.

Execuția trece în fața profitului și a creșterii, atunci când vorbim de preocupările unui CEO (Chief Executive Officer), reiese din sondajul „CEO Challenge 2007: Top 10 Challenges".

Realizat în primul trimestru al anului curent pe 769 CEO din 40 de țări, sondajul a cerut intervievaților să menționeze cele mai mari provocări cu care se vor confrunta în perioada următoare de 6 -12 luni, dintr-o listă de 121 de astfel de "amenințări".

Per ansamblu, subiecții CEO au ales „excelența execuției" ca principala lor provocare dar și „păstrarea unei execuții consistente a strategiei de către top management" ca cea de a treia, în topul provocărilor. 

În studiul cu același subiect realizat anul trecut, "creșterea susținută și stabilă" a condus acest top, anul acesta topicul fiind plasat pe poziția a doua, "creșterea profitului" pe poziția a patra și "găsirea talentului managerial calificat" pe poziția a cincea. Topul din 2007 al preocupărilor directorilor din întreaga lume relevă că o execuție bună este un factor critic în generarea profitului și a veniturilor, pe măsură ce directorii devin din ce în ce mai conștienți de rolul crucial pe care îl joacă angajații în dezvoltarea companiilor.

Sondajul detaliază provocările specifice cu care directorii se confruntă, ținând cont de regiunea în care aceștia își desfășoară activitatea, de dimensiunea companiei, a industriei și de nivelul succesului companiei.
Iată și câteva dintre ideile desprinse din raport:

Companiile americane
Conform sondajului de anul acesta, "descoperirea talentului managerial calificat" (locul 6) și "succesiunea top managementului" (locul 7) au devenit principalele problematici ale directorilor din SUA, înlocuind astfel preocupările de top din 2006, legate de resursele umane și costurile pentru îngrijirea sănătății.

Cele două preocupări se leagă una de cealaltă, deoarece competiția pentru manageri talentați va deveni și mai aprigă pe măsură ce numeroase persoane din generația baby boomer vor trece la etapa pensionării. După ce anul trecut a ocupat locul 7, "provocarea costurilor cu sănătatea angajaților" a ieșit anul acesta din top 10. Această poziționare relativ scăzută se datorează, în principal, implementărilor de succes a unor programe de reducere a costurilor. Însă, costurile pentru beneficiile medicale ale angajaților sunt mult mai ridicate pentru directorii americani (locul 16), față de cele ale directorilor din Asia (locul 69) sau din Europa (locul 71).

Companiile din Asia și Europa
Directorii din Asia menționează "găsirea talentului managerial" ca principală preocupare, cu 38,6% din totalul punctajelor, dovedind astfel o nevoie acută de talente, în timp ce pentru CEO din Europa și SUA aceasta ocupă locul 6.

În ansamblu, răspunsurile primite de la directorii din Asia au arătat alți termeni cheie diferențiatori. De exemplu, aceștia sunt mult mai concentrați pe dimensionarea "oportunităților de creștere în China" (locul 4) decât echivalenții lor din Europa, care pun această problematică pe locul 19 și cei din SUA – locul 20.
Aceeași situație se întâlnește și în cazul "extinderii în India", o provocare de top pentru executivii din Asia, care poziționează subiectul pe locul 10, față de locul 27 pe care îl ocupă în viziunea colegilor acestora din Europa și abia locul 30 în viziunea americanilor.

Directorii din Europa au arătat o mai mare preocupare pentru găsirea rapidă a unor idei de dezvoltare, dat fiind faptul că aici se operează pe o piață mai matură.

De aceea, "execuția în termeni de viteză, flexibilitate, adaptabilitate la schimbare" este o tematică cu o dominație mai puternică în Europa (locul 3) decât în Asia (locul 8) și SUA (locul 10).

În mod similar, "viteza de reacție pe piață" apare doar la directorii europeni în Topul 10 al provocărilor CEO.

Comparație între cele mai de succes companii și cele cu un succes redus
În cele 125 de companii din SUA din categoriile „de succes" și „de succes redus", directorii din categoria a doua simt o presiune mai puternică dinspre "costurile pentru beneficiile medicale" (17,5%) decât cei din prima categorie (10,4%). Compararea celor două categorii mai arată și că 19,6% din directorii companiilor „de succes redus" din SUA raportează o constrângere mai mare dinspre costuri/ furnizori de petrol/ energie decât echivalenții lor „de succes", care nu sunt influențați decât numai într-un procent de 4,4% de aceste problematici.

Cu o asemenea presiune din partea costurilor este normal ca numai 21,2% dintre CEO care lucrează la companiile americane „de succes redus" să includă "viteza de reacție, flexibilitatea și adaptabilitatea la schimbare" printre principalele lor preocupări, față de numai 10,4% dintre directorii ce lucrează la companiile "cu succes mai mare".

Articol apărut în COMUNIC@ȚII MOBILE - Revista afacerilor Telecom @ Mobile Media. ANUL IX - NUMĂRUL 79 - octombrie 2007

Comandați online ediția print a revistei COMUNIC@ȚII Mobile: