.

Peter GEORGESCU s-a născut și a crescut în România, dar a ajuns președintele uneia dintre cele mai renumite agenții de publicitate din lume, Young&Rubicam. Înainte de cel de al doilea Război Mondial, tatăl său a fost director general la Standard Oil (Exxon) din Ploiești, cel mai mare rezervor de petrol din Europa anilor '™40, dar în timpul invaziei nemților acesta este arestat și închis.
În 1954 familia reușește, însă, să părăsească țară, cu direcția SUA, Peter având atunci vârsta de numai 15 ani. Evoluția sa în SUA a fost absolut remarcabilă: de la Academia Exeter, la Princeton, apoi Stanford Business School unde a absolvit un MBA în 1963. Imediat după absolvire i-a fost oferit un post la agenția Young&Rubicam unde a adunat 37 de ani de carieră, lucrând în partea de cercetare a dorințelelor și nevoilor consumatorilor de publicitate.
Peter Georgescu este ales CEO la Y&R în 1994, fiind cel de al 8-lea CEO din istoria agenției, dar primul din afara SUA. Peter a dezvoltat strategia de comunicare integrată ce a dus la conturarea succesului agenției, devenind totodată și standardul de gândire al întregii industrii de comunicare. În numai 7 ani, veniturile agenției sale au crescut cu 300%, iar profiturile cu 900%.
În comunitatea specialiștilor în marketing Peter e cunoscut ca un lider ce a conturat programele de comunicare unitară, măsurătorile impactului programelor de comunicare și structurarea compensațiilor către agenții, pe baza valorii oferite. Ca o recunoaștere a contribuției sale în industria marketing-ului și a publicității, Peter a fost ales în 2001 în celebra Advertising Hall of Fame. În prezent, Peter este Președinte Onorific la Young&Rubicam Inc., agenția cu 339 de birouri în 76 de țări, prezentă și în România, și care în 2000 a fost acceptată în WPP Group, cea de a doua mare companie de marketing și comunicare din lume.

Direcții de afaceri
Succesul lui Peter Georgescu, președintele uneia dintre cele mai renumite agenții de publicitate din lume, poate fi atribuit combinației de talent uman, perspicacitate în afaceri și, pur și simplu, muncă asiduă. Georgescu e de părere că afacerile de succes, precum și liderii se nasc din combinația a trei componente esențiale: competență superioară, valori superioare și înțelegerea mediului de lucru actual și a principiilor fundamentale ce pot asigura acest succes. Georgescu mizează foarte mult pe valorile individuale și pe creativitate, convins fiind că cel mai de preț bun al unei companii este capacitatea sa creativă, iar construirea unei astfel de organizații creative necesită înțelegerea valorilor umane.
'žSuccesul în afaceri constă în construirea percepției că ești diferit față de competitorii tăi, iar produsele și serviciile tale sunt mai bune decât cele ale competiției. Iar lucru acesta nu se poate face fără inovație, care la rândul ei nu poate exista decât dacă organizația atrage angajați creativi. Astfel, o nouă competență cerută de mediul de afaceri al zilelor noastre este abilitatea de înțelegere și aliniere la interesele acționarilor, ale angajaților, ale managementului, ale comunităților, clienților, furnizorilor și ale consumatorilor.
Viitorul nostru este limitat doar de capacitatea noastră de a crea, a inventa și a inova pentru că nevoile fundamentale există deja, nu le mai creăm noi. Lucrul pe care l-am învățat cel mai bine e că numai consumatorul conduce dansul. A avea cu adevărat succes înseamnă a îndeplini visele și aspirațiile consumatorilor, care vor dori apoi ceea ce voi produceți', conchide Georgescu în lucrarea sa de anvergură 'žSursa succesului', cu siguranță cea mai cunoscută lucrare a unui român despre principiile leadership-ului mondial.