.

HP a anunțat că partenerii și clienții săi care au instalat software Oracle pe servere HP Integrity cu procesoare Itanium și-au exprimat îngrijorarea în ceea ce privește decizia Oracle de a nu mai dezvolta software pentru arhitectura de procesoare Itanium. „Credem într-o competiție corectă și energică, precum și în dreptul clienților să aleagă cea mai bună tehnologie pentru companiile lor. În cele mai recente rezultate financiare trimestriale, Oracle nu și-a atins obiectivul de venituri pentru segmentul de servere Sun. Exprimându-și părerea în mod public, industria a ales să vorbească deschis despre îngrijorările sale legate de practicile de afaceri îndoielnice utilizate de Oracle pentru a-și revigora segmentul de hardware aflat în scădere", precizează Martin Fink (foto), senior vice president și general manager, Business Critical Systems HP.

HP ocupă a doua poziție ca importanță pe piața globală de echipamente UNIX, depășind echipamentele Sun oferite de Oracle, și susține mii de clienți care au investit miliarde de dolari în sisteme HP Integrity care rulează sisteme de operare HP-UX și software Oracle. Pentru acești clienți, decizia acesteia din urmă de a nu mai contribui la dezvoltarea plaftormelor pe bază de procesoare Itanium va însemna pierderi de milioane din cauza reducerii productivității, făcând imposibilă dezvoltarea competiției corecte pe piață și îngrădind inovația din industrie.

Connect, cea mai mare comunitate independentă de utilizatori HP din lume, cu 52.000 de membri, a anunțat că va continua să susțină și să pledeze în favoarea clienților HP și Oracle care rulează sisteme pe bază de procesoare Itanium. Connect își încurajează membrii să își exprime nemulțumirea, sperând astfel să convingă Oracle să își schimbe decizia.

Grupul își încurajează membrii să se adreseze direct Comitetului de Advocacy al Connect, acolo unde sute de clienți și-au exprimat deja îngrijorarea, și să vorbească public despre impactul acestei situații asupra companiilor lor.

Partenerii HP către Oracle: „Ce s-a întâmplat cu deviza 'Clientul e pe primul loc'?"

Într-o serie de clipuri video noi, mai multe companii specializate în revânzare și în integrarea de sisteme își exprimă părerea cu privire la decizia Oracle și potențialul acesteia de a afecta negativ clienții lor, oportunitățile de business și chiar întreaga industrie.

Testimonialele partenerilor descriu modul în care decizia Oracle limitează numărul de opțiuni disponibile pe piață, forțând companiile să aleagă un mediu închis, cu costuri mai mari, împiedicându-le, astfel, să inoveze.

HP își menține angajamentul de a-și susține clienții care utilizează versiuni existente de software Oracle pe servere HP Integrity, precum și rețeaua de parteneri comuni HP și Oracle. Clienții și partenerii care doresc să ajute la conturarea unei piețe cu competiție corectă au multe opțiuni la dispoziție.

„Am investit, de curând, fonduri semnificative într-o infrastructură HP care să ne susțină nevoile de procesare mission-critical prin servere Integrity cu software Oracle. Forțarea clienților să schimbe platformele are un impact semnificativ asupra strategiei noastre de business și asupra parteneriatelor noastre. Atât HP, cât și Oracle sunt, pentru noi, niște parteneri importanți care ne ajută să ne desfășurăm activitatea. Pentru noi, este de neconceput ca un singur partener să ne dicteze strategia pentru infrastructura aleasă. Facem apel la Oracle să își schimbe decizia." precizează Carol Skartlat, executive vice president și Chief Technology Officer, Stuller Inc.

"Sunt îngrijorat de miile de clienți care folosesc atât HP, cât și Oracle și de efectul pe care această decizie neașteptată și lipsită de coordonare îl va avea asupra aplicațiilor utilizate de aceștia. Suntem o companie mică de consultanță și dezvoltare de software și lucrăm în acest moment la mutarea unei aplicații către OpenVMS I64 V8.4, care utilizează Oracle 10g2R. Odată cu anunțul Oracle, compania noastră a început să exploreze alte baze de date disponibile." precizează Bill Pedersen, consultant de sistem, Computer Consulting System Services.

„Aceasta este, poate, cea mai proastă decizie dintr-o serie de decizii nu tocmai inspirate luate de Oracle de-a lungul anilor. Este clar o încercare a companiei să susțină o platformă hardware care nu poate sta în picioare de una singură." precizează Hayden Stewart, vicepreședintele IT al unui vendor de software SaaS.

„Dacă ar fi să îi transmit un mesaj companiei Oracle în acest moment, ar fi faptul că competiția este motorul inovației. Nu trebuie să le fie frică de competiție, ci să o îmbrățișeze și să facă ce este corect pentru clienții lor." precizează John Viglieca, vice president Dasher Technologies.

„Nu are trebui să folosești măsuri de coerciție pentru a încerca să îi faci pe clienți să renunțe la o platformă robustă, a cărei calitate a fost dovedită de-a lungul timpului." precizează John Pietro, director, business development, Gibraltar Solutions, Inc.