După trei luni de creare a conceptului, colaborare și evaluare, Sony și WWF anunță conceptul câștigător al Open Planet Ideas, o platformă pe suportul căreia ideile se materializează prin implicarea întregii comunități: GreenBook - Paul Frigout. Reinventând proactivitatea comunității pentru a aduce mai aproape generația Facebook, "GreenBook" reprezintă o aplicație software multifuncțională pe diverse platforme. Localizarea geografică și tehnici de jocuri sociale sunt utilizate pentru crearea unei noi metode de voluntariat, informal, de tip "flash mob", în care prietenii se pot localiza și lucra împreună pe sarcini specifice. Utilizatorii aplicației au posibilitatea să posteze date despre nevoile lor și să își ofere serviciile, dar și să facă donații, să semneze petiții online, să găsească informații online, să fie recompensați pentru participare și să-și împărtășească poveștile.
Decizia a fost luată de către comitetul de experți, după investigarea celor trei idei finaliste și după consultarea creatorilor, luând în considerare fezabilitatea tehnică și impactul potențial. Celelalte două concepte se numesc: The Identifying & Recording Wildlife concept și Network of Real-time Wireless Micro Weather Stations for Microclimate Monitoring.
Paul Frigout, cunoscut și sub numele de ‘Siniuc’ în lumea digitală, beneficiază acum de șansa unică în viață de a-și implementa conceptul, prin colaborarea cu echipele R&D și de design ale Sony Europe, cu experții WWF și membrii echipei de creație IDEO.
Morgan David, președintele Sony Broadcast & Professional Research Labs și membru al echipei de experți Open Planet Ideas precizează: "Am ales această idee datorită potențialului uriaș de a aduce oamenii la un loc și de a-i motiva să participe. Credem că proiectul GreenBook va aduce un suflu nou conceptului de voluntariat prin introducerea tehologiei sociale de ultimă generație. "
Jean-Paul Jeanrenaud, Corporate Relations Director la WWF International precizează: "Considerăm că proiectul dispune de un concept foarte interesant ce va permite oamenilor să se alăture unii altora, prin suportul pe care și-l pot oferi – timp și energie dedicate oamenilor din vecinătate, rezolvând provocări de mediu importante, cu care se confruntă societatea în ziua de azi."
Intenția creatorilor este de a dezvolta și direcționa aplicația cu ajutorul unor părți terțe, pentru a fi promovată drept un program adaptabil oricărei organizații ce dorește să o utilizeze, aplicându-și propria marcă. Răspunsul inițial al organizațiilor de voluntariat este foarte pozitiv. Spre exemplu, organizația de caritate TimeBank urează bun venit conceptului ‘Greenbank’.
Helen Walker, CEO TimeBank, precizează: "La TimeBank ne-am angajat să explorăm mondalități de a implica noi audiențe în activități de voluntariat. Acest concept profită de utilizarea tot mai proeminentă a telefoanelor inteligente și a tehnicilor folosite în jocurile sociale pentru a atrage o nouă generație de voluntari. Cu o astfel de utilizare de vârf, tehnologia rețelelor sociale ar putea deveni un instrument puternic care să permită activităților de voluntariat să devină parte din viața de zi cu zi, oriunde în lume."
Open Planet Ideas a numărat peste 400 de concepte inovatoare de la creatori din întreaga lume, fiecare sperând ca ideea sa să fie selectată de către experții proiectului drept "cea mai inovatoare modalitate de a utiliza tehnologia existentă, pentru conservarea resurselor naturale ale Planetei".