.

GfK România a investigat în Roper Reports 2010, studiul internațional care analizează valorile și stilul de viață ale consumatorilor, și obiceiurile de utilizare a Internetului de către români, inclusiv a rețelelor sociale.

Rezultatele cercetării arată că 55% dintre românii din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani, utilizează computerul cel puțin o dată pe lună, iar 51% accesează Internetul lunar sau mai des.

În România, Internetul este folosit în principal pentru a "sta de vorbă" cu prietenii sau familia și pentru distracție. Față de consumatorii din alte părți ale lumii, românii utilizează mesageria instant în mult mai mare măsură: 63% dintre utilizatorii de Internet din orașele României, față de 32% dintre internauții din 26 de țări de pe toate continentele. Utilizatorii din alte state preferă în schimb să țină legătura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel puțin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii români.

Un alt rol important pe care îl are Internetul este cel de sursă de divertisment. În România, în mediul urban, 44% dintre utilizatori ascultă online muzică sau radio, 39% se uită la filmulețe sau alte transmisiuni video, 36% fac download de fișiere audio, iar 31% descarcă fișiere video. Cu toate că și consumatorii din alte țări caută divertismentul online, există câteva diferențe. Utilizatorii globali ai Internetului urmăresc transmisiuni video în aceeași măsură cu cei din orașele României (40%), însă mai puțini dintre ei descarcă fișiere video (doar 19%). De asemenea, la nivelul celor 26 de țări analizate, comparativ cu România, o mai mică parte dintre utilizatorii de Internet ascultă muzică online (39%) sau o descarcă (31%).

Utilitatea Internetului crește din ce în ce mai mult dincolo de posibilitățile de comunicare, informare și distracție pe care le oferă. Este folosit de un număr tot mai mare de utilizatori pentru a face cumpărături, pentru a face plăți sau pentru a-și administra conturile bancare. În țările analizate de GfK Roper Reports, 45% dintre consumatorii care folosesc Internetul cumpără online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzacții bancare, iar 31% plătesc facturi folosind acest canal. În România situația este foarte diferită, deocamdată tranzacționarea pe Internet aflându-se la un nivel relativ redus. În medie, doar 13% dintre utilizatorii din mediul urban fac cel puțin lunar cumpărături pe Internet, 7% fac tranzacții bancare și 6% plătesc facturi.

Rețelele sociale și comunitățile online sunt frecventate de tot mai multe persoane. 39% din totalul utilizatorilor de Internet cu vârsta peste 15 ani la nivel mondial vizitează cel puțin lunar un astfel de site. În orașele României popularitatea rețelelor sociale este mai mică, dar totuși 26% dintre cei care folosesc Internetul le frecventează măcar o dată pe lună.

Principalul scop este acela de a-și ține la curent prietenii și familia cu noutăți despre ei, dar mai ales de a afla ce se întâmplă în viața acestora. Un alt motiv de frecventare a rețelelor sociale online numit de majoritatea utilizatorilor este acela de a cunoaște și schimba idei cu persoane care au interese și hobby-uri similare. Nu în ultimul rând, cu toate că rolul de catalizator al relațiilor profesionale pe care îl au comunitățile online este mai redus, un număr semnificativ de utilizatori urmăresc oportunități de afaceri și de angajare folosind acest canal.

Despre GfK Roper Reports

GfK Roper Reports are ca scop analizarea stilurilor de viață și valorilor personale ale consumatorilor din întreaga lume. La nivel global, studiul se desfășoară anual începând din 1997, iar în România din 2008. În februarie și martie 2010 au fost intervievate peste 37.000 de persoane cu vârsta peste 15 ani, din 26 de țări de pe toate continentele. În România este analizată populația din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani. Eșantionul este de 1000 de respondenți.

GfK România

GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a Grupului GfK. De 10 ani, GfK România este institutul numărul 1 de cercetare de piață din România. Activitățile sale sunt structurate în cinci segmente: Custom Research - cercetare cantitativă și calitativă Ad Hoc pentru o arie largă de industrii (bunuri de larg consum, telecomunicații și IT, finanțe, retail, turism, auto, bunuri industriale), Consumer Tracking - cercetare continuă pentru bunuri de larg consum, Retail and Technology - cercetare continuă pentru bunuri de folosință îndelungată, Media - cercetare calitativă și cantitativă pe consumul de produse media și Healthcare – cercetare calitativă și cantitativă în toate domeniile medicale.

Înființat în 1934 ca primă companie de cercetare de piață în Germania, Grupul GfK are azi mai mult de 150 de sucursale în 100 de țări de pe cinci continente. Grupul GfK este una din cele mai mari organizații de cercetare de piață din lume. Pentru informații suplimentare, vizitați website-ul: www.gfk-ro.com