.

Directorului general Romtelecom, Yorgos Ioannidis (foto) consideră că „reducerea consumului în România, în contextul în care încă nu s-a reluat creșterea economică, se face simțită și în piața de telecomunicații. Clienții, atât persoane fizice cât și companii, sunt în continuare extrem de preocupați de costul serviciilor de telecomunicații, iar noi ne străduim să venim cu oferte care să le satisfacă cerințele, însă e normal ca impactul acestora să se resimtă la nivel de venituri și profitabilitate."

În aceste condiții dificile, Romtelecom a reușit să limiteze scăderea veniturilor la numai 3,3% în primul trimestru al anului 2010, în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent, inclusiv prin aplicarea unui control strict și continuu al costurilor. Rata profitabilității a fost afectată negativ în timpul acestui trimestru de o creștere semnificativă a costurilor generate de conținut și a provizioanelor operate pentru restanțe.

Cele mai recent lansate servicii au înregistrat rate de creștere încurajatoare, cu peste 4000 de clienți atrași în aproximativ 3 luni de la lansarea parțială a serviciului Dolce Interactiv, peste 8000 de clienți care folosesc tehnologia VDSL pentru Internetul de bandă largă în cele 10 orașe în care aceasta este disponibilă și aproximativ 40000 de abonați la servicii mobile, inclusiv Internet mobil, înregistrați la sfârșitul primului trimestru din 2010.

Noile servicii pentru companii au evoluat de asemenea bine, Romtelecom administrând la finalul trimestrului întâi peste 18000 de calculatoare, un număr aproape dublu față de începutul anului. La finalul trimestrului întâi Romtelecom a raportat în total aproape 4 milioane și jumătate de unități generatoare de venituri.