.

Universitatea din Pitești alături de CRESCENDO, casa de soluții IT&C anunță finalizarea proiectului de modernizare a infrastructurii IT&C, destinată activităților de Cercetare Dezvoltare și Inovare. Proiectul, intitulat "CREȘTEREA CAPACITĂȚII ADMINISTRATIVE PENTRU CD&I PRIN SOLUȚII TIC AVANSATE LA UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI", a avut o importantă componentă tehnică, constând în dotări cu echipamente și servicii IT în valoare de 81.000 de Euro. Investiția realizată a fost asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională - Programul Operațional Sectorial "Creșterea Competitivității Economice" și face parte din efortul Universității din Pitești de a crește performanța cercetării științifice la nivelul standardelor europene.

Cercetarea științifică în Universitatea din Pitești, instituție de învățământ superior de stat - acreditată și membră a Asociației Universităților Europene, se desfășoară în cadrul a 8 centre de cercetare, certificate de CNCSIS, prin intermediu cărora s-au derulat peste 100 de contracte de cercetare științifică, care au adus instituției venituri de peste 25 milioane Ron.

„In ultimii ani, gradul de complexitate și numărului proiectelor de cercetare a crescut cu peste 50%. Pentru a crește randamentul și profitabilitatea acestor proiecte dar și pentru a ușura activitatea echipelor de cercetare în derularea proiectelor curente cât și la întocmirea noilor aplicații, aveam nevoie de soluții dedicate de Project Management și platforme de colaborare. Totodată, era necesară o separare structurală și funcțională a serviciilor IT&C aferente activității de Cercetare Dezvoltare & Inovare, în raport cu celelalte componente informaționale ale instituției. În lipsa fondurilor proprii, obținerea de fonduri europene necesare dezvoltării a devenit o prioritatea pentru noi." precizează Silviu Ioniță, decan al Facultății de Electronică, Comunicații și Calculatoare din Universitatea Pitești și director al proiectului.

În urma depunerii cererii de finanțare, Universitatea din Pitești a obținut în Iunie 2010 fondurile europene necesare refacerii infrastructurii IT&C. Realizarea proiectului, a fost ofertată și câștigată prin licitație publică de CRESCENDO care, prin competențele sale de integrator specializat, a proiectat și implementat un sistem IT&C integrat, bazat pe tehnologia a trei furnizori de renume mondial: Hewlett Packard, Microsoft și VMWare.

„Universitatea din Pitești beneficiază acum de o infrastructură IT&C modernă și integrată, bazată pe echipamente HP, tehnologie de virtualizare VMWare și infrastructură software Microsoft. Peste acestea, echipa noastră a implementat Microsoft Project Server - soluție dedicată de „Project Management" și Microsoft Sharepoint, portal de colaborare. Sistemul astfel integrat, aduce beneficii atât prin creșterea performanței pe linia cercetării științifice cât și în zona de securitate și administrare a infrastrurii IT&C", precizează Cristian Mierlea, Business Unit Manager CRESCENDO.

În urma implementării, echipa de cercetare are posibilitatea de a administra mai eficient și mai ușor proiectele, de la stadiul de idee până la finalizarea lor. Se pot urmări bugetele alocate, costul resurselor, efortul depus versus efortul estimat. În plus, colaborarea pe proiecte se realizează facil, membrii echipei având acces partajat la toate informațiile de care au nevoie. Totodată, acest proiect susține intensificarea colaborării internaționale, prin capacitatea echipei de cercetare de a oferi servicii la nivelul centrelor de cercetare europene.

În plus, noul mediu de lucru asigură o securitate sporită, reduce efortul de administrare și contribuie la îmbunătățirea experienței utilizatorilor. Prin utilizarea unui sistem performant de servere și a tehnologiei de virtualizare, Universitatea din Pitești beneficiază de un raport cost-performanță avantajos și de minizarea costurilor aferente funcționării și întreținerii sistemenului IT.

În viitor, prin dezvoltarea soluției de portal intern și a sistemului de management al proiectelor, sistemul IT&C va permite și obținerea de analize concludente prin funcții de interogare, căutare, replicare, sincronizare sau raportare automată sau la cerere.