.

'Caravana Lasă-ți amprenta pe net! a avut din punctul nostru de vedere rezultate spectaculoase. Peste 2500 de copii și tineri au accesat în 3 săptămâni Internetul, prin intermediul echipamentelor puse la dispoziție de Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației. Am vrut ca toți copiii să aibă acces non-discriminatoriu la informație, la mijloacele de comunicații moderne. Vom continua și în viitor această campanie, implicându-ne în organizarea mai multor evenimente precum Caravana sau tabăra Forum IT,' a declarat ministrul Zsolt Nagy, luni, 4 septembrie 2006, cu ocazia închiderii oficiale a Caravanei Lasă-ți amprenta pe net!.

A doua etapă a campaniei a fost organizată cu sprijinul Autorității Naționale pentru Tineret și s-a desfășurat între 15 august și 3 septembrie. În această perioadă caravana MCTI s-a oprit în mai multe tabere pentru copii de pe tot cuprinsul țării, oferind acces gratuit la Internet. Campania a fost posibilă datorită sprijinului oferit de partenerii MCTI: Radiocom - care a asigurat conexiunea Internet prin satelit, Flamingo - compania care a pus la dispoziție computerele și Poșta Română.

Pe parcursul caravanei, tinerii au completat chestionare privind obișnuințele de utilizare a Internetului. Pe baza răspunsurilor primite, MCTI va face o analiză privind gradul de utilizare a computerului și a Internetului. Pe parcursul caravanei, au fost deja trasate niște caracteristici ale comportamentului tinerilor față de Internet: aceștia preferă să acceseze Internetul între orele 18.00 '“ 22.00, traficul atinge un maxim în zilele de marți și miercuri, iar principalele programe utilizate sunt cele de chat.

Campania și-a propus ca până în 2007, rata de penetrare a utilizării Internetului în rândul populației să crească de la 28 % la 33%, până la aproximativ 7 milioane de utilizatori. 'Educația trebuie să înceapă de la cea mai fragedă vârstă, iar tinerii noștri trebuie să fie conștienți de faptul că un om care nu știe să utilizeze computerul va fi echivalentul analfabetului în secolul în care trăim,' a adăugat ministrul Zsolt Nagy.

Campania va continua cu alte acțiuni de promovare a utilizării Internetului precum lansarea unor spații publice în care accesul la Internet să fie gratuit.

Mai multe detalii despre campanie sunt disponibile la adresa: www.mcti.ro/amprenta.