.

Telstra, cea mai mare companie de telecomunicații și servicii informaționale din Australia, este, în acest moment, operatorul cu cea mai mare rețea de voce HD din lume. Astfel, Telstra le oferă utilizatorilor dintr-un teritoriu de peste 2,1 milioane de kilometri pătrați posibilitatea să inițieze și să primească apeluri telefonice cu o calitate impresionantă a sunetului. „Telstra a realizat o serie de premiere pe piața de telecomunicații din Australia, inclusiv prin lansarea tehnologiei HSPA+, și a fost, de altfel, și primul operator local care a inițiat procedurile de implementare a tehnologiei de telecomunicații 4G LTE. Astfel, utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă oferite de Telstra au doar acces nu doar la cea mai extinsă și mai rapidă rețea mobilă națională, ci pot beneficia și de cea mai nouă tehnologie de voce. Telstra este mândră să le poată oferi în continuare clienților cele mai noi și mai avansate servicii", precizează Mike Wright (foto), director al diviziei de rețele și tehnologii de acces din cadrul Telstra.

Soluțiile de software furnizate de Ericsson pentru modernizarea rețelei de bază și WCDMA a Telstra în baza unui contract existent le vor permite utilizatorilor să acceseze noul serviciu de pe orice terminal compatibil cu tehnologia de voce HD. „Noi credem că tehnologia de voce HD reprezintă o inovație în domeniul serviciilor de voce similară cu tranziția de la serviciile TV standard la HDTV. Diferența evidentă de calitate reprezintă un pas înainte important pentru serviciile de voce și suntem încântați că parteneriatul puternic dintre Ericsson și Telstra a permis crearea celei mai mari rețele de voce HD din lume", precizează Johan Wibergh, head of Business Unit Networks în cadrul Ericsson.

Tehnologia de voce HD este cea mai modernă modalitate de a transmite apeluri de voce printr-o rețea mobilă. Ea îmbunătățește semnificativ calitatea apelurilor de voce făcând posibilă captarea unei game mai mari de sunete și permițându-le, astfel, utilizatorilor să distingă mai ușor vocea interlocutorului lor de sunetele de fundal. Serviciul de voce HD le permite oamenilor să își exprime mai ușor gândurile și sentimentele la telefon, să își desfășoare activitatea profesională și să comunice informații, fără să facă rabat de la calitatea sunetului atunci când folosesc un dispozitiv mobil.

În plus, integrarea soluțiilor de software Mobile SoftSwitch Solution (MSS) și WCDMA a fost realizată fără a fi necesară întreruperea serviciilor susținute în mod curent de rețea. În plus, după cum a adăugat Wibergh, „multe dintre cele mai noi telefoane mobile lansate de piață includ capabilități de voce HD, cum ar fi, spre exemplu, ultimele modele din gama Sony Ericsson Xperia."

În condițiile în care un procent de aproape 70% din veniturile mondiale realizate din serviciile de telefonie mobilă este încă strâns legat de apelurile de voce, tehnologia de voce HD poate ajuta operatorii să se diferențieze pe piață și să le ofere utilizatorilor lor o experiență de utilizare net superioară.