.

Potrivit SAP într-o lume tot mai orientată către digitalizare, companiile trebuie să fie prezente pe toate canalele de comunicare cu clienții, inclusiv pe platforme colaborative de tipul social media, și să le ofere acestora informații și răspunsuri rapide. Acest lucru este confirmat de un studiu recent, realizat de compania americană de consultanță IDC și intitulat „Business Networks: The Next Wave of Innovation”, care arată că aproape două treimi dintre companiile care utilizează platforme colaborative de business au ca scop comunicarea directă cu clienții. Altfel, potrivit studiului IDC, 64% dintre companii aleg aceste platforme tocmai pentru a putea comunica direct cu clienții, în timp ce un procent similar - 60% - declară că le utilizează pentru a răspunde solicitărilor venite din partea clienților, iar 57% pentru a obține feedback asupra produselor și serviciilor. „Devine tot mai clar că elementul principal în orice business este clientul final. Astfel, companiile devin tot mai conștiente că toate eforturile trebuie îndreptate spre asigurarea unei experiențe unitare și că, indiferent de canalul de comunicare prin care interacționează cu clienții, trebuie să reacționeze și să satisfacă nevoile acestora în cel mai rapid mod cu putință, iar platformele colaborative îndeplinesc exact acest lucru”, precizează Valentin Tomșa (foto), Director General SAP România.

În ceea ce privește motivele ce vizează comunicarea internă și cu partenerii, 58% dintre companii utilizează platformele colaborative de business pentru a împărtăși idei și experiențe din industria în care activează, 54% pentru a îmbunătăți procesul de decizie și 51% pentru a comunica direct cu colegii, atât cei din companie, cât și din industrie. În plus, jumătate dintre companiile chestionate utilizează aceste platforme pentru a răspunde solicitărilor venite din partea partenerilor de afaceri, mai arată studiul IDC.

Mai mult, în cadrul companiilor, platformele colaborative creează conexiuni de muncă și între angajați, parteneri și clienți și contribuie la o creștere semnificativă a gradului de productivitate, asigurând un mediu de lucru mai atractiv.

În acest sens, potrivit unui raport independent realizat la solicitarea SAP, utilizarea unei platforme colaborative poate reduce cu aproape 10% timpul necesar încheierii de noi contracte, cu circa 15% durata necesară accesării de informații în interes de serviciu și cu aproximativ 15% costurile cu programele de training pentru noii angajați.

Platforma colaborativă în cloud SAP® Jam™ vine în sprijinul companiilor și generează rezultate prin intermediul modelelor de lucru și proceselor predefinite care conectează angajații și datele necesare pentru luarea deciziilor de business. În prezent, platforma SAP Jam numără peste 17,5 milioane de utilizatori la nivel mondial.

Despre SAP

Ca lider de piaţă pe segmentul soluţiilor software pentru afaceri, SAP (NYSE: SAP) ajută companiile de orice dimensiune şi din orice tip de industrie să-şi gestioneze afacerile mai bine. De la back office la consiliul director, din depozite până la punctele de desfacere, din computer până la instrumentele mobile de comunicare – SAP transferă oamenilor şi organizaţiilor încrederea şi puterea necesare pentru a lucra împreună eficient şi pentru a folosi eficace resursele interne ale afacerii, astfel încât să fie cu un pas înaintea competitorilor. Aplicaţiile şi serviciile SAP ajută peste 282.000 de clienţi să gestioneze profitabil operaţiunile şi resursele, să se adapteze continuu şi să crească sustenabil.

www.sap.com