.

În 2005, Romtelecom a făcut un pas important când a renunțat la modelul său tradițional de afaceri, telefonia fixă, și a intrat pe piața de Internet și administrare de date, oferind primele produse de Internet în banda largă din România pe baza tehnologiei ADSL. În anul următor, Romtelecom a intrat pe piața de găzduire a datelor prin lansarea Cyber Host, un spațiu absolut sigur de găzduire de date.

Cyber Host a introdus un nou nivel de servicii informatice în Romania găzduind site-uri web, servere și aplicații de business într-un mediu securizat, flexibil și profesional. Centrele de date Cyber Host eficientizează conectivitatea ridicată pentru a asigura securitatea și recuperarea datelor, aspecte critice pentru continuitatea afacerii. Cyber Host asigură o infrastructura flexibilă și accesibilă ce poate fi adaptată in functie de nevoile clienților pe măsură ce acestea se schimbă.

Cyber Host operează trei centre de date situate în București și Brașov. Aceste centre oferă medii de ultimă generație pentru aplicațiile de găzduire la distanța, servere și echipamente de telecomunicații pentru clienții premium – o premieră în România.

Provocare

Romtelecom căuta o soluție pentru creșterea gradului de control asupra celor trei centre de date și, complementar, dorea extinderea serviciilor pentru clienți cu o soluție de acces la serverele situate sau colocate la distanță. Astfel, pe de o parte se urmărea creșterea eficienței echipelor de administare IT din centrele de date de la București și Brașov și reducerea costurilor operationale, iar pe de alta, lansarea unor noi servicii. Pentru atingerea acestor obiective era necesară dezvoltarea unei platforme de acces de la distanță la servere, într-o manieră flexibilă, dar, totodată, cu un nivel ridicat de securitate. Pentru succesul comercial al noilor servicii era necesar ca orice client să aibă control total asupra serverelor sale fără a fi nevoie de ajutorul echipelor de suport aflate în locația centrelor de date.

Soluții

Administratorii și managerii romtelecom aveau deja încredere în soluțiile Avocent, întrucât au utilizat produsele companiei încă de la deschiderea centrelor de date. Astfel, alegerea soluțiilor Avocent pentru creșterea gradului de control și unificarea interfețelor de management a fost o continuare firească a relațiilor de parteneriat.

Cu ajutorul reprezentanților de vânzări de la Avocent, echipa IT a Romtelecom a ales următoarele soluții pentru a face față provocărilor: Avocent DSView 3 management software– ce coordonează managementul tuturor ehipamentelor Avocent; servere ACS avansate tip consolă și DSView software Power Manager plug-in. Romtelecom a decis, de asemenea, implementarea soluției MergePoint Infrastructure Explorer Avocent, o soluție unică ce permite managementul activelor dintr-un centru de date precum și monitorizarea și administrarea unor resurse eterogene.

Administratorii Romtelecom au dezvoltat un proiect pilot la nivelul unei camere de date și în urma analizei rezultatelor obținute au ales extinderea utilizarii MergePoint Infrastructure Explorer la nivelul celor trei centre de date.

"Am folosit produse Avocent pentru realizarea unui sistem de acces și control de la distanță al serverelor încă de la înființarea centrului de date. Ulterior ne-am propus optimizarea acestui sistem pentru utilizare internă, dar și ca oportunitate pentru extinderea ofertei comerciale cu un serviciu cu valoare adăugată mare pentru clienții companiei", precizează Cătălin Dumitrescu, Cyber Host Data Center Manager.

Elementul de baza îl reprezintă soluția Avocent DSView 3 management software care integrează toate interfețele de management (KVM, carduri de management etc) într-o singură aplicație. Astfel, toată infrastructura existentă în ambele centre de date poate fi unificată sub această platformă ce permite managementul de la distanță, oferind echipei de administrare condiții similare prezenței fizice în centrul de date.

