.

Radio-ul tradițional este, în continuare, important pentru generația Baby Boomer (populația americană născută în perioada 1946-1964), care are, totuși, o abilitate remarcabilă în adoptarea a ceea ce numim New Media, se arată într-un studiu realizat de Bridge Ratings privind comportamentul acestui segment de populație vis-a-vis de canalele media.

Studiul a fost efectuat, în perioada 8 iunie – 30 iulie 2007, pe un eșantion național de 2588 de adulți americani cu vârste între 43-61 de ani. Potrivit datelor celui mai recent recensământ american, până în anul 2010, în SUA vor fi 84 de milioane de persoane cu vârste cuprinse între 43 - 61 ani.

Utilizarea canalelor media, o viziune de ansamblu
Întrebați care sunt diferitele canale media pe care le urmăresc pe parcursul unei săptămâni obișnuite, baby boomer-ii au răspuns astfel:

  • Petrec mai puțin timp citind cărți, urmărind filme și citind ziare decât o făceau acum 6 luni;
  • Gradul de utilizare a computerelor și a telefoanelor mobile a crescut;
  • Gradul de ascultare a muzicii, de citire a ziarelor, de utilizare a Internetului, a televizorului și a radioului a rămas în cea mai mare parte același.

Baby Boomerii au rămas fideli radioului ca și părinții lor
Loialitatea generației baby boomer față de canalele media frecventate variază în mare parte în funcție de canalul respectiv, pe o scală de la 1 la 100. Radioul tradițional a înregistrat cele mai numeroase voturi, cu o medie de 47, în timp ce ascultătorii de radio prin satelit tind să aibă cel mai ridicat grad de fidelitate.

Cât de mult se ascultă radioul?
S-a tot scris despre faptul că radioul tradițional a fost uitat de către tinerii ascultători, ale căror experimente cu opțiunile oferite de new media ar urma să aibă un impact dramatic asupra viitorului radioului. De fapt, cu cât acești baby boomeri sunt mai tineri, cu atât ascult radioul mai puțin. În general, segmentul baby boomeri cu vârste între 53-61 de ani are un comportament constant în privința ascultării radioului, fiind mai puțin probabil ca ei să fie inovatori sau să adopte rapid noile oportunități media.
Astfel:

  • Circa 2,5% din totalul populației este „inovatoare”, încurajează schimbările și comunică cu prietenii și rudele despre aceste schimbări;
  • 13,5% din populația generală este „early adopter”, liderii de opinie care încearcă idei noi.

Previziuni
Subiecții au fost rugați să se exprime cu privire la intențiile de ascultare (mai mult, la fel sau mai puțin) a unei varietăți de canale media, trei dintre acestea fiind AM/FM, radio prin internet și player digital.
Răspunsurile au indicat că toate aceste canale media au așteptări ridicate de utilizare, radioul tradițional conducând și de data aceasta.
O proporție de 73% dintre subiecți se așteaptă să asculte la fel de mult radioul AM/ FM în următoarele 6 luni.

Radio prin satelit sau Hybrid Digital (HD)?
Segmentul baby boomer arată, în prezent, un interes scăzut pentru HD radio, în special dacă este să facem o comparație cu alte canale media digitale. Preferința pentru radioul prin internet, de exemplu, a crescut cu 33%, în timp ce pentru HD radio se observă o scădere cu 1%.

Articol apărut în COMUNIC@ȚII MOBILE - Revista afacerilor Telecom @ Mobile Media. ANUL IX - NUMĂRUL 79 - octombrie 2007

Comandați online ediția print a revistei COMUNIC@ȚII Mobile: