.

Ai cumpărat ceva în vacanță și la scurt timp după aceea ai descoperit defecțiuni? Ai avut probleme cu închirieri de mașini sau cazarea la hotel atunci când ai rezervat de acasă? A întârziat avionul pentru zborul de retur? În cazul în care vacanța se dovedește a fi altfel decât a fost planificat, ar trebui să știi ce să faci și să-ți folosești drepturile de european. Și să poți spune: Ți-am zis eu!  Special pentru vacanța de vară rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) a lansat o aplicație mobilă unică: ECC-Net: Travel App, precizează Agerpres. Este un prieten de călătorie indispensabil în toată Uniunea Europeană, precum și în Islanda și Norvegia. Aplicația ajută consumatorii să facă față cu brio în situații dificile în vacanță și să iși exprime drepturile de consumatori în limba țării de destinație. ECC-Net: Travel App oferă cunoștințe juridice și suport lingvistic în 23 de limbi ale UE, plus norvegiană și islandeză.

Vei avea pe telefonul tău informații despre: piețe de vânzare cu amănuntul, închiriere de mașini, cazare la hotel, tratament medical, drepturile pasagerilor, transport feroviar, precum și transport cu autobuzul sau pe mare. O secțiune cu informații utile oferă numerele de telefon importante și detalii de contact pentru situații de urgență.

Aplicația este gratuită și poți să o accesezi și offline astfel încât nu trebuie să intri în costurile serviciului de roamning și nici nu trebuie să cauți terase cu wireless. Aceasta este disponibilă pentru dispozitive mobile cu sisteme de operare iOS, Android și Microsoft Windows și poate fi descărcată de aici

Google Playstore (Android) https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.cec_zev.ECCNetTravel

Apple app store (iOS) https://itunes.apple.com/app/ecc-net-travel/id886668562

'De acum, consumatorii români vor putea să fie mai informați, iar noi mai aproape de ei. Caută în telefonul tău ECC NET Travel, instalează și informează-te. Iar dacă tot nu rezolvi, sună-ne', a declarat Irina Chirițoiu, Director ECC Romania.

ECC-Net: Travel App a fost lansată pe 2 iulie 2014 în Parlamentul European de la Strasbourg, în prezența comisarului european pentru protecția consumatorilor, Neven Mimica și europarlamentarului Andreas Schwab. Comisarul Mimica a spus: "O piață unică de succes depinde, de asemenea, de cetățenii care cunosc drepturile lor de consumatori. Salutăm această inițiativă, care continuă să ridice gradul de conștientizare în rândul consumatorilor din Europa și face ca totul să fie mai ușor pentru consumatorii care călătoresc în Europa".

Europarlamentarul Andreas Schwab a subliniat beneficiul consumatorilor europeni: "Astăzi, călătoria în Europa a devenit un lucru comun — și este foarte important să ai acum un instrument care permite fiecărui cetățean european să facă față oricărei situații dificile cu care s-ar putea întâlni în timpul unei călătorii în Europa. Sunt deosebit de încântat că această aplicație este disponibilă în 25 de limbi și că poate fi folosită de milioane de consumatori europeni. Lansarea acestei aplicații este o adevărată realizare pentru o conștiință europeană puternică în rândul europenilor! "

ECC-Net: Travel App este un proiect comun al tuturor celor 30 de membri ai ECC-Net. Există câte un centru european al consumatorilor în fiecare stat membru al UE, precum și în Norvegia și Islanda, care oferă ajutor și consiliere gratuite consumatorilor. Centrele sunt co-finanțate de Uniunea Europeană.