Creștere operațională eficientă

"Ca să restartezi un server prin metoda clasică este nevoie de mai multe logări, identificare porturi, inițiere task-uri etc adică multiple operațiuni. Cu DSView numărul acestor operațiuni se reduce considerabil ceea ce are un impact major asupra eficienței echipei pe care o coordonez", precizează Cătălin Dumitrescu.

Eliminarea riscurilor

"DSView permite ca în interfața de management a unui singur server să i se asocieze anumite porturi, unic identificabile, iar la inițierea unor operațiuni pentru serverul respectiv să nu se poată greși. Aveam o serie de proceduri pentru a evita orice fel de greseli, dar acum există un nivel ridicat de siguranță în operare ceea ce are un efect direct asupra efi cienței și productivității", precizează Dumitrescu.

Reducerea timpului de intervenție

"După implementarea Avocent DSView, timpul de intervenție în centrul de date s-a redus cu 20-30%", subliniază Cătălin Dumitrescu.

Confortul echipei

Utilizarea soluțiilor Avocent a dus și la creșterea gradului de confort al echipei de administrare a centrelor de date ale Romtelecom prin oferirea unui grad ridicat de siguranță în operare, dar și prin reducerea numărului de deplasări fizice în locațiile serverelor.

"Un beneficiu major, deși intangibil, este confortul pe care îl asigură utilizarea unei soluții precum DSView, echipei pe care o coordonez, prin eliminarea oricăror erori posibile în operare," este de părere Dumitrescu.

Reducerea costurilor operaționale

"Prin utilizarea DSView eliminăm necesitatea unor deplasări de la București la Brașov, ceea ce este un avantaj important în materie de timp și cheltuieli de deplasare," afirmă Cătălin Dumitrescu. Costurile reale la nivel de echipament sunt urmărite mult mai atent după implementarea soluției MergePoint Infrastructure Explorer. Acest lucru face ca inventarierea fizică a resurselor, dar și a operațiunilor zilnice efectuate pentru fiecare echipament sa fie inutilă. Complementar, administratorilor le vor fi furnizate rapoarte detaliate cu privire la consumuri, grad de încărcare, informații ce vor permite evitarea depășirii pragurilor maxime și defectării serverelor.

Acces securizat

Platforma de software DSView oferă acces securizat cu autentificare multiplă și criptarea datelor, iar sesiunile de logare sunt păstrate în istoric. "Mai mult", afirmă Dumitrescu, "accesul poate fi virtualizat și ierarhizat, astfel un utilizator logat la interfața de management poate efectua doar anumite operațiuni pentru care a primit drepturi".

Extinderea serviciului către clienți

După o primă etapă în care tehnologiile Avocent și-au demonstrat utilitatea, fiabilitatea și eficiența la nivel intern, Romtelecom a trecut la etapa a doua de implementare prin extinderea acestor soluții către clienți. "Soluțiile de management de la Avocent ne-au permis să oferim clienților care aveau servere închiriate sau colocate în centrul de date Romtelecom și posibilitatea accesului de la distanță la aceste resurse. Într-o primă etapă, Romtelecom a oferit KVM over IP ca produs comercial, iar pe baza Avocent DSView, clienții au control total asupra echipamentelor," afirmă Cătălin Dumitrescu.

Acum, Romtelecom Cyber Host oferă clienților săi un nou serviciu KVM over IP- care constă în posibilitatea de accesare a consolei serverelor de la distanță. Accesul se face utilizând orice tip de conexiune Internet.

Acest serviciu include următoarele facilități:

• Acces de la distanță la consola serverului/serverelor

• Posibilitatea de oprire / pornire / reinițializare a serverelor

• Statistici

• Media la distanță pentru instalarea de la distanță sau pentru operațiuni de recuperare a calculatoarelor și a sistemelor de operare.

Despre Avocent Corporation

Avocent furnizează soluții de administrare a infrastructurii IT ce reduc costurile de operare, simplifică administrarea și cresc disponibilitatea mediilor IT esențiale 24/7 prin hardware și software in-band și out-of-band integrate și, centralizate.