.

Conform studiului Growing Up Online – Connected Kids, realizat de Kaspersky Lab și iconKids & Youth, cyberbullying-ul este o amenințare mult mai periculoasă pentru copii, decât o consideră mulți părinți. Consecințele pentru majoritatea victimelor hărțuirii online includ probleme serioase de sănătate și socializare. Cyberbullying-ul este intimidarea intenționată, persecuția sau abuzul, cu care copiii și adolescenții se pot confrunta pe Internet. Interesant de remarcat, copiii între 8 și 16 ani sunt mult mai atenți la această amenințare decât părinții lor. Potrivit studiului, 13% dintre copii și 21% dintre părinți consideră cyberbullying-ul inofensiv. În același timp, 16% dintre copiii intervievați se tem mai mult de hărțuirea online decât de cea offline, în timp de jumătate (50%) se tem la fel de mult de ambele tipuri de hărțuire, reală sau virtuală.
 
Părinții nu ar trebui să minimalizeze pericolele cyberbullying-ului. În ciuda faptului că studiul a arătat că doar 4% dintre copii recunosc că au fost hărțuiți online (comparativ cu 12%, în realitate), în 7 din 10 cazuri consecințele au fost traumatizante. 
 
Hărțuirea pe Internet le-a afectat serios echilibrul emoțional: părinții a 37% dintre victime au remarcat o stimă de sine diminuată, 30% - rezultate mai slabe la școală, iar 28% au menționat depresia. În plus, 25% dintre părinți au afirmat că cyberbullying-ul le-a afectat somnul copiilor și le-a cauzat coșmaruri (21%). Un alt grup, reprezentând 26% dintre părinți, a remarcat, în cazul copilului lor, că a început să evite contactul cu alți copii, iar 20% au descoperit că are anorexie.
 
La fel de îngrijorătoare sunt statisticile care arată că 20% dintre copii au văzut că alții erau hărțuiți online, iar în 7% din cazuri, au participat ei înșiși la hărțuirea cuiva. Studiul arată că, adesea, copiii ascund incidentele de cyberbullying de părinți, ceea ce face mai complicată misiunea de a-i proteja.
 
“În eforturile noastre de a ne proteja copiii de pericole, nu trebuie să uităm că viața lor nu se derulează doar în lumea reală, ci și în cea virtuală, care este la fel de reală pentru ei. Copiii socializează pe Internet, învață lucruri noi, se distrează și, din păcate, se întâlnesc cu situații neplăcute. Cyberbullying-ul este unul dintre cele mai periculoase lucruri cu care se poate confrunta un copil pe Internet, pentru că poate avea un impact negativ asupra psihicului său și îi poate cauza probleme pentru tot restul vieții. Cea mai bună soluție este să vorbiți cu copiii și să folosiți programe de control parental, care vă pot pune în gardă în legătură cu unele schimbări suspecte ale paginii lor de pe rețelele de socializare”, precizează Andrei Mochola, Head of Consumer Business la Kaspersky Lab.
 
Pentru mai multe sfaturi despre cum să vă protejați copiii pe Internet, vizitați kids.kaspersky.com. Informații despre o soluție tehnică la aceste probleme sunt disponibile pe Kaspersky Safe Kids.
 
Despre Kaspersky Lab
 
Kaspersky Lab este o companie globală de securitate cibernetică, fondată în 1997. Cunoștințele în domeniul amenințărilor cibernetice și expertiza în securitate IT deținute de Kaspersky Lab se materializează în mod constant în soluții de securitate și servicii pentru a proteja companii, infrastructură critică, autorități guvernamentale și utilizatori individuali din toată lumea, Portofoliul complex de securitate include protecție endpoint de top și un număr de soluții specializate de securitate și de servicii, pentru a combate amenințările digitale tot mai sofisticate. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejați de tehnologiile Kaspersky Lab, precum și 270.000 de companii client, pe care le ajutăm să protejeze ce e mai important pentru ele. 
 
 
Despre iconKids & Youth
 
iconKids & Youth este una dintre agențiile de top din Europa, pe segmentul de cercetare privind copiii și tinerii. Fondată în 1996, agenția are o echipă de cercetători experimentați, care realizează aproximativ 150 de studii anual și menține un dialog constant cu tinerii sub 30 de ani și grupurile cu care aceștia intră în legătură directă, cum sunt părinții. Mediile digitale și efectele lor asupra copiilor și adolescenților au reprezentat întotdeauna o prioritate în munca agenției iconKids & Youth.