.

Canalele media alternative devin principalul instrument de lucru pentru specialiștii în marketingul de brand, în lupta lor tot mai grea pentru câștigarea atenției consumatorilor care se dovedesc din ce în ce mai puțin atenți la mesajele acestora.

Firesc, industria media se întreabă care au fost consecințele acestei situații. În primul rând, în anul 2006 totalul cheltuielilor pe publicitate a fost influențat de cheltuielile în creștere pentru publicitatea online, pentru cea mobilă și cea alternativă OOH (Out-of-Home), arată un studiu recent efectuat de specialiștii de la Veronis Suhler Stevenson Communications, o firmă ce investește în industriile media, comunicare, informare și educare din America de Nord și Europa. În plus, volumul total al investițiilor în publicitate a crescut cu 5,7% în anul 2006, ajungând la 209,74 miliarde USD, se arată într-un material MediaPost.

Per ansamblu, cheltuielile pe publicitate au avut o rată de creștere anuală de 4,5% din 2001 până în 2006, creștere propulsată în mare parte de aceiași factori: migrarea către căutarea pe Internet și publicitatea video online, precum și de câștiguri semnificative din publicitatea la televiziunea prin cablu și prin satelit, OOH și din jocurile video.

Alte concluzii ale raportului indică următoarele aspecte:

  • publicitatea națională a depășit publicitatea locală în anul 2006 – crescând cu 8,2% față de 3,5%, cât a fost rata de creștere a publicității locale, în special datorită pieței de media alternative ce deservește în principal specialiștii în branduri naționale;
  • dacă o reclamă online ar fi combinată cu publicitatea pe platformele de media online tradiționale, publicitatea pe Internet în ansamblu ar depăși ziarele, până în anul 2011, la capitolul „canalul media cu cea mai multă publicitate" – ajungând la 61,98 miliarde USD, cu o rată de creștere anuală de 21,2% în perioada 2006-2011;
  • publicitatea tradițională – inclusiv presa scrisă (ziarele, revistele, cataloagele tip Pagini aurii), presa audio-vizuală și canalele OOH – a crescut doar cu 2,4% în 2006, ajungând la 183,21 miliarde USD. Creșterea a fost limitată de declinul a numeroase categorii de publicitate în presa scrisă și de diminuarea ritmului de creștere a televiziunii prin cablu și satelit;
  • publicitatea alternativă – inclusiv publicitatea online și cea mobilă, site-urile canalelor media tradiționale, publicitatea în jocurile video și în media alternative OOH – a crescut cu 36,6% în 2006, ajungând la valoarea de 26,53 miliarde USD.

Articol apărut în COMUNIC@ȚII MOBILE - Revista afacerilor Telecom @ Mobile Media. ANUL IX - NUMĂRUL 78 - septembrie 2007

Comandați online ediția print a revistei COMUNIC@ȚII Mobile: