.

Un studiu realizat recent de Ericsson ConsumerLab arată că nevoia și dorința de a fi permanent conectați la Internet face ca utilizatorii să depindă tot mai mult de tehnologia de cloud computing în viața lor de zi cu zi. Și deși această tendință a fost, la început, susținută de creșterea meteorică a popularității smartphone-urilor, studiul Ericsson arată că, în viitor, ea va avea la bază rata tot mai mare de utilizare a aplicațiilor mobile. Astfel, acestea din urmă sunt cele care influențează modul în care oamenii utilizează echipamentele conectate la Internet pe care le dețin.

„Studiul nostru a arătat că aplicațiile sunt interesante pentru oameni la nivel emoțional. Utilizatorii devin atașați de un anumit set de aplicații care îi ajută să aibă mai mult control asupra vieții lor de zi cu zi și să își realizeze mai ușor sarcinile zilnice. Aplicațiile le dau utilizatorilor senzația de libertate, pentru că ei știu că, indiferent de situația în care s-ar afla, pot găsi cu siguranță o aplicație care să îi ajute", precizează Michael Björn, Head of Research, Ericsson ConsumerLab.

Comportamentul de utilizare a aplicațiilor creează, de asemenea, noi așteptări în ceea ce privește posibilitatea de conectare la Internet a electronicelor. Din ce în ce mai des, pentru a fi considerate utile celor care le folosesc, toate dispozitivele trebuie să aibă acces la Internet. De exemplu, 54% dintre utilizatorii americani de dispozitive portabile de stocare spun că își doresc să le poată sincroniza, în orice moment și de oriunde, cu fișierele stocate pe calculatorul de acasă. În mod similar, 49% dintre respondenții care au aparate de fotografiat își doresc acces direct către un mijloc online sigur de stocare pentru imaginile lor.

Studiul – realizat în mai multe locații din lume, inclusiv în SUA și diferite regiuni din Europa și Japonia – a demonstrat că, tot mai des, utilizatorii se conectează la Internet cu ajutorul smartphone-urilor lor chiar înainte de a se da jos din pat. În 2011, 35% dintre utilizatorii americani de smartphone-uri Android și iPhone au declarat că au utilizat aplicații precum Facebook înainte de a se își începe cu adevărat ziua. Faptul că Internetul devine tot mai ușor accesibil face ca utilizatorii să aibă la dispoziție un număr tot mai mare de servicii în cloud care să îi ajute să ducă la bun sfârșit activitățile de zi cu zi.

Utilizatorii din ziua de astăzi depind mai puțin de tipul de dispozitiv pe care îl folosesc, cât mai ales de aplicațiile de care dispun – nu doar pentru a avea acces rapid la știri sau rețele de socializare, spre exemplu, ci și pentru a găsi un restaurant bun, pentru a-și organiza mai bine timpul sau pentru a realiza alte activități de rutină. „Cultura aplicațiilor" se transformă, încet, într-un adevărat mod de viață, tot mai răspândit și în rândul utilizatorilor de tablete și a altor dispozitive mobile cu acces la Internet.

Studiul Ericsson ConsumerLab a subliniat faptul că această „cultură a aplicațiilor" poate fi ușor transpusă de la un dispozitiv la altul – oamenii utilizează aplicații pe tablet PC-uri în aproximativ același mod în care o fac de pe smartphone-uri. Astfel, contextul, și nu dispozitivul, reprezintă factorul cheie care determină modul în care utilizatorii folosesc o aplicație.

Studiile Ericsson ConsumerLab au evidențiat, de asemenea, un aspect care s-ar putea dovedi un punct de turnură pentru industria mondială de aplicații mobile – indiferent de tipul de dispozitiv pe care îl folosesc, oamenii descoperă tot mai des cât de greu le este dacă nu sunt în permanență conectați în cloud.