.

Romtelecom și COSMOTE România optează pentru un model de afaceri bazat pe servicii de suport integrat în cadrul structurii organizaționale din zona de Operare și Întreținere Rețea, prin semnarea unui contract cu Ericsson. Ca urmare a acestei decizii, unitățile Întreținere Rețea Pasivă, respectiv Monitorizare și Operare Rețea Fixă și Mobilă vor fi transferate la Ericsson Romania. “Conceptul de servicii de suport integrat reprezintă un model de afacere menit să optimizeze concentrarea asupra activităților de bază, totodată obținându-se eficientizarea costurilor. Preocuparea noastră continuă de a opera mai bine, mai repede și mai eficient, oferind în același timp excelență pentru clienții noștri, ne-a determinat să optăm pentru această soluție”, precizează Nikolai Beckers, Chief Executive Officer Romtelecom și COSMOTE România.

Ca parte a călătoriei lor de transformare, Romtelecom și COSMOTE România se îndreaptă în continuare în direcția consolidării pe termen lung a afacerii lor integrate și sustenabile, în beneficiul clienților, acționarilor și angajaților lor. Acest proces include și transformarea structurii organizaționale  din zona de Operare și Întreținere Rețea,  prin transferarea unităților de afaceri Întreținere Rețea Pasivă, respectiv Monitorizare și Operare Rețea Fixă și Mobilă către Ericsson România. Acest partener a fost selectat ca urmare a unei licitații la care au participat jucători importanți de pe piața locală și internațională. Începând cu perioada următoare, un număr de aproximativ 730 angajați din echipele Romtelecom și COSMOTE anterior menționate se vor alătura organizației Ericsson Global Services.

În baza unui contract cu o durată de 7 ani, Ericsson își lărgește prezența de servicii de suport integrat în România, printr-un nou acord cu Cosmote România și prin extinderea parteneriatului cu Romtelecom.

Ericsson va prelua responsabilitatea pentru operarea și întreținerea rețelelor cu și fără fir, transmisie, domenii core și IP, precum și operarea rețelelor pentru sistemele de suport operațiuni ale Romtelecom și Cosmote România.

“România este o piață foarte importantă pentru Ericsson, motiv pentru care această țară găzduiește unul dintre cele patru Centre Globale de Servicii. Acest acord ne va înlesni cunoașterea pieței din România, susținând în același timp acești operatori să își optimizeze calitatea rețelei, calitatea serviciilor în general, îmbunătățind experiența clienților – pentru a încuraja loializarea în rândul utilizatorilor finali”, a declarat Jean-Claude Geha, Vice Președinte și Head of Managed Services Ericsson.

Centrele Globale de Servicii ale Ericsson – situate în China, India, Mexic și România – găzduiesc centre de operare rețea globale care, în colaborare cu centrele locale și regionale, oferă servicii de suport integrat pentru rețele ce deservesc 1 miliard de abonați. Centrele Globale de Servicii dezvoltă de asemenea competențe pentru  a susține organizațiile regionale în livrarea de servicii profesionale pentru Tehnologia Informației și Comunicații, precum consultanță, IT, integrarea sistemelor, implementarea rețelei și suport pentru clienți.

1 iulie 2014

Despre Romtelecom
Cu o expertiză de peste 80 de ani pe piaţa românească de telecomunicaţii, Romtelecom ofera astăzi o gamă completă de servicii de comunicare şi divertisment pentru toate nevoile unei gospodării, cu pachete personalizate de televiziune, internet şi voce. La finalul celui de-al treilea trimestru al lui 2013, Romtelecom avea peste 4,84 milioane de abonamente în portofoliu, pentru servicii de televiziune, internet în bandă largă şi voce, precum şi soluţii complexe de business ICT. Mai multe detalii despre companie sunt disponibile pe www.romtelecom.ro.

Despre COSMOTE România
COSMOTE România avea aproximativ 6 milioane de clienţi la 31 martie 2014. Lansată în 2005, COSMOTE România a înregistrat cea mai rapidă dezvoltare a reţelei din Europa, conform raportului Citigroup din iunie 2007. În mai puţin de cinci ani, COSMOTE România şi-a depăşit competitorii în ceea ce priveşte acoperirea naţională a rețelei. În prezent, COSMOTE România oferă acoperire pentru 99% din populaţie şi 90% din teritoriu. COSMOTE România este divizia locală a COSMOTE Group, operatorul cu cea mai extinsă prezenţă în sud-estul Europei, care are o bază de 15,5 milioane de clienţi.

www.cosmote.ro

Despre Ericsson
Ericsson este forța din spatele Societății Interconectate – un lider mondial în tehnologia și serviciile de comunicații. Relația noastră pe termen lung cu fiecare operator major de telecomunicații din lume permite persoanelor fizice, afacerilor și societăților să își atingă potențialul și să creeze un viitor mai sustenabil.

Serviciile, software-ul și infrastructura noastră – în special în mobilitate, broadband și cloud – permit industriei telecom și altor sectoare să facă afaceri mai bune, să-și crească eficiența, să îmbunătățească experiența utilizatorilor și să profite de noi oportunități.

Cu peste 110.000 profesioniști și clienți în 180 de țări, combinăm nivelul global cu leadership în servicii și tehnologie. Susținem rețele ce conectează peste 2,5 miliarde de abonați. 40% din traficul mobil la nivel mondial se desfășoară peste rețelele Ericsson. Mai mult, investițiile noastre în cercetare și dezvoltare asigură poziții de top pentru soluțiile și pentru clienții noștri.

Fondată în 1876, Ericsson are sediul central în Stockholm, Suedia. Vânzările nete în 2013 s-au ridicat la valoarea de SEK 227,4 miliarde (USD 34,9 miliarde). Ericsson ese listată la bursele NASDAQ OMX din Stockholm și NASDAQ din New York.