.

Nu cu mult timp în urmă, publicitatea online era 'alternativa' la publicitatea clasică, însă acum a ajuns să aibă și ea, la rândul său, alte alternative: blogurile, podcasturile și RSS.

Potrivit raportului PQ Media, 'Blog, Podcast and RSS Advertising Outlook', cheltuielile cumulate pe cele trei noi canale de publicitate au crescut în SUA cu 198% în 2005, ajungând la un total de 20,4 milioane USD. Iar așteptările vorbesc despre o creștere a acestor cheltuieli cu încă 145% în 2006, urmând să ajungă la aproape 50 milioane USD. Compania americană PQ Media este lider mondial în publicitatea alternativă și în cercetarea de marketing.
'Publicitatea pe blog-uri, podcast (difuzare pe Internet a melodiilor pe baza unui software ce detectează automat noi fișiere și care este accesat pe bază de abonament) și RSS (Rich Site Summary sau Really Simple Syndication - o nouă modalitate de browsing, în care noutățile de pe site-urile dinamice ajung la cititor fără ca acesta să acceseze direct site-urile sursă) au în spate aceiași factori ce au dus la creșterea semnificativă per ansamblu a sectorului de media alternative: fragmentarea continuă a audienței, ineficiența perceptibilă a publicității tradiționale, precum și segmentul de consumatori cu vârste între 18-34 de ani care sunt evazivi, însă vânați de publicitari și de companii', susține Patrick Quinn, președintele PQ Media, citat de eMarketer Daily.
Aceste noi canale media și-au demonstrat abilitatea de a ținti atât un public mai tânăr, cât și persoane cu influență. Concret, luând fiecare componentă în parte, publicitatea pe blog-uri a totalizat 16,6 milioane USD în 2005, adică 81% din totalul bugetelor alocate pentru cele 3 alternative. Podcast-ul a înregistrat 3,1 mil. USD în 2005, iar publicitatea RSS (ne-existentă până la jumătatea anului 2005) a generat 650.000 USD în 2005.
Pe viitor, PQ Media estimează că publicitatea podcast va deveni o piață mai extinsă decât cea a publicității în blog-uri până în 2010, când segmentul blog-urilor va deține 39,7% (300,4 mil. USD) din cheltuielile totale. Podcast-ul, proiectat să ajungă la o rată anuală de creștere de 154,4%, e preconizat să ajungă la un total de 327 milioane USD în 2010. Aceste cifre sunt apropiate de predicțiile eMarketer Daily în privința publicității podcast, mai precis 300 milioane USD în 2010.
PQ Media preconizează că totalul cheltuielilor pe publicitatea din blog-uri, podcast și RSS va crește la o rată anuală de 106,1%, din 2005 până în 2010, ajungând la 757 milioane USD în 2010. Comparativ, alte media alternative, inclusiv publicitatea digitală out-of-home, marketingul mobil și marketingul video-on-demand vor crește anual cu 14,8% și va ajunge la 253,7 miliarde USD în 2010. Iar dacă se dovedește că au avut dreptate, o mare parte dintre publicitari vor alege aceste alternative în  următorii 5 ani, astfel încât mesajele lor să ajungă exact la la consumatorii vizați.