La ediția din acest an a Cisco Expo, desfasurata pe 17 martie, Cisco a efectuat un sondaj în rândul participanților pentru a afla câteva informații despre obiceiurile de utilizare a Internetului în rândul publicului de profesioniști și clienți de la Expo.
Chestionarul a avut patru întrebări și a fost completat de către 70% din participanții de anul acesta. Datorită esantionului folosit, rezultatele sunt reprezentative doar pentru participanții la Cisco Expo 2010.
Participantul tipic la Cisco Expo utilizează internetul cel puțin 8 ore pe zi, atât acasă si la serviciu, cât și pe mobil, iar principalele activități desfășurate pe internet sunt căutarea, comunicarea și informarea.
Peste jumătate din respondenții la chestionar au declarat că utilizează internetul cel puțin opt ore pe zi, 36% au spus că îl folosesc între patru și opt ore pe zi, 12% îl folosesc între două și patru ore, în timp ce doar 2% au declarat că folosesc internetul mai puțin de două ore pe zi. În același timp, 95% se folosesc de Internet acasă, 96 %la birou, și peste 56% îl folosesc în mod curent și pe telefonul mobil.
Cât privește scopul utilizării Internetului, 90% dintre participanți au declarat că folosesc internetul pentru căutare, 88% pentru comunicare, 87% pentru citirea știrilor și a informațiilor, 60% pentru servicii bancare, 58% pentru distracție și 54% pentru achiziția de bunuri sau servicii. 37% dintre participanți au raportat utilizarea Internetului pentru rețele sociale, 29% pentru încărcarea de poze sau filme pe site-uri specializate în partajarea de conținut video și 24% pentru crearea de conținut.
Aceste rezultate combinate ne indică un participant la Cisco Expo conectat la servicii de comunicatii broadband, care are acces la informatii de oriunde și oricând.
In ceea ce priveste prezența pe web a organizațiilor reprezentate la Cisco Expo, respondenții au indicat că, în timp ce în 87% dintre cazuri exista un website cu informații despre compania/organizația lor, doar 29% au un website interactiv, pe care clienții să îl poată folosi pentru a plasa comenzi, pentru a vedea în timp real statusul comenzilor, sau pentru a se putea înregistra pentru a beneficia de diverse servicii, și doar organizațiile a 15% dintre respondenți sunt prezente pe o rețea socială.