.

După 10 ani de publicitate „direct-to-consumer" și de creștere a populației americane ce navighează pe Internet, întrebarea nu este cine caută online informații medicale, ci mai degrabă cine nu caută. Cu un volum de 5,3 miliarde USD, industria farmaceutică este sectorul aflat pe locul 10 la capitolul bugetelor alocate publicității, în SUA, în anul 2006, potrivit firmei americane TNS Media Intelligence.

Cheltuielile producătorilor americani de medicamente au crescut cu 13,8% în perioada 2005-2006, înregistrând astfel cea mai mare creștere din rândul categoriilor menționate. Specialiștii de la eMarketer estimează că până în 2011, publicitatea industriei farmaceutice va ajunge la o valoare de 2,2 miliarde USD, reprezentând 5% din publicitatea pe Internet.

Consumatorii caută pe Internet informații despre viața medicală, vizitând, în general, 2-3 site-uri de sănătate atunci când sunt online. Aceștia găsesc mai multe informații în motoarele de căutare decât în reclamele vizionate la televizor și au mai multă încredere în Internet decât în prieteni și membrii familiei în privința prescripțiilor medicamentelor. Din păcate, însă, nu au încredere în industria farmaceutică, este de părere Lisa Phillips, autoarea raportului „Pharmaceutical Marketing Online: Stuck in Web 1.5".

Deoarece și-au restricționat site-urile la simple centre de informare online, specialiștii în marketing farmaceutic ratează oportunități importante prin care și-ar putea „agăța" clienții. Industria farmaceutică nu a luat, încă, în totalitate, calea Web 2.0 și ar trebui să o facă cât mai curând posibil, este de părere specialista Lisa Phillips.

Articol apărut în COMUNIC@ȚII MOBILE - Revista afacerilor Telecom @ Mobile Media. ANUL IX - NUMĂRUL 78 - septembrie 2007

Comandați online ediția print a revistei COMUNIC@ȚII Mobile: