.

Un studiu recent realizat de specialiștii de la Veronis Suhler Stevenson arată că totalul cheltuielilor pe servicii media a crescut cu 6,8% în 2006, ajungând la valoarea de 885,20 miliarde USD, datorită trecerii accelerate la platformele de media alternative și a câștigurilor semnificative din serviciile de marketing și sectoarele instituționale.

Per ansamblu cheltuielile au avut o rată anuală de creștere de 5,9% din 2001 până în 2006, depășind produsul intern brut într-un an, pe măsură ce sectorul consumatorilor finali a generat creșterea de la începutul acestei perioade.

Cheltuielile pe servicii media urmează a crește cu 6,4% în 2007, ajungând la 941,71 miliarde USD arată raportul, iar rata anuală de creștere va fi de 6,7% în perioada 2006-2011, urmând să depășească valoarea de 1 trilion în 2008 și 1,222 trilioane USD în 2011. Această creștere va fi generată de expansiunea trusturilor media tradiționale către Internet și aplicațiile mobile. Creșterea puternică a platformelor de media alternative, datorată și faptului că specialiștii conving canalele că prin acestea ajung într-un mod mult mai eficient la audiențele vizate, oferă un nivel măsurabil de recuperare a investiției.

Serviciile de comunicare prin media vor reprezenta sectorul situat pe poziția a treia la capitolul viteză de creștere dintr-un total de 15 sectoare economice, în perioada 2007 – 2011, fiind devansate doar de agricultură, industria lemnului și a pescuitului și sectoarele federale. Se anticipează că în ansamblu cheltuielile pe aceste servicii vor rămâne al patrulea sector economic pe perioada menționată, în urma sectoarelor de servicii, finanțe, asigurări și imobiliare, al sectoarelor publice și locale.

Serviciile de marketing precum cele de marketing direct și promoțiile au reprezentat cel mai extins sector de comunicare în 2006, crescând cu 7,7% și ajungând la 254,01 miliarde USD. Creșterile înregistrate de tipăriturile personalizate, serviciile de divertisment brandat și relațiile publice au fost principalii factori de creștere, pe măsură ce specialiștii în marketingul de brand au apelat la canalele media ce ating audiențele țintă mai eficient.

Bugetele alocate publicității precum celei televizuale și a reclamelor din presa cotidiană au crescut cu 5,7% în 2006, ajungând la 209,74 miliarde USD, dinamizate fiind de cheltuielile pentru publicitatea alternativă, precum cea online, mobilă, alternativă OOH (Out-Of-Home).

Pentru prima oară în ultimii 10 ani, consumatorii au alocat mai puțin timp urmăririi canalelor media, timpul individual petrecut anual în acest sens scăzând cu 0,5%, ajungând astfel la 3.530 de ore. Această scădere poate fi atribuită migrării consumatorilor către sursele digitale de informare și divertisment, care necesită mai puțin timp decât media tradiționale. În paralel, timpul alocat canalelor media instituționale a crescut cu 3,2%, ajungând la 260 de ore anual per angajat, creștere generată de câștigurile semnificative din utilizarea platformelor digitale în mediul de business.

Publicitatea alternativă are o rată de creștere mult mai rapidă decât cea a publicității tradiționale
Migrarea către canalele media alternative va continua în perioada 2007-2011. Bugetele de publicitate și marketing alocate acestor canale vor dinamiza creșterea în această industrie în intervalul de timp menționat, ajungând la 122,3 miliarde USD, iar bugetele alocate marketingului tradițional vor avea o rată anuală de creștere de 4,8%, între 2006-2011, ajungând la 243,38 miliarde USD. La valoarea actuală a dolarului, campaniile de marketing alternativ vor beneficia de bugete de 60,37 miliarde USD față de 51,04% miliarde USD alocate celor de marketing tradițional.

Anticipările privind publicitatea alternativă prevăd un salt cu 48,55 miliarde USD în perioada 2006-2011 la 75,08 miliarde USD, cu o rată anuală de creștere de 23,1%, în timp ce publicitatea tradițională va sălta cu 12,40 miliarde USD comparativ cu cele 195,61% miliarde USD în aceeași perioadă, ceea ce înseamnă o rată anuală de creștere de doar 1,3%. Serviciile de marketing vor rămâne cel mai extins sector al industriei comunicaționale în perioada 2006-2011, fiind propulsate de câștigurile în divertismentul brandat, tipăriturile personalizate și în campaniile de relații publice.

Cheltuielile cu publicitatea vor avea cea mai scăzută rată de dezvoltare, cu o rată de creștere anuală de 5,2% în perioada 2006-2011, ajungând la 270,69 miliarde USD, în principal datorită câștigurilor provenite din publicitatea alternativă precum publicitatea video online și a celei inserate în jocurile video, dar și influxului de bani din perioada Olimpiadei ce se va desfășura în anul 2008.

Internetul și serviciile mobile vor deveni segmentul cu cea mai rapidă dezvoltare, urmând să înregistreze, în perioada 2006-2011, o rată anuală de creștere de 14,7%.

Articol apărut în COMUNIC@ȚII MOBILE - Revista afacerilor Telecom @ Mobile Media. ANUL IX - NUMĂRUL 78 - septembrie 2007

Comandați online ediția print a revistei COMUNIC@ȚII Mobile: