.

Perioadele de timp petrecute de copii în faţa ecranelor televizorului sau computerului le pot afecta negativ procesul de dezvoltare, sugerează o cercetare recentă, citată luni de Press Association, precizează Agerpres. Un studiu efectuat pe un număr de 2.400 de copii din Canada a descoperit că perioadele mari de timp petrecute de aceştia în faţa ecranelor au fost asociate cu scoruri mici obţinute la teste ''de referinţă'' concepute pentru evaluarea capacităţilor de comunicare, de rezolvare a problemelor, a aptitudinilor interpersonale şi a coordonării fizice.
 
Timpul dedicat ecranelor de copiii cu vârste de doi sau trei ani a avut un efect negativ asupra performanţelor obţinute de aceştia la trei şi cinci ani, precizează Agerpres. De asemenea, cercetătorii au notat că nu s-a evidenţiat un efect pozitiv în cazul copiilor cu probleme de dezvoltare cărora părinţii le-au permis să petreacă mai mult timp în faţa ecranelor pentru a le controla comportamentul problematic. ''Studiul actual a analizat efectele asupra dezvoltării în cursul unei perioade critice de creştere şi maturizare şi a descoperit că timpul petrecut în faţa ecranelor poate afecta capacitatea copiilor de a se dezvolta în mod optim'', a notat în jurnalul ştiinţific Jama Pediatrics echipa de psihologi din Canada.