.

Mesageria text este un instrument eficient de lucru pentru stațiile și rețelele TV deoarece promovează interactivitatea și creează dependență, sunt de părere specialiștii de la WirelessWeek.

Campaniile de mesagerie text prind din ce în ce mai mult teren '“ apar în evenimentele sportive televizate, în telenovele, în știrile din 'žprime time' și chiar în programele de difuzare locală. Agențiile de marketing sunt adeptele acestor campanii deoarece, în cazul în care sunt executate ca la carte, le furnizează rețelelor TV și broadcaster-ilor elemente cheie de măsurare a audienței vizate, atât de necesare în strategiile de marketing. Pentru operatorii wireless, aceste campanii sunt, de asemenea, o binecuvântare pentru că în general încorporează mesaje de mare anvergură, în sensul în care respondenții plătesc o taxă minimă pentru participarea la campanii, iar operatorii câștigă un procent ridicat din acea taxă. Însă generează oare aceste campanii venituri suplimentare și în buzunarele broadcaster-ilor? Specialiștii în marketing mobil și companiile de mesagerie text susțin că acest lucru depinde de execuția campaniei și de cât de largă este ținta acelei campanii, ceea ce înseamnă că broadcaster-ii locali vor avea mai mult de furcă cu recuperarea investițiilor decât rețelele mari pentru că au o audiență mai restrânsă. Există, însă, și alte soluții.
Unii broadcasteri își 'securizează' sponsori pentru campaniile lor de mesagerie text care generează venituri suplimentare. Totuși, cea mai mare problemă a acestor campanii text o reprezintă educarea broadcaster-ilor și a rețelelor cu privire la potențialul pe care îl au.

Feedback-ul
Cu siguranță, elementul forte al oricărei campanii de mesagerie text de succes este generarea feedback-ului audienței. În unele cazuri acest lucru e mai ușor de zis decât de făcut. De exemplu, 'žvotarea text' funcționează cel mai bine atunci când feedback-ul audienței are un impact direct în rezultatele spectacolului. De exemplu, în timpul unei transmisii televizate a unuia dintre meciurile echipei Los Angeles Raiders, sponsorul campaniei de mesagerie text a fost chiar echipa de fotbal, iar postul de televiziune care a asigurat transmisia (KCAL) a putut oferi premii precum bilete cu acces gratuit pe teren. Totuși, scenariul nu ar fi putut funcționa la fel de bine dacă sponsorul ar fi fost un magazin de mobilă, de exemplu, ceea ce arată că nu toți sponsorii pot genera același răspuns. Potrivit unor voci ale pieței, campaniile text inițiale ale KCAL au generat mai multe informații de marketing decât venituri, dar totuși, prin sponsorizări, campaniile au devenit mult mai profitabile.
Astfel de campanii generează, de obicei, o rată de răspuns de 5%, care le oferă broadcasterilor mai multe informații despre audiența lor decât orice alt tip de sondare a răspunsurilor audienței. Modalitatea în care aceste campanii text adună datele e următoarea - li se cere respondenților să furnizeze informații în schimbul unui premiu sau al unei oferte speciale.

Extinderea geografică
Unul din efectele celebrei campanii de mesagerie text 'American Idol', care a generat 41,5 milioane de mesaje text în timpul rulării pe o perioadă de 12 săptămâni, a fost impulsionarea unor noi grupuri de abonați wireless către testarea de mesaje text.
Campaniile de votare și cele de mesagerie încep să lărgească segmentele țintă și să atragă răspunsuri din partea unor grupuri demografice diverse. De exemplu, cooperarea dintre compania Proteus și rețeaua de televiziune ABC a avut ca rezultat oferirea unui conținut din gama premium, inclusiv conținut premium de mesagerie text pentru telenovelele ABC difuzate în timpul zilei. Acest tip de conținut nu ar fi fost popular în anul 2004, dar a început să prindă teren în 2005, iar așteptările sunt și mai mari pentru anul acesta, deoarece piața este deschisă către plăți pentru serviciile de mesagerie text.

Serviciile viitorului
Mesageria din gama premium se poate lansa anul acesta, însă furnizorii de campanii de mesagerie text se pregătesc deja pentru etapa următoare.
De vreme ce interoperabilitatea MMS devine din ce în ce mai transparentă, MMS-ul ar putea fi utilizat pentru difuzarea de conținut video. Pe măsură ce campaniile de mesagerie devin din ce în ce mai populare, broadcaster-ii cred că aceste campanii SMS din gama premium pot fi instrumente eficiente de marketing și potențiale generatoare de venituri pentru operatorii și furnizorii de conținut mobil.