.

Chiar dacă utilizatorii de telefonie mobilă din Europa vorbesc limbi diferite, specialiștii în marketing învață rapid pentru a ști cum să i se adreseze fiecăruia pe limba lui.

Piața mobilă europeană are două mari avantaje: o infrastructură extinsă, la viteze ridicate și unii dintre cei mai buni producători de terminale din lume, este de părere John du Pre Gauntt, analist senior la firma eMarketer, autor al raportului „Mobile Europe". Așadar, nu este de mirare că utilizatorii mobili din Europa sunt obișnuiți cu trecerea de la serviciile de voce la cele de date. Astfel, se întrevăd noi oportunități pentru campaniile de marketing mobil, în Europa, iar eMarketer estimează chiar că volumul bugetelor alocate publicității în Europa de Vest va crește de la 382 milioane USD în 2006 la 3,46 miliarde USD în 2011, altfel spus, în mare, o creștere de zece ori.

Potrivit datelor furnizate de EITO (European Information Technology Observatory), piața mobilă din Europa va înregistra 850 de milioane de abonați în anul 2007 și va crește la 920 de milioane, până în anul 2010.

Conform unui alt studiu al Exane BNP Paribas și Arthur D. Little, europenii vor cheltui, în anul 2007, o medie lunară de 30 euro (41,48 USD) pentru serviciile mobile de voce și date, iar creșterea va fi lentă.

Unul dintre principalele motive pentru care specialiștii în marketing vor avea o viață ușoară în Europa este acela că industria mobilă și-a epuizat aproape toate liniile de abordare pentru monetizarea investițiilor sale în 3G și în Internetul mobil. Astfel, veniturile provenite din campaniile de marketing se dovedesc a fi una dintre puținele noi surse de câștig în această piață relativ matură.

Articol apărut în COMUNIC@ȚII MOBILE - Revista afacerilor Telecom @ Mobile Media. ANUL IX - NUMĂRUL 78 - septembrie 2007

Comandați online ediția print a revistei COMUNIC@ȚII Mobile: