.

Shopping-ul online are numeroase beneficii, pe care, probabil, le cunoașteți, însă există și dezavantaje. Cumpărăturile online pot însemna o mai bună alegere, mai ușor de utilizat și prețuri mai mici. Dar, există persoane care vor fi preocupate de diferite aspecte, precum: cum pot plăti pentru produsul meu, în condiții de siguranță? Daca este un produs fizic, va fi livrat la timp? Ce fac dacă există o problemă de comandă? Alții, în imposibilitatea de a găsi conținutul pe care îl doresc în mod legal, pot apela la practici ilegale. Mulți întâlnesc probleme când vor să cumpere dincolo de frontierele naționale.

E-Commerce-ul reprezintă doar 3.4% din comerțul cu amănuntul. Astfel, Comisia Europeană a lansat planul său de acțiune pentru a dubla volumul de e-Commerce în UE, până în 2015. Asta înseamnă dublarea, atât a vânzărilor on-line, cât și a ponderii economiei internetului în PIB-ul UE. "Vom face shopping-ul online mai ușor, mai transparent și mai de încredere . Îl vom face o parte integrantă a pieței noastre unice, astfel încât să puteți avea încredere la fel de mult atunci când cumpărați online", a precizat Neelie Kroes.

Există o mulțime de componente pentru a acest plan de acțiune: șaisprezece, de fapt. Unele dintre ele se referă la tipurile de probleme pe care le-am menționat mai sus – capabilitatea de a avea incredere în cei care furnizează bunuri on-line, de a plăti pentru bunuri și servicii on-line cu ușurință.

"Aceste servicii au nevoie de lățime de bandă largă și trebuie să ne asigurăm că putem oferi infrastructura și furnizarea spectrului de frecvențe. De asemenea, trebuie să privim înainte pentru evoluțiile viitoare, și să ne asigurăm că strategia noastră va avea success" (Neelie Kroes).