.

Romtelecom a demarat o campanie de informare a clienților săi privind diverse tipuri de fraude ale căror victime pot deveni. Campania a fost inițiată pentru că în fiecare an sunt primite diferite plângeri despre încercări de înșelare a unor clienți prin diferite metode. Romtelecom consideră că buna informare este primul pas pentru a evita astfel de experiențe neplăcute și că prin această campanie își protejează clienții. Astfel, pe pagina web a companiei, la adresa www.romtelecom.ro/personal/frauda/, sunt disponibile informații despre felul în care clienții Romtelecom pot evita posibile situații de fraudă, fie telefonică, fie prin alte mijloace.

De exemplu, sunt situații în care clienții Romtelecom sunt sunați de persoane care îi anunță că au câștigat un premiu, iar pentru ridicarea acestuia trebuie:

- să ofere informații confidențiale cum ar fi codul numeric personal, serie și număr buletin, date de cont bancar,

- să apeleze un număr cu suprataxă pentru a participa la o tombola sau pentru a valida câștigarea premiului,

- să achiziționeze cartele/coduri de reîncărcare,

- să formeze diverse coduri pe telefon (cum ar fi codul 91407xxxxxxxx),

- să efectueze o plată bancară etc.

În astfel de situații, Romtelecom le recomandă clienților să fie foarte precauți când le este comunicată câștigarea unui premiu fără ca aceștia să fi participat la vreun concurs sau tombolă, să ceară mai multe detalii cu privire la presupusul concurs, să nu comunice informații personale confidențiale, să nu apeleze numerele indicate înainte de a verifica dintr-o sursă sigură dacă acestea sunt alocate ca parte a unui concurs organizat de Romtelecom. Mai multe sfaturi la îndemână cu privire la astfel situații sunt disponibile pe pagina de Internet a Romtelecom.

În următoarea perioadă clienții Romtelecom vor fi informați cu privire la modalitățile de a evita tentativele de fraudă și prin intermediul facturii lunare, al aplicației MyAccount, mesajelor STB, buletinului informativ sau al postului TV, Dolce Info.