.

Thomas ACHELIS este președintele Confederației Europene de Relații Publice (CERP) -

organizație care reunește 25 de asociații europene de PR. Este membru al Institutului Britanic de PR, membru de

onoare al Asociațiilor de PR din România și Rusia și co-fondatorul Institutului pentru Calitate în Relații Publice

(IQPR).
Din anul 2002, Thomas Achelis e membru al comitetului de conducere al Academiei Germane de PR (DAPR)

și președinte al Academiei Europene de PR (EAPR). În 2003 a înființat, la București, fundația română 'Forum for

International Communications' și a inițiat competiția anuală Romanian PR Award în 2003.

C@M: Ați organizat

în noiembrie 2003 prima gală a premiilor de PR din România. Care este semnificația acestui eveniment și cum îl

raportați la tradiția internațională a premiilor de PR?
Thomas Achelis: Din impresiile culese de mine, părerea

majorității celor implicați în această industrie este una pozitivă. Bineînțeles, sunt anumite aspecte care pot fi

îmbunătățite, dar trebuie să luăm în considerare faptul că suntem abia la prima experiență în România.

Festivitatea de premiere în sine poate fi comparabilă cu evenimente similare din Germania, Marea Britanie,

Austria etc. Chiar dacă fac o paralelă cu Golden World Award organizată de IPRA (International Public Relations

Association) în februarie 2004 la New York, festivitatea din România a fost la fel de respectabilă.

C@M:

Sunteți implicat în organizarea unor astfel de activități și în alte țări?
Thomas Achelis: Într-adevăr, sunt

membru al Golden World Award de 12 ani și am fost implicat și în competiția din Gemania. Faptul că sunt familiar

cu multe asemenea evenimente și impactul pozitiv al acestor competiții asupra industriei naționale și

internaționale de PR au fost principalele motive pentru inaugurarea unei competiții similare și în România.

Țin să subliniez faptul că evenimentul organizat în România nu a avut o semnificație legată de divertisment.

Reprezintă o contribuție la îmbunătățirea imaginii profesiei noastre și a industriei. Prin exemple extraordinare

mulți oameni primesc o dovadă a contribuției pozitive a relațiilor publice la succesul companiei, instituției,

organizației în care lucrează.

C@M: Ținând cont de experiența dvs. în industria PR, cum vedeți cultura

românească de PR și cum evaluați prima ediție a Romanian PR Award?
Thomas Achelis: În principiu, cultura

românească de PR nu este diferită de cea din alte țări. Probabil multe companii nu sunt familiarizate cu acest

instrument important de comunicare și nu văd rolul strategic al PR în societate. Multe companii au înțeles greșit

semnificația PR, ca fiind 'fratele' mai sărac al publicității, ca o formă plătită de Publicity. Competiția noastră

poate ajuta la schimbarea acestor păreri eronate. Evaluând prima ediție a PR Award din România, vă pot spune că

juriul internațional a fost impresionat de această lume creativă și extrem de originală. Competiția noastră

reprezintă o mică contribuție la schimbarea imaginii României în străinătate.

C@M: Pregătiți deja a doua

ediție a PR Award pentru gala din noiembrie. Care este mesajul dvs. pentru potențialii participanți?
Thomas

Achelis: Mesajul principal pentru potențialii participanți este acela că PR Award ilustrează cel mai bine

profesiunea de relații publice în România. A câștiga un premiu aici este o dovadă pentru clienții, directorii,

colegii și companiile dvs. că activitatea dvs. este foarte profesionistă și foarte bine apreciată în România.

Pentru această a doua ediție ne așteptăm la o participare mult mai mare din partea agențiilor de PR, a

instituțiilor publice, și în special a studenților cu subiecte orientate mai mult spre integrarea în Uniunea

Europeană.

C@M: Ce alte activități desfășurați în România?
Thomas Achelis: Competiția Romanian PR Award

a fost organizată de Forum for International Communications, al cărei obiectiv este promovarea unei înțelegeri mai

bune a comunicării profesionale la nivel internațional. Ne dorim să îi punem în contact pe profesioniștii

relațiilor publice din România cu cei din întreaga lume și susținem astfel de schimburi de experiență în domeniul

comunicării profesionale.
Îmbunătățirea calității relațiilor publice din România este, de asemenea, o

preocupare foarte importantă a Forumului nostru.
Ca și anul trecut, dorim să organizăm diverse evenimente

pentru a ne atinge aceste scopuri și pentru a comunica întregii lumi profesionalismul industriei din România. Pe

de altă parte, avem o agenție de PR cunoscută în România de mulți ani pentru trainingurile practice de comunicare

și care sprijină dezvoltarea calităților unui specialist în relații publice la cele mai înalte standarde.

Seminariile noastre generează o resursă foarte importantă pentru îmbogățirea rolului strategic al relațiilor

publice în afacerile din România.