.

Cetățenii, întreprinderile și inovatorii din Europa generează în domeniul digital o cerere suficient de mare pentru a ajuta Europa să ajungă la o creștere economică sustenabilă, însă acest potențial nu se poate materializa dacă nu există într-o măsură suficientă internet de mare viteză, conținut digital, activități de cercetare și competențe adecvate. Intensificarea consumului de date și trecerea la tehnologiile mobile (cum ar fi telefoanele inteligente) și la serviciile mobile (internet 3G, streaming de muzică și webmail) sunt cele mai importante tendințe în sectorul tehnologiilor informației și comunicațiilor (TIC), care asigură în prezent 8 milioane de locuri de muncă și reprezintă 6% din PIB-ul UE.

Vicepreședintele Comisiei Europene, Neelie Kroes, a declarat în legătură cu acest subiect:Europenii sunt foarte deschiși către tehnologiile digitale și dornici să aibă la dispoziție cât mai multe opțiuni, însă guvernele și companiile din domeniu nu reușesc să țină pasul cu ei. Economia europeană este afectată de atașamentul față de modelele economice și modul de gândire politică din secolul XX, iar acest lucru este cât se poate de regretabil. Investind mai puțin decât este necesar ne facem nouă înșine un mare deserviciu. Dacă nu vom lua măsuri, Europa va rămâne în urma concurenței la nivel internațional."

Iată câteva dintre principalele concluzii ale Tabloului de bord al Agendei digitale a Comisiei Europene:

 

Evoluții pozitive:

 

Conexiunile de bandă largă sunt aproape omniprezente în Europa. 95% dintre europeni au acces la o conexiune fixă de bandă largă.

Consumatorii și întreprinderile se îndreaptă rapid către serviciile mobile. Internetul mobil a înregistrat o creștere de 62%, atingând cifra de 217 milioane de abonamente la servicii mobile de bandă largă.

15 milioane de europeni conectați pentru prima dată în 2011, 68% dintre europeni prezenți cu regularitate online și 170 de milioane abonați la rețelele de socializare. Pentru prima dată, s-a înregistrat o majoritate a europenilor dezavantajați din punct de vedere economic care au utilizat internetul, însă unul din patru europeni încă nu s-a folosit până acum de internet.

Grecia, Portugalia și Irlanda au adoptat serviciile eGuvernare pentru a putea oferi în continuare servicii publice de calitate. În afară de Republica Cehă, cele mai mari creșteri la nivelul furnizării și utilizării serviciilor eGuvernare s-au înregistrat în cadrul economiilor cu probleme financiare, confirmând astfel rolul important al serviciilor e-Guvernare în contextul unei reforme structurale de succes.

 

Sursă: Comisia Europeană