.

În mod clar, părinții sunt cei ce decid dacă vor să le cumpere telefoane mobile copiilor. În următoarele 6-18 luni, vor apărea pe piață serviciile ce le permit părinților să pună restricții asupra modelului de utilizare a telefoanelor de către copii, s-a anunțat la Congresul 3GSM de la Barcelona. Unii furnizori de servicii discută deja, în promovarea planurilor tarifare, problema suprautilizării telefoanelor (peste limita de bani alocați). În același timp, unele grupuri ce apără interesele consumatorilor protestează împotriva marketingului serviciilor de telefonie adresate copiilor, pentru jocul făcut în vederea câștigării unor venituri suplimentare.

Marketingul - prins între copii și părinți
Așadar, furnizorii de servicii se confruntă cu o problemă '“ vor să se adreseze unei piețe care este categoric în creștere, dar trebuie să o facă într-o manieră care să îi atragă atât pe copiii ce își doresc telefoanele, cât și pe părinții care vor să se bucure de beneficiile oferirii unui telefon copiilor, dar cu riscuri minime. Operatorii trebuie să se asigure și ei că nu se îndepărtează de segmentul părinților prin percepția că vizează segmentul copiilor într-o manieră iresponsabilă. Marketingul telefoanelor și al serviciilor mobile către adolescenți este deja destul de comun, dar lucrurile nu stau la fel și în privința copiilor între 8-14 ani.
Cererea de telefoane mobile din partea acestui grup există deja, de vreme ce copiii le văd la televizor, la școală sau în cercurile lor de joacă. Pentru exploatarea acestei cereri îi lasă furnizorului de servicii ușa deschisă pentru practici iresponsabile de marketing și în plus scoate din ecuație un factor decident '“ părintele. O mare îngrijorare a părinților este aceea că telefoanele mobile lăsate în seama copiilor sunt, de fapt, o invitație la abuz asupra unui privilegiu. Cu cât mai mulți copii își achiziționează un telefon mobil, apar mai multe plângeri de utilizare abuzivă '“ utilizare excesivă, vorbitul noaptea târziu, trișarea la examene, astfel încât părinții ajung să fie frământați de dorința de a le dărui copiilor un telefon și grija de a nu se ajunge la aceste abuzuri.

Mobilul, cu bune dar și cu rele
Cei mai întâlniți factori care îi determină pe părinți să le cumpere copiilor un telefon sunt: comoditatea, securitatea și controlul. De partea cealaltă se află grijile apărute odată cu achiziționarea unui telefon: grija ca telefonul să nu distragă copilul în timpul orelor de școală și de studiu; grija ca nu cumva telefonul să fie folosit pentru trișatul la examene; grija de a nu primi facturi grase la sfârșit de lună, de a nu vorbi cu alte cunoștințe și prieteni ce nu sunt agreați de părinți.
În prezent, cea mai populară modalitate de restricționare a abuzurilor telefonice este prin cartelele preplătite, însă acestea nu pot oferi restricții de genul apelurilor către prieteni neagreați sau apeluri în anumite perioade ale zilei sau ale săptămânii.
Producătorii de terminale oferă posibilitatea definirii restricțiilor de apelare direct de pe terminal. Această opțiune nu include, însă, restricții de timp sau de utilizare, și în plus solicită foarte mult părintele pentru configurarea restricțiilor. Ca alternativă există și terminale cu utilizare restricționată disponibile pentru copii. Acestea nu au o tastatură completă, iar puținele taste pe care le are corespund câte unui singur număr ce poate fi apelat. Această soluție are, însă, și ea limitele ei. Telefonul este restricționat la numărul de contacte programate, dar nu limitează timpul în care un copil poate face apeluri sau durata acestora și nici nu poate restricționa apelurile primite. În plus, acest tip de telefon nu poate viza decât segmentul copiilor, adolescenții neputând fi atrași cu un astfel de produs. Iar apoi, dacă telefonul este pierdut de către copil, părintele va suporta nu doar costul înlocuirii acestuia, dar va trebui să reia procesul de configurarea a restricțiilor.

Un joc pentru copii și părinți
Părinții sunt interesați de politicile de control ce permit ca anumite numere să fie blocate sau ca telefonul să fie blocat în anumite perioade de timp sau să fie limitate anumite utilizări de servicii. Părinții își doresc, de fapt, ca furnizorii de servicii să rezolve aceste probleme și să vină cu o ofertă care să le alunge grijile. Ceea ce înseamnă că operatorii se pot îndrepta cu succes către piața în creștere a tineretului. Marea provocare e ofertarea pe piață a unor soluții care să răspundă motivelor pentru care adolescenții își doresc un telefon mobil, dar și grijilor părinților ce încep atunci când le achiziționează puștilor un mobil.