.

Compania Vertis a realizat studiul bianual 'Customer Focus 2002: Automotive' ce întocmește profilul pieței auto, cu preferințele cumpărătorilor, tendințele de achiziționare a autoturismelor, impactul corespondenței directe și al inserțiilor de publicitate. 'Studiul furnizează industriilor auto și de marketing informații despre obiceiurile de cumpărare ale clienților. De asemenea, sunt prezentate instrumentele de publicitate cu cel mai mare impact și care influențează deciziile clienților în privința achizițiilor și canalele de informare pe care aceștia le consultă', a declarat Therese Mulvey, vicepreședintele diviziei de marketing strategic de la Vertis.

Sedan crește în popularitate
Studiul relevă faptul că o treime (32%) din cei care planifică achiziționarea unui autoturism intenționează să cumpere un Sedan, cu 10% mai mult față de anul 2000. Această marcă se dovedește a fi populară în special în rândul generației 50-70, de vreme ce 32% dintre pasionații de Sedan fac parte din acest grup. Autoturismele de lux și cele sport au devenit din ce în ce mai căutate, în timp ce mașinile cu veleități de top-teren au înregistrat o scădere de la 7% în 2000 la 3% în 2002.

America pierde teren
Interesul cumpărătorilor pentru anumite autoturisme fabricate în America continuă să scadă, de la 32% în 1998 la 28% în 2002, alegerea fiind, de cele mai multe ori, marca Ford. La polul opus se află Honda, a cărei popularitate este într-o continuă creștere, sărind de la 9% la 13% în ultimii doi ani. Veniturile încasate de fiecare gospodărie în parte au și ele un rol important în deciziile cumpărătorilor, astfel încât veniturile reduse determină preferința pentru automobilele autohtone, în timp ce veniturile mai mari optează pentru mașinile străine. La nivel național, 77% din totalul respondenților adulți ar opta pentru o mașină autohtonă atunci când e vorba de prima alegere, în timp ce 38% ar opta pentru o mașină străină.

Adepții SUV sunt adevărați cercetători
Cei care se decid să cumpere un SUV se dovedesc a fi niște cercetători împătimiți, folosind variate canale de informare cu privire la achizițiile lor. Astfel, la începutul lunii octombrie, 77% din cei care și-au propus să cumpere un SUV au citit un fluturaș publicitar, 72% au reținut reclama de pe un panou publicitar, 59% au citit corespondența directă, iar 55% au navigat pe Internet. În plus, studiul arată că 53% dintre cei care cumpără un SUV sunt adepții documentării online (în comparație cu 39% din numărul total al adulților care se decid să cumpere o mașină), iar 47% consultă un catalog (față de cei 32% care optează pentru o altă marcă auto).

Compania Vertis dezvoltă soluții de publicitate și marketing integrat, combinând strategiile marketingului direct cu media și cu noile tehnologii de comunicare. Oferta sa de servicii include cercetare și planificare media, cercetarea comportamentului consumatorului, creație, producții media digitale, campanii publicitare și eMarketing.