Cisco anunță rezultatele unui studiu global care relevă faptul că 77% dintre persoanele cu rol de decizie în IT care au fost chestionate plănuiesc să crească cheltuielile cu uneltele de colaborare în acest an, în timp ce angajații simt că abilitatea lor de a colabora este constrânsă de către politicile corporative. Mai mult de un sfert dintre cei care lucrează în organizații care interzic utilizarea aplicațiilor de social media au recunoscut că au schimbat setările de pe dispozitivele lor corporative pentru a obține acces, susținând că au "nevoie de unelte care să rezolve sarcinile".
Cercetarea, denumită "Collaboration Nations", investighează beneficiile și provocările unei colaborări de succes în companii medii și mari (acelea cu mai mult de 250 de angajați). Studiul, derulat de InsightExpress, companie digitală de cercetare a pieței cu sediul în Stamford, Connecticut, a chestionat 2023 de utilizatori finali și 1011 persoane cu rol de decizie în IT din 10 țări din întreaga lume.
Decidenții din IT plănuiesc să investească în colaborare pentru a îmbunătăți performanța afacerii
Studiul a descoperit că persoanele cu rol decizional în IT recunosc importanța uneltelor de colaborare pentru succesul viitor al afacerii lor, India și China fiind țările cu cea mai progresistă atitudine în adoptarea tehnologiilor. Prin urmare, mulți respondenți cu rol de decizie în IT au spus că plănuiesc să crească cheltuielile cu tehnologiile de colaborare de-a lungul anului următor, identificând conferințele video, conferințele Web și telefonia prin IP ca zone principale de investiții.
• La nivel global, 96% dintre decidenții din IT și dintre utilizatorii finali recunosc că uneltele de colaborare au un rol de jucat în viitorul succes al afacerilor lor;
• 77% dintre decidenții din IT chestionați se așteaptă ca investițiile în unelte de colaborare să crească până în octombrie, și 56% se așteaptă la o creștere a cheltuielilor cu unelte de colaborare cu 10% sau mai mult;
• Productivitatea și eficiența au fost identificate atât de utilizatorii finali cât și de către decidenții din IT ca beneficii primare pentru o colaborare crescută, 69% dintre utilizatorii finali folosind cu regularitate unelte de colaborare, precum conferințe Web și video, pentru a îi ajuta să finalizeze mai eficient sarcini de lucru.
Utilizatorii finali ignoră politicile pentru "a-și îndeplini sarcinile de serviciu"
Angajații au identificat o varietate de frustrări cu dispozitivele și aplicațiile de la lucru. Acestea includ restricții setate de către managerii IT ce se aplică tipurilor de tehnologii de colaborare care pot fi folosite la locul de muncă, lipsa integrării dintre aplicații, formate incompatibile (video, date, voce) și numărul limitat de unelte de colaborare pe care îl au la dispoziție. Acest rezultat se corelează cu faptul că mai mult de jumătate dintre decidenții IT chestionați susțin că au implementat politici care interzic utilizarea aplicațiilor sociale. Totuși, în unele cazuri, angajații rezolvă sarcinile de lucru încălcând regulile IT: jumătate au recunoscut că accesează aplicații interzise o dată pe săptămână, și mai mult de un sfert recunosc că au schimbat setările de pe dispozitive pentru a obține acces pentru "a rezolva problemele de serviciu".
• Un pic mai mult de jumătate (52%) dintre organizații interzic utilizarea aplicațiilor sociale sau uneltelor de colaborare similare la serviciu;
• Jumătate (50%) dintre utilizatorii finali admit că ignoră politicile companiei care interzic utilizarea uneltelor sociale cel puțin o dată pe săptămână, și 27% recunosc că au schimbat setările pe dispozitivele lor corporative pentru a obține acces la aplicații interzise.
Utilizatorii finali au beneficii, însă procesele și politicile au impact asupra abilității lor de colaborare
Studiul relevă de asemenea cum utilizatorii finali beneficiază de pe urma colaborării crescute, însă identifică și nevoia unor companii de a-și adapta procesele și cultura corporatistă pentru a obține beneficii maxime din lucrul în colaborare.
• Atunci când au fost rugați să identifice beneficiile aduse de colaborare, 45 la sută dintre utilizatorii finali au scos în evidență creșterea productivității și a eficienței, 40% au remarcat că obțin asistență pentru a rezolva probleme care țin de muncă, și 31% au spus că se bucură de un proces accelerat de luare a deciziilor.
• Ușurința utilizării (58%), abilitatea de a comunica oriunde și oricând (45%), și caracteristici și funcționalitate (37%) sunt cele mai dorite trei atribute ale unui dispozitiv sau ale unei aplicații.
• Utilizatorii finali simt că elementele culturii corporatiste le pot inhiba abilitatea de a colabora cu succes: 46% simt că toate deciziile sunt luate de către oamenii din vârful organizației lor, și 39% spun că colegii nu sunt dispuși să partajeze informații chiar și atunci când își afectează negativ propria unitate.
Cercetearea este a doua parte a seriei comisionată de Cisco pentru a explora impactul rețelelor sociale și al colaborării în interiorul companiilor. În ianuarie 2010, Cisco a anunțat rezultatele unui studiu global executat de un terț care a explorat felul în care organizațiile folosesc uneltele oferite de rețelele sociale pentru a colabora exern. Mostra de cercetare a studiului a inclus atât utilizatori finali cât și decidenți IT din SUA, Marea Britanie, Franța, Germania, Spania, Italia, Rusia, India, China și Japonia, care au completat un chestionar online în octombrie și noiembrie 2009.
"Experiența de colaborare a Cisco permite echipelor de oameni să se găsească, să partajeze cunoștințe și expertiză, să creeze, să publice și să lucreze în siguranță pentru un țel comun în interiorul companiei", spune Tony Bates, senior vice president și general manager, enterprise, commercial and small busines. "Practicile colaborative de lucru de succes pot ajuta companiile să crească eficiența și să dezvolte noi metode pentru derularea afacerilor".