.

Grupul Kapsch își anunță intenția de a investi pe piața locală în următoarea perioadă, într-o echipă de profesioniști cu competențe de cel mai înalt nivel în implementarea de soluții și furnizarea de servicii IT&C specializate. "Grupul Kapsch a reușit în ultimii ani să înregistreze creșteri semnificative, să facă achiziții rentabile și să fie pregătit să investească selectiv, în funcție de strategia și cerințele clienților săi. Așa cum puteți constata, Kapsch investește în România și crede în succesul filialei sale de aici", precizează Kari Kapsch, Chief Operating Officer – Kapsch Group.

Firma austriacă furnizează soluții și servicii IT&C, prin divizii specializate, în trei mari arii de interes: mediul enterprise, prin divizia Kapsch BusinessCom; sisteme inteligente de transport, prin Kapsch TrafficCom; operatori de telecomunicații și operatori feroviari, prin Kapsch CarrierCom.

Pe 17 noiembrie, managementul executiv al grupului a fost primit de Valerian Vreme, Ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale. Cu această ocazie au fost prezentate strategia și planurile Kapsch de activitate în România și au fost discutate modalitățile de colaborare bilaterală în domeniul IT&C.

"Grupul Kapsch a urmărit permanent evoluția pieței locale IT&C din România, iar atunci când am avut posibilitatea de a transpune în practică planurile de afaceri împreună cu o echipă de management experimentată, am profitat de oportunitatea oferită. Sunt sigur că în scurt timp, bazându-ne pe calitatea membrilor echipei și beneficiind de transferul de know-how din interiorul grupului, Kapsch România va deveni și un puternic jucător local, un element de creștere a diviziei Kapsch BusinessCom în Europa Centrală și de Est", precizează Franz Semmernegg, Chief Executive Officer Kapsch BusinessCom.

Istoric vorbind, Kapsch BusinessCom este prezentă în România din 2009, prin deservirea unor clienți globali cu prezență în această țară. Kapsch BusinessCom este punctul de întâlnire al tuturor diviziilor Kapsch. Principala activitate a subsidiarei din România se va modela, pentru început, pe activitatea acestei divizii. Cu toate astea, celelalte activități ale grupului nu vor fi nici pe departe neglijate. Divizia Kapsch CarrierCom participă deja în România, în cadrul unor consorții de firme, la licitații pentru introducerea sistemelor de comunicații GSM-R ca o componentă a construcției de căi ferate moderne. Totodată, simultan cu dezvoltarea infrastructurii rutiere din țară, firma Kapsch este pregătită să participe la proiecte pentru sisteme inteligente de transport prin divizia Kapsch TrafficCom.

Dan Roman (foto), Director General Kapsch s.r.l., estimează că nivelul investițiilor în următorii trei ani se va ridica la 7 până la 10 milioane de euro. O parte din aceste investiții va fi direcționată către achiziția de firme de pe piața locală. Pentru a răspunde eficient nevoilor clienților, aceste firme provin din zona de tehnologie și servicii software sau firme care posedă deja competențe solide în domeniile principale de activitate Kapsch în România.

Kapsch nu este un nume nou pe piața locală. Multe companii austriece cu prezență globală sunt deja clienți ai grupului. În același timp, compania este deschisă colaborării cu toate firmele din România aflate în căutarea celor mai moderne soluții și servicii IT&C, precum și a unui partener experimentat, cu multe referințe solide. Valoarea potențialului României din punct de vedere al proiectelor IT este foarte mare, și Kapsch Group este conștientă de acest fapt.

"Kapsch se adresează pieței locale cu un mix de soluții și servicii, atât clasice, standardizate, aplicabile pentru o gamă largă de clienți, cât și soluți novatoare care rezolvă eficient și rapid probleme de nișă extinsă, pentru beneficiarii noștri. Oferim, de exemplu, soluții complexe pentru centre de date, soluții integrate pentru comunicații și securitate, consultanță în domeniul infrastructurii și al aplicațiilor IT. De asemenea, oferim soluții pentru cloud computing, soluții de gestiune a relațiilor cu clienții (CRM), servicii de integrare bazate pe arhitecturi orientate pe servicii (SOA), soluții de content și document management. Aceste servicii se oferă atât în mod tradițional, cât și prin preluarea întregii răspunderi de către noi pentru unele categorii de servicii – outsourcing. Sper ca în următorii trei ani, răspunsul pozitiv al pieței să se concretizeze într-o cifră de afaceri care să depășească 15 milioane EUR. Acest fapt ne va ajuta la împlinirea uneia din valorile de bază ale companiei-mamă. Kapsch dorește să devină un <> al României și un contribuabil de seamă la bugetul național", precizează Dan Roman.

Kapsch – o altfel de companie IT&C

Lumea business-ului a atras deja atenția asupra importanței covârșitoare a datelor și informațiilor. De aceea, Kapsch vrea să transforme sistemele informatice ale clienților săi așa încât ele să devină cel mai important element activ al afacerii beneficiarului.

Lumea modernă vorbește acum despre "business technologists", profesioniști care vin cu soluții noi pentru clienții lor. Kapsch dorește să susțină strategia clienților săi prin utilizarea unor soluții și servicii unice pentru fiecare client în parte.

Kapsch nu dorește să fie un simplu furnizor de soluții și servicii pe piața din România, ci își propune să acționeze ca o extensie a afacerilor clienților săi, să fie partener cu aceștia. Dorința declarată a companiei este de a acționa ca și cum ar fi o resursă proprie a partenerului său de afaceri.

Kapsch reprezintă un model de afacere privată, de familie, verificat în 120 de ani de existență. Există mai mulți diferențiatori care conferă o valoare deosebită firmei. Printre aceștia se numără:

Stabilitatea financiară. Este un diferențiator extrem de important, mai ales într-o perioadă de dificultăți economice precum este cea prin care trece actualmente întregul mapamond. Stabilitatea financiară garantează seriozitatea și angajamentul pe termen lung al Kapsch față de clienți și partenerii de afaceri.

Expertiza. Competențele și expertiza Kapsch în domeniul integrării IT sunt certificate de calitatea profesională și umană a personalului și de faptul că firma este lider mondial în furnizare de soluții IT&C pentru multe zone ale activității economice umane.

Inovație. Motto-ul Kapsch este "Always one step ahead." – "Întotdeauna cu un pas înainte". Kapsch a fost încă de la începuturi orientat spre inovare, investind semnificativ în cercetarea și dezvoltarea de produse și soluții. Inovația înseamnă pentru Kapsch acele soluții care aduc valoare pentru clienți, pot fi demonstrate și se pot măsura. Kapsch alocă peste 7% din cifra sa anuală de afaceri cercetării și dezvoltării de produse și soluții proprii, care se regăsesc în proiectele realizate de firmă pentru diverși clienți. Pornind de la acest credo, Kapsch oferă soluții și servicii moderne, cum ar fi cele legate de integrarea rețelelor sociale în rețelele de business, în vederea obținerii unor reale beneficii pentru clienți.

Cultură instituțională. Kapsch este o companie cu înalte valori morale derivate și din spiritul de familie, de echipă, consolidat de-a lungul timpului și mereu îmbogățit cu particularitățile fiecărei țări unde grupul de firme este prezent.

Flexibilitate. Kapsch își adaptează în permanență modelul de afaceri și oferta proprie schimbărilor pieței și diverselor provocări induse de globalizarea continuă a cererii. Implementarea și definirea soluțiilor oferite este întotdeauna realizată în cooperare cu clienții, pentru satisfacerea optimă a nevoilor lor.

Grupul Kapsch a încheiat anul fiscal 2011 în luna martie a.c. cu un volum de vânzări de aproximativ 830 milioane EUR. Grupul este prezent cu subsidiare și reprezentanțe în peste 30 de țări și dispune de multiple referințe de afaceri pe cele cinci continente. În cadrul subsidiarelor și birourilor grupului lucrează peste 4000 de angajați.

Despre Kapsch Group – www.kapsch.net

Kapsch este una din corporațiile tehnologice austriece de mare succes, specializată pe segmente de piață orientate spre soluții de viitor precum Sistemele Inteligente de Transport (ITS), Operatori de Telecomunicații și Feroviari, Tehnologia Informației și Comunicațiilor. Kapsch este organizată ca un grup de firme cu entități distincte: Kapsch TrafficCom, Kapsch CarrierCom și Kapsch BusinessCom. Ca firmă de familie cu sediul în Viena, Kapsch s-a dedicat încă din 1892 dezvoltării continue și implementării de tehnologii noi în beneficiul clienților săi. Dispunând de o gamă largă de soluții și servicii inovatoare, Kapsch aduce valoare adăugată prin abordarea responsabilă a actualei lumi marcate de mobilitate și interconectivitate. Firmele din grupul Kapsch au mai mult de 4000 de angajați în cadrul subsidiarelor și birourilor din întreaga lume.