mai mare, aplicații de management mai bune ș.a.m.d. Mă refer, în schimb, la un alt element legat de educație. Acesta este chiar educația din ITC. Mai precis, la auto-suficiența din educația ITC.

Cred că în industria noastră există forță de muncă bine și foarte bine pregătită, cu abilități și cunoștințe comparabile cu cele din UE sau peste acestea. Din păcate însă, această realitate conduce prea des la o stare de superficialitate gen 'las'™ că știu eu asta, nu-mi mai explica'. Astfel se pot pierde detalii importante, care fac diferența în final. Apoi, ne lipsește îmbinarea armonioasă dintre nivelul tehnic al pregătirii și nivelul
de business. Școala scoate ingineri buni, dar când aceștia se confruntă cu zona de afaceri, impactul este dezamăgitor.

Imaginați-vă exemplul real al întâlnirii dintre reprezentanții unei companii românești ce dezvoltă software cu cei ai unui client potențial al acesteia. În prima echipă un softist de excepție, în cea de-a doua ... foarte mulți generali. Pe parcursul discuției, mai încinsă la un moment dat, unul dintre 'žstelari' exprimă dorința expresă ca produsul software final să conțină o anumită funcționalitate, la care developerul, din povestea noastră, răspunde 'Ceea ce doriți dvs, dle general, este o prostie'. În acest moment al existenței sale, prietenul meu, manager participant și povestitor al experienței, înlemnește văzându-și șansele de a încheia contractul, cu multe zerouri, scăzând dramatic și își scoate imediat colaboratorul din sală. Morala, din punctul meu de vedere, ar fi că degeaba avem ingineri performanți în domeniul tehnic dacă aceștia nu se apleacă, cel puțin la fel de serios, asupra obiectivelor de afaceri ale clientului, folosind toate energiile sale pentru atingerea acestora.