.

Serviciul de monitorizare Facebrands.ro a paginilor de Facebook in Romania lansat de catre agentia de comunicare in social media STANDOUT si dezvoltatorul de solutii web BYTE FLUX a trasat un set de indicatori de performanta pentru paginile de Facebook.

"Orice activitate de marketing pe retelele sociale trebuie sa aiba niste indicatori clari pe care sa-i urmareasca, pe care sa-i poata compara cu pagini concurente si chiar cu mediile pe categorie. Toate companiile care investesc intr-o prezenta pe retelele sociale ar trebui sa urmareasca in acest mod eficienta investitiilor lor" precizeaza Andrei Stefan, manager BYTE FLUX.

"Unul din cele mai importante aspecte pe care companiile trebuie sa le urmareasca pe retelele sociale este engagementul sau interactiunea directa cu utilizatorii. Facebrands anunta astazi doi indicatori care permit masurarea engagementului pe retelele sociale: "engaged users" si "content engagement rate", precizeaza Ionut Oprea, manager al agentiei de comunicare in social media STANDOUT.

Primul indicator lansat astazi de Facebrands.ro este cifra utilizatorilor care au interactionat cu o pagina intr-o anumita perioada de timp – "engaged users" este un indicator mai clar decat numarul de fani, pentru ca numarul de fani nu garanteaza expunerea la mesajele paginii, in timp ce acesti "engaged users" sunt utilizatori care chiar au interactionat cu pagina, pe de o parte fiind implicati/engaged in activitatea cu care au interactionat, pe de alta parte generand mai multa expunere in randul fanilor pentru mesajele cu care au interactionat.

In luna iunie, de exemplu, doar 567.663 din utilizatorii romani de Facebook au interactionat cu fanpage-urile romanesti monitorizate de Facebrands.ro (in numar de 13.608 la ora redactarii acestui comunicat)

Al doilea indicator, "content engagement rate", reprezinta rata de interactiune pe elemente de continut publicate pe retele sociale, care poate fi analizata in profunzime pe tipuri de continut si de interactiuni, precum si comparata cu cifrele similare ale paginilor concurente si cu cifrele medii de "content engagement rate" pe categorie.

Acesti doi indicatori sunt doar primii dintr-o serie de 30 de indicatori disponibili in versiunea PRO a serviciului Facebrands.ro, versiune care ofera o analiza competitiva detaliata pentru fanpage-urile romanesti, si care va fi lansata saptamana viitoare. In acest moment, Facebrands PRO este intr-un test limitat, companiile interesate pot scrie la contact@facebrands.ro pentru a solicita includerea in acest test.