.

M247 anunță rezultatele studiului „Utilizarea Centrelor de Date în România: unde își stochează companiile datele”. Studiul are la bază răspunsurile persoanelor care fac parte din echipele de management ale companiilor din România sau persoane care au poziții de conducere în departamentele tehnice din cadrul acestora. Desfășurat în perioada septembrie-octombrie 2018, studiul s-a adresat companiilor din România de diferite dimensiuni și din industrii precum: industria financiară, Software, Medicală, Retail și E-commerce, Inginerie, Gaming & Media. „Nevoile companiilor se schimbă pe măsură ce tehnologia evoluează. Același lucru se întâmplă și cu soluțiile de stocare a datelor. Ceea ce ne-am propus prin acest studiu de piață a fost să identificăm ce determină companiile să investească în diferite soluții, dar și care sunt nevoile lor specifice. Bineînțeles, am fost surprinși de rezultate pe alocuri, dar ne bucurăm că suntem mai informați și putem oferi în continuare servicii de cea mai înaltă calitate”, precizează Bogdan Gavriluță - Director of Business Development, M247.
 
Mai bine de 46% dintre companii folosesc un centru de date specializat de peste 10 ani
 
Conform rezultatelor, peste 46% dintre companiile din România folosesc o soluție de stocare a datelor într-un centru de date specializat de peste 10 ani, în timp ce 16.9% au început să apeleze la astfel de servicii în ultimii 3-5 ani. Doar 15% dintre companiile din România nu folosesc o soluție de stocare a datelor în centre de date specializate.
 
Companiile românești preferă să apeleze la un furnizor extern în defavoarea unui centru de date propriu
 
Deși centrele de date externe nu sunt singura soluție disponibilă de stocare a datelor din cadrul companiei, organizațiile românești preferă în cea mai mare măsură să apeleze la furnizori externi. 36.9% dintre companii au raportat că utilizează serviciile unui centru de date extern, în timp ce 29.2% au investit în propriile centre de date. Cu toate aceste, o treime dintre companii (33.9%) au ales o soluție mixtă de stocare a datelor. 
 
Reputația este un factor esențial pentru alegerea furnizorului de servicii de stocare într-un centru de date specializat
 
 
Rezultatele studiului au evidențiat că reputația furnizorului de servicii este un factor ce poate determina decizia de cumpărare. O treime dintre respondenții studiului (33.8%) au indicat acest element ca fiind unul ce le motivează alegerea curentă. Pe plan secund se află costul avantajos al pachetelor de servicii de stocare a datelor (27.7%), iar pe al treilea plan se află echipa specialiști din cadrul companiei furnizoare (23.1%).
 
Peste 46% dintre companiile din Industria Software vor suplimenta bugetele pentru stocarea datelor în următorii trei ani
Bugetele investite în acest an de către companii au fost diverse. În următorii trei ani, câteva industrii își vor suplimenta bugetele alocate soluțiilor de stocare a datelor. Din Industria Software, 46.7% dintre companii au raportat că se așteaptă la măriri ale bugetelor, iar din Industria Financiară, 26.7% dintre organizații vor face acest lucru. Alte industrii în care se așteaptă creșteri ale bugetelor sunt Gaming & Media, Retail, dar și Automotive.
 
Rezultatele complete ale studiului - www.m247.ro/ro/landing-studiu-m